PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Příprava MAP ORP Olomouc – 1. fáze přípravy doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Základní údaje p-kap, KAP
Podpora krajského akčního plánování
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Podpora krajského akčního plánování
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Aktuální informace o KAP a MAP
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Model intenzivní podpory
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Transkript prezentace:

PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ

2

Hlavní dokumenty a aktéři Strategie RR Strategie VP 2020 ČR IROP OP VVV Projekt P-KAP Garanti intervencí Oblasti intervencí Krajské týmy intervencí Pracovní skupina pro vzdělávání Odborní garanti krajů Kraj RAP KAP Škola Potřeby škol PA / ŠAP 3

Cíle Základní informace, proč, cíle Příjemce NÚV Doba trvání 68 měsíců (1. 3. 2016 – 30.10. 2021) Všechny kraje ČR Cíle zajištění shodného přístupu k oblastem intervence ve SŠ a VOŠ zajištění jednotného přístupu ke zpracování krajských akčních plánů zajištění respektování Strategie 2020 strategické zacílení investic do vzdělávací infrastruktury Obecný cíl: podpora vzdělávání na SŠ a VOŠ v souladu se vzdělávací strategií MŠMT a s využitím akčního plánování. 4

SPOLUPRÁCE V KAP - RT KAP + PS VZDĚLÁVÁNÍ Spolupráce s KAP Dvě úrovně SPOLUPRÁCE V KAP - RT KAP + PS VZDĚLÁVÁNÍ SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI Kdo bude spolupracovat? odborný garant analytici z NÚV garanti oblastí intervencí garant pro inkluzi MŠMT – doporučení k prioritizaci 5

Vytvoření KAP I, zohlednění pokroku a vytvoření KAP II SPOLUPRÁCE V KAP - RT KAP + PS VZDĚLÁVÁNÍ Vytvoření KAP I, zohlednění pokroku a vytvoření KAP II Výsledky z dotazníkových šetření – co školy potřebují → * prioritizace Analýzy relevantních strategických a koncepčních dokumentů Soubory regionálně specifických dat Semináře (např. k tvorbě KAP, k intervencím, k akčnímu plánování) Mapování, co už se v intervencích udělalo Přenos zkušeností, příklady dobré praxe Soulad KAP se státními dokumenty (strategie CŽU 2020 aj.) Zpráva o stavu inkluze, doporučená opatření 6

Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání I SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání I Podpora škol při přípravě ŠAP/PA: semináře k přípravě ŠAP/PA příprava podpůrných materiálů přímá práce se školami při přípravě ŠAP/PA posouzení připravených ŠAP/PA, předání zpětné vazby zpracovatelům monitorování realizace ŠAP/PA, poskytování zpětné vazby vyhodnocení realizace ŠAP/PA, formulování doporučení pro přípravu dalších ŠAP/PA zajištění výměny zkušeností škol s akčním plánováním; zajištění sběru příkladů dobré praxe a jejich zveřejnění. Pro další kolo přípravy PA/ŠAP by už měla být připravena šablona 7

Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání II SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání II Podpora škol v oblastech jednotlivých intervencí (směřuje ke vzdělávání pracovníků škol): realizace opatření ze zpráv o stavu inkluzivního vzdělávání semináře pro školy k jednotlivým oblastem intervencí přímá práce se školami – na základě jejich požadavků – v oblastech povinných intervencí podpora škol (dle zřizovatelů) s neodpovídajícími (slabšími) výsledky výměna zkušeností z jednotlivých oblastí intervencí mezi školami 8

SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI mapování stávajících metodických sítí a vytvoření sítě metodiků na území každého kraje pro jednotlivé oblasti intervencí; příklady dobré praxe a jejich zveřejnění poskytování metodické pomoci školám při přípravě a realizaci projektů 9

OBLASTI INTERVENCÍ Povinné kvalita spolupráce škol a zaměstnavatelů polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální) podnikavost kariérové poradenství sítě škol CŽU včetně potřeb infrastruktury inkluzivní vzdělávání (spolupráce s ASZ) potřeby infrastruktury SŠ a VOŠ (pro oblast polytechnického vzdělávání i pro MŠ, ZŠ). Volitelné jazykové vzdělávání ICT včetně potřeb infrastruktury základní gramotnosti 10

SPOLUPRÁCE V KAP - CO NÁS ČEKÁ Příprava, realizace, zpracování a interpretace šetření ve školách Šetření bude realizováno celkem 3x – pro potřeby KAP I, KAP II a před ukončením projektu Cíle = poskytnout realizačním týmům KAP informace o aktuálních potřebách škol především v oblastech povinných intervencí 1. šetření: koncem listopadu 2015 – prosinec 2015 Elektronická forma (odkaz) + verze pro tisk Vyhodnocení – první data v dubnu 2016 Zpráva pro potřeby přípravy KAP - dle výsledků zacílení KAP a intervencí Celorepublikové shrnutí Mezikrajová komparační studie → Mapování posunu škol Obsahová pomoc: OG: hana.snajdrova@nuv.cz setrenikap@nuv.cz Technická pomoc: info@online.mareco.cz 11

HLAVNÍ VÝSTUPY PROJEKTU 1. Návrh systému metodické podpory KAP I Dokončení systému metodické podpory KAP II 2. Dotazníkové šetření potřeb škol (3x) 3. Soubory regionálně specifických dat pro jednotlivé kraje – pro přípravu KAP I a KAP II (2x) 4. Zpráva o stavu inkluzivního vzdělávání v SŠ a VOŠ – včetně návrhů opatření na zlepšení (2x) 1) min. na 50% škol, 2) ze zbytku škol 5. Školní akční plány (ŠAP) – 2x 1) KAP I – 140 ks (tj. 10/kraj), 2) KAP II – 560 ks (tj. 40 ks/kraj) 6. Plány aktivit rozvoje vzdělávání (PA) – 2x 1) KAP I – 882 ks (tj. 63/kraj), 2) KAP II – 560 ks (tj. 40 ks/kraj) 12

HLAVNÍ VÝSTUPY PROJEKTU 7. Výměna zkušeností K tvorbě KAP – 6 ks (1x/rok pro realizační tým KAP) K akčnímu plánování – 84 ks (6 ks/kraj) K oblastem intervence – 84 ks (6 ks/kraj) 8. Semináře a webináře K akčnímu plánování – 560 ks (40 ks/kraj = cca 7 ks/rok) K oblastem intervence – 700 ks (50 ks/kraj – cca 8 ks/rok) Přímá podpora práce se školami (dle poptávky škol) 9. Vytvoření sítí metodiků – v každém kraji 1x 13

Děkuji Vám za pozornost hana.snajdrova@nuv.cz tel: 776 204 962 14