PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
2
Hlavní dokumenty a aktéři Strategie RR Strategie VP 2020 ČR IROP OP VVV Projekt P-KAP Garanti intervencí Oblasti intervencí Krajské týmy intervencí Pracovní skupina pro vzdělávání Odborní garanti krajů Kraj RAP KAP Škola Potřeby škol PA / ŠAP 3
Cíle Základní informace, proč, cíle Příjemce NÚV Doba trvání 68 měsíců (1. 3. 2016 – 30.10. 2021) Všechny kraje ČR Cíle zajištění shodného přístupu k oblastem intervence ve SŠ a VOŠ zajištění jednotného přístupu ke zpracování krajských akčních plánů zajištění respektování Strategie 2020 strategické zacílení investic do vzdělávací infrastruktury Obecný cíl: podpora vzdělávání na SŠ a VOŠ v souladu se vzdělávací strategií MŠMT a s využitím akčního plánování. 4
SPOLUPRÁCE V KAP - RT KAP + PS VZDĚLÁVÁNÍ Spolupráce s KAP Dvě úrovně SPOLUPRÁCE V KAP - RT KAP + PS VZDĚLÁVÁNÍ SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI Kdo bude spolupracovat? odborný garant analytici z NÚV garanti oblastí intervencí garant pro inkluzi MŠMT – doporučení k prioritizaci 5
Vytvoření KAP I, zohlednění pokroku a vytvoření KAP II SPOLUPRÁCE V KAP - RT KAP + PS VZDĚLÁVÁNÍ Vytvoření KAP I, zohlednění pokroku a vytvoření KAP II Výsledky z dotazníkových šetření – co školy potřebují → * prioritizace Analýzy relevantních strategických a koncepčních dokumentů Soubory regionálně specifických dat Semináře (např. k tvorbě KAP, k intervencím, k akčnímu plánování) Mapování, co už se v intervencích udělalo Přenos zkušeností, příklady dobré praxe Soulad KAP se státními dokumenty (strategie CŽU 2020 aj.) Zpráva o stavu inkluze, doporučená opatření 6
Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání I SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání I Podpora škol při přípravě ŠAP/PA: semináře k přípravě ŠAP/PA příprava podpůrných materiálů přímá práce se školami při přípravě ŠAP/PA posouzení připravených ŠAP/PA, předání zpětné vazby zpracovatelům monitorování realizace ŠAP/PA, poskytování zpětné vazby vyhodnocení realizace ŠAP/PA, formulování doporučení pro přípravu dalších ŠAP/PA zajištění výměny zkušeností škol s akčním plánováním; zajištění sběru příkladů dobré praxe a jejich zveřejnění. Pro další kolo přípravy PA/ŠAP by už měla být připravena šablona 7
Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání II SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI Podpora škol při přípravě Plánu aktivit rozvoje vzdělávání II Podpora škol v oblastech jednotlivých intervencí (směřuje ke vzdělávání pracovníků škol): realizace opatření ze zpráv o stavu inkluzivního vzdělávání semináře pro školy k jednotlivým oblastem intervencí přímá práce se školami – na základě jejich požadavků – v oblastech povinných intervencí podpora škol (dle zřizovatelů) s neodpovídajícími (slabšími) výsledky výměna zkušeností z jednotlivých oblastí intervencí mezi školami 8
SPOLUPRÁCE V KAP - SE ŠKOLAMI mapování stávajících metodických sítí a vytvoření sítě metodiků na území každého kraje pro jednotlivé oblasti intervencí; příklady dobré praxe a jejich zveřejnění poskytování metodické pomoci školám při přípravě a realizaci projektů 9
OBLASTI INTERVENCÍ Povinné kvalita spolupráce škol a zaměstnavatelů polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální) podnikavost kariérové poradenství sítě škol CŽU včetně potřeb infrastruktury inkluzivní vzdělávání (spolupráce s ASZ) potřeby infrastruktury SŠ a VOŠ (pro oblast polytechnického vzdělávání i pro MŠ, ZŠ). Volitelné jazykové vzdělávání ICT včetně potřeb infrastruktury základní gramotnosti 10
SPOLUPRÁCE V KAP - CO NÁS ČEKÁ Příprava, realizace, zpracování a interpretace šetření ve školách Šetření bude realizováno celkem 3x – pro potřeby KAP I, KAP II a před ukončením projektu Cíle = poskytnout realizačním týmům KAP informace o aktuálních potřebách škol především v oblastech povinných intervencí 1. šetření: koncem listopadu 2015 – prosinec 2015 Elektronická forma (odkaz) + verze pro tisk Vyhodnocení – první data v dubnu 2016 Zpráva pro potřeby přípravy KAP - dle výsledků zacílení KAP a intervencí Celorepublikové shrnutí Mezikrajová komparační studie → Mapování posunu škol Obsahová pomoc: OG: hana.snajdrova@nuv.cz setrenikap@nuv.cz Technická pomoc: info@online.mareco.cz 11
HLAVNÍ VÝSTUPY PROJEKTU 1. Návrh systému metodické podpory KAP I Dokončení systému metodické podpory KAP II 2. Dotazníkové šetření potřeb škol (3x) 3. Soubory regionálně specifických dat pro jednotlivé kraje – pro přípravu KAP I a KAP II (2x) 4. Zpráva o stavu inkluzivního vzdělávání v SŠ a VOŠ – včetně návrhů opatření na zlepšení (2x) 1) min. na 50% škol, 2) ze zbytku škol 5. Školní akční plány (ŠAP) – 2x 1) KAP I – 140 ks (tj. 10/kraj), 2) KAP II – 560 ks (tj. 40 ks/kraj) 6. Plány aktivit rozvoje vzdělávání (PA) – 2x 1) KAP I – 882 ks (tj. 63/kraj), 2) KAP II – 560 ks (tj. 40 ks/kraj) 12
HLAVNÍ VÝSTUPY PROJEKTU 7. Výměna zkušeností K tvorbě KAP – 6 ks (1x/rok pro realizační tým KAP) K akčnímu plánování – 84 ks (6 ks/kraj) K oblastem intervence – 84 ks (6 ks/kraj) 8. Semináře a webináře K akčnímu plánování – 560 ks (40 ks/kraj = cca 7 ks/rok) K oblastem intervence – 700 ks (50 ks/kraj – cca 8 ks/rok) Přímá podpora práce se školami (dle poptávky škol) 9. Vytvoření sítí metodiků – v každém kraji 1x 13
Děkuji Vám za pozornost hana.snajdrova@nuv.cz tel: 776 204 962 14