Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Advertisements

Ekosystém pole - Živočichové
Jakub Nejedlý, Marek Štrach 7.B
Obratlovci travních společenstev
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Ptáci.
VY_32_INOVACE_Př.5.04-Bažant obecný-prezentace název šablony:
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
zvířata Ve volné přírodě
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Řád: Dravci znaky: predátoři – loví kořist udržují přírodní rovnováhu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ptáci okraje lesa křovin otevřené krajiny.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ptáci pole louky křoviny otevřené krajiny.
VY_32_INOVACE_16_ Přírodověda pro 4. ročník
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_404_ŽIVOČICHOVÉ V ZIMNÍ PŘÍRODĚ Téma: STOPY.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a mateřská škola, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ NesoviceCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Ekosystém pole Rostliny
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:Člověk a jeho svět Ročník:2. Název učiva:Ptáci stálí, tažní a domácí Prezentace určena k výkladu učiva Autor:Mgr. Veronika.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
LASICE KOLČAVA Latinsky: Mustelem Zpracovala: VERONIKA POLLAKOVÁ.
Ekosystém louka Rostliny
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
BAŽANT OBECNÝ.
Opakování č. 1 Vlastivěda 4. ročník
Ekosystém rybník Rostliny
LOUKA živočichové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Ekosystém les Houby Přírodověda 4. ročník
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Ekosystém les Živočichové
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Ptáci otevřené krajiny
Ekosystém park Rostliny
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
České země v době kamenné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Bažant obecný.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_32_INOVACE_PR.KK.4.06

Živočichové na poli1 Aby se mohli skrýt před nepřáteli, splývají s okolím Mají dostatek potravy díky člověku, který na poli pěstuje polní plodiny Na poli žije množství pták a savců

Ptáci1 Stálí Tažní Přezimují u nás, protože se uživí – živící se semeny (kos, koroptev); draví (káně, poštolka Odlétají do teplých krajin, protože by se neuživili – hmyzožraví (vlaštovka, živící se obojživelníky (čáp)

1

Skřivan polní1 Stěhovavý Žije v křoví na okrajích polí Živí se semeny, ale mláďata živí hmyzem Samec výrazně zpívá ? pranostika ?

1

Koroptev polní1 Stálá Samec se od samice liší – má hnědou skvrnu na hrudi Žije na mezích na poli Hnízdo si staví na zemi a dobře ho ukrývá Živí se zelenými částmi rostlin i hmyzem

1

Bažant obecný1 Stálý Žije tam kde je pole, louka i lesík Většinou se chová v umělých líhních Samci jsou výrazně zbarvení, samice splývá s okolím

Koroptve i bažanti1 Obojí jsou stálí a nekrmiví, tzn. Že svá mláďata nekrmí. Mláďata si sama vyhledávají potravu Jsou všežravci, živí se semeny, bobulemi, zelenými částmi rostlin i hmyzem Jejich nepřítelem jsou dravci

2

Poštolka obecná2 Stálá Malý dravec Dobře se přizpůsobuje prostředí Živí se hraboši, hlodavci a hmyzem Často hnízdí na balkonech panelových domů

2

Káně lesní2 Stálá Náš nejhojnější dravec Staví mohutná hnízda na osamocených stromech Loví hraboše

Ekosystém pole Ptáci3 Polní živočichové jsou zbarveni tak, aby splývali s okolím. Zbarvení je chrání před útokem nepřátel. Živí se polními plodinami. Vyskytuje se zde např. skřivan polní, koroptev polní, bažant obecný, poštolka obecná, káně lesní, krtek obecný, hraboš polní, křeček polní, zajíc polní, srnec obecný, lasice hranostaj

1. Rozděl ptáky na stálé a stěhovavé: Skřivan polní, koroptev polní, bažant obecný, poštolka obecná, káně lesní Stálí ___________________ Stěhovaví ___________________

2. Napiš polní ptáky, kteří jsou krmiví a kteří jsou nekrmiví. ___________________

3. Napiš, kteří polní ptáci patří mezi býložravce, všežravce a dravce. Býložravci ___________ Všežravci ____________ Dravci ___________

4. Namaluj tělo ptáka a popiš jeho části.

Seznam literatury ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 40. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 41. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 42. ISBN 978-80-7289-211-2. Zdroje obrázků: http://lh4.ggpht.com/kbJ9LLhVSYMi7tAiChma72XSmcEwrJoOtDJJJyJORI1pZzgqVeMXocBtpvZsQTOc64QpQ0Q=s100 http://lh5.ggpht.com/7osFvXXHo_NoqgsdjJaY9h3safsRSL1gvmlyIQJwX5Ss_155fjtUAKpZmeVAzXE1aa3TyA=s101 http://lh4.ggpht.com/dKxO3CjfFPTp1g10OJjL4r2sJ4WN77z22Zpjk11jj8xTi_HJpzc1qSdoEOyNjPXs0P2Aeg=s93 http://lh4.ggpht.com/hfVHC1apevaRBXhdZQAxw1KvZQF6T3p2apmIWkG0st-31Jjj88QPcsbMLLqkQ_KxuMN-P80=s85 http://lh4.ggpht.com/Iif7PsZdE5j1bwYacXaZp8ckDdbGdE8Yy9C7pfRGz-nbbx20x5ZWzHQOupu8ODhvbRtDArs=s97 http://lh3.ggpht.com/IGF6Wd5PCsRO0-KwbPMRwv9ssZkxTB9WI-bzbnZB42kQhFnZ_bijyabNAIElBJt9nqzBww=s85 http://lh4.ggpht.com/972gRA8n4Ingdhx9Zjx_u6YIMCUrATR0OVd4G74OPJ-746LL60Qw0u0cramrqScgz_XD7iI=s133 http://lh6.ggpht.com/hL_8MeU6D8EV0G9WqyY1Y5VDHRVrAcf2wTumTeQFvE6faiFv9epXSqkqFqlzWlQhmkASeA=s114