Tisková konference Informovaný spotřebitel Potravinářská komora České republiky Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii PK ČR Praha, 24. listopadu 2016
Nové komunikační kampaně PK ČR Poznej původ masa – pouze čerstvé je kvalitní Partneři: Zeman maso – uzeniny, a.s., MÚÚÚ Maso uzeniny Písek, a.s. Přírodní sýry - základ zdravé výživy Partneři: Madeta, a.s., Interlacto, spol. s r.o. Nakupujeme regionálně Partneři: Agrární komora ČR, Billa, spol. s r. o.
Poznej původ masa Cíl: Hlavním cílem projektu je zvýšení povědomí českého spotřebitele o způsobu značení masa. Rychlé určení země původu nebo místa provenience u čerstvého, chlazeného a zmrazeného vepřového, skopového, kozího a drůbežího masa.
Poznej původ masa Vedlejší cíle: Seznámit spotřebitele se současným systémem značení původu masa. Vysvětlit, co je obsahem značení a jak je na obalu uváděno. Dát jednoduchý návod, jak se v systému rychle orientovat, co je podstatné a co podružné. Upozornit na „kouzlo výjimek“ . Vysvětlit spotřebiteli, k čemu je dobré znát historii (životopis) zvířete. Zdůraznit, co znamená chov domácích zvířat pro krajinu a společnost, co podporuje nákupem domácí produkce. Vysvětlit jak se promítá původ a místo zpracování do kvality, proč kupovat vždy čerstvé.
Přírodní sýry – základ zdravé výživy Cíl: Hlavním cílem projektu je zvýšení povědomí českého spotřebitele o způsobu značení sýrů.
Přírodní sýry – základ zdravé výživy Vedlejší cíle Vysvětlit spotřebiteli, že není sýr jako sýr, jak poznat ten kvalitní pouhým pohledem. Upozornit spotřebitele, že nejkratší řetězec je ta správná cesta. Přesvědčit spotřebitele, že sýr je zdravý, ale pouze když kupuje sýry bez barviv a stabilizátorů. Vysvětlit spotřebiteli, proč jsou domácí sýry bezpečnější a zdravější. Na dalších příkladech uvést, že čerstvé mléko a mléčné výrobky jsou zdravé. Zdůraznit spotřebiteli, že to je díky fungující kontrole podél celého výrobního cyklu, od farmy po vidličku.
Přírodní sýry – základ zdravé výživy Ukázka kampaně https://www.youtube.com/watch?v=pfCDN-8s9Dw
Nakupujeme regionálně Cíl: Podpora prodeje českých regionálních produktů cestou zvýšení povědomí spotřebitele o způsobu výroby a značení.
Nakupujeme regionálně Vedlejší cíle: Propagace prodejních míst regionálních potravin v médiích s návodem, jak je jednoduše vyhledávat. Aktualizace a propagace informačních stránek www.vyrobci.foodnet.cz pro on-line vyhledávání regionálních výrobců potravin podle jména, sídla, IČ, výrobků, názvů výrobků a držených značek. Doplnění databáze o prodejní místa v maloobchodní síti, kde lze vyhledaný výrobek zakoupit.
Cílové skupiny Kampaně jsou zaměřeny primárně na ženy v aktivním věku a matky s dětmi, realizující v rodinách nákupy a žijící jak v městských aglomeracích, tak ve venkovských sídlech. Další cílovou skupinou jsou mladí lidé ve věku 16 až 19 let bez ohledu na místo kde žijí.
Děkujeme za pozornost