Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0891 Číslo materiálu VYS_32_INOVACE_ O4 Oprava chyb v reklamaci Název školy Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná škola řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 Autor Mgr. Hana Pítrová Tematický celek Písemná a ústní komunikace Ročník 1. , 2. ročník Podnikání v oboru denní, večerní forma studia Datum tvorby 23. 4. 2013 Anotace Metodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 19 snímků. Po všeobecném úvodu jsou na 2. snímku pokyny pro studenty, na 3. a 4. výtah ze zadání, dle kterého loňští studenti stylizovali reklamaci, 5. snímek shrnuje náležitosti reklamace. Vlastní práce je zaměřena na opravu stylistických, logických a gramatických chyb. Chyby v jednotlivých odstavcích obsahují snímky 6 – 11.( Prezentace se spustí klávesou F5, komentáře na 13. – 18. snímku jsou zřetelné bez spuštění prezentace). Studentům oprava na interaktivní tabuli a vysvětlením s vlastní ústní stylizací reklamace zabere 1 vyučovací hodinu. Materiál je určen 1. ročníku nástavbového studia Podnikání v oboru k procvičení probírané látky, 2. ročníku k opakování začátkem školního roku. Studenti pracují interaktivním perem na interaktivní tabuli, vyhledávají, vysvětlují a opravují chyby. Následně pak ústně stylizují zadanou reklamaci, zároveň si zopakují její náležitosti. Materiál je určen pro absolventy 3 letých učebních oborů. Vzhledem k tomu, že úroveň jejich znalostí je různá, může se zdát zadání jednodušší. Interaktivita je především v propojení teoretických a praktických znalostí s názornou opravou a vysvětlením chyb a dotazů, v kombinaci samostatné a kolektivní práce.
Postup při hledání a opravě chyb: Přečtěte si výtah ze zadání reklamace. Uvědomte si, že její stylizace je rozdělena do 3 odstavců. Každý má určené své zaměření. Zopakujte toto zaměření. U každého odstavce pak opravujte u jednotlivých vět interaktivním perem na tabuli stylistické, logické i gramatické chyby, ústně pak uveďte nej- lepší podobu každé věty. Pro kontrolu jsou na konci prezentace chyby označeny kurzívou, komentovány.
Výtah ze zadání reklamace: Ve firmě KAMILA, s. r. o., Zvolenská 934, 386 01 Stra- konice byly zjištěny závady v dodávce zboží od firmy HONSA, s. r. o., Rožmitálská 321/2, 335 01 Nepomuk. Vyhotovte písemnou reklamaci na základě následují- cích údajů z dodacího listu a následné přejímky zboží ve skladu. Reklamaci vyhotovte Vy jako vedoucí zásobovacího oddělení dnešního dne.
Výpis z dodacího listu č. 12K22 vystave-ného dne 2. 4. 2013: Kód zboží Počet kusů LET 32ZE/CE 20 TEX 8039 15 Při přejímce byly zjištěny tyto závady: Zjištěná závada Kód zboží Počet kusů Nedodané zboží LET 32ZE/CE 2 Poškozené zboží TEX 8039 3
Zaměření jednotlivých odstavců: Potvrzení příjmu zásilky Důvod reklamace – detailní popis vad Požadavek – výměna, oprava, sleva, náhra- da škody, přezkoumání faktury, zrušení smlouvy…
1. ODSTAVEC Při přejímce na Náš sklad bylo zjištěno několik vad. Patrně se to stalo nedorozuměním. Při Vaši dodávce zboží nám do firmy přišli poško- zené a některé kusy vůbec nedodané dne 2. 4. 2O13. Naše firma si u Vás objednala následující zboží: kód LET 32ZE/CE po 20. kusech kód TEX 8039 po 15. kusech
Při obdržení objednané objednávky se zbožím do- šlo k zjištění vady Vámi poslaného zboží. Při příjemce do skladu…
2. ODSTAVEC Nedošly Nám 2 kusy. Při fyzické přejímce však bylo zjištěno několik vad. Také bylo zjištěno viditelné poškození. Zboží bohužel přišlo jinak, než je uvedeno na do- dacím listu. Výrobek, který měl přijít po 20 ks, přišel jen po 18 ks.
A proto bychom se sváma chtěl domluvit na re- klamaci. Když jsme kontrolovali zboží tak jsme zjistili u zbo- ží vadu. Tak Vám zasílám písemnou reklamaci a k to- mu vám přikládám formulář, abyste nám vrátili za- viněnou vadu.
3. ODSTAVEC Poškozené kusy zasíláme zpět a prosíme o nápravu a doposlání dvou chybějících kusů. Žádáme Vás, aby bylo zboží nahrazeno, a doufáme v nadálou spolupráci. Dožadujeme tedy nějaké nápravy. Buď nabídku nebo vrácení peněz.
Doufáme, že zbytek zboží dodáte a poškozené zbo- ží nám nahradíte za nové. Tímto dopisem vás žádám o náhradu a dodávku zboží. Z důvodu uvedených problémů žádám o reklamaci tohoto zboží. Věříme že chybu rychle opravíte.
OZNAČENÍ A OPRAVU CHYB najdete na následujících 6 snímcích:
1. ODSTAVEC Při přejímce na Náš sklad bylo zjištěno několik vad. Patrně se to stalo nedorozuměním. Při Vaši dodávce zboží nám do firmy přišli poško- zené a některé kusy vůbec nedodané dne 2. 4. 2O13. Naše firma si u Vás objednala následující zboží: kód LET 32ZE/CE po 20. kusech kód TEX 8039 po 15. kusech
Při obdržení objednané objednávky se zbožím do- šlo k zjištění vady Vámi poslaného zboží. Při příjemce do skladu… Zvažte, zda některé stylizace nepatří do 2. odstavce. (2., 3. příklad.)
2. ODSTAVEC Nedošly Nám 2 kusy. Při fyzické přejímce však bylo zjištěno několik vad. Také bylo zjištěno viditelné poškození. Zboží bohužel přišlo jinak, než je uvedeno na do- dacím listu. Výrobek, který měl přijít po 20 ks, přišel jen po 18 ks.
A proto bychom se sváma chtěl domluvit na re- klamaci. Když jsme kontrolovali zboží tak jsme zjistili u zbo- ží vadu. Tak Vám zasílám písemnou reklamaci a k to- mu vám přikládám formulář, abyste nám vrátili za- viněnou vadu.
3. ODSTAVEC Poškozené kusy zasíláme zpět a prosíme o nápravu a doposlání dvou chybějících kusů. Žádáme Vás, aby bylo zboží nahrazeno, a doufáme v nadálou spolupráci. Dožadujeme tedy nějaké nápravy. Buď nabídku nebo vrácení peněz.
Doufáme, že zbytek zboží dodáte a poškozené zbo- ží nám nahradíte za nové. Tímto dopisem vás žádám o náhradu a dodávku zboží. Z důvodu uvedených problémů žádám o reklamaci tohoto zboží. Věříme že chybu rychle opravíte.
Materiál: Archiv autorky