Zemní plyn Karpíšková, Píplová, Křížová 9.B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Advertisements

Hasiva klasická a moderní Název opory –Úvod do studia
ZDROJE TEPLA - KOTELNY PŘEDNÁŠKA Č. 11.
ZEMNÍ PLYN.
Uhlovodíky VY_32_INOVACE_G2 - 12
Uhlovodíky, rozdělení uhlovodíků, alkany
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Alkany.
Využití zemního plynu v domácnosti
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Energetické suroviny 5. ročník
Zdroje uhlovodíků Ropa
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Písemka lineární uhlovodíky
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Atmosféra Filip Bordovský.
Alkany.
Fosilní paliva – Zemní plyn
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Hydrosféra základní složka života
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE. Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává.
Paliva Bašus,Buchtová,Plívová,Steiner 9.B. 1) Jaké vlastnosti musí mít látka, která je palivem? Musí hořet. Náklady na její výrobu musí být co nejnižší.
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
Ch_032_Zemní plyn Ch_032_Paliva_Zemní plyn Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_21_3_PALIVA Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / ENERGIE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-008 PředmětCHEMIE 9.ROČNÍK.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uzemním plynu, jeho těžbě, dopravě.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Vytápění Paliva.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
TEPLO A PALIVA. TEPLO A PALIVA TEPLO – typy chemických reakcí endotermická reakce = reakce, při které se teplo spotřebovává např. rozklad CaCO3.
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Uhlí.
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
METHAN další názvy: karban bahenní plyn vlastnosti: bezbarvý plyn
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Energetické suroviny 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Paliva Benešová Markéta 2015/16.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transkript prezentace:

Zemní plyn Karpíšková, Píplová, Křížová 9.B

Vyhledejte naleziště, složení, dopravu zemního plynu.   Vyhledejte naleziště, složení, dopravu zemního plynu. Pod povrchem země. Nad ropou (největší naleziště v Rusku). Doprava plynovodem, tankery Složení: Ethan Metan Propan Butan Vodík Sulfan

2) Proč je zemní plyn nejekologičtější palivo, jaké jsou jeho další výhody? Je z hornin Při spalování vypouští nejméně CO2 Hoření metanu: CH4 + 2O2 -> CO2 + 2H2O

3) Jak může být zemní plyn pro nás nebezpečný? Zemní plyn může být nebezpečný, pokud uniká do ovzduší- kontakt plynu se vzduchem. Největší nebezpečí je výbuch plynu.

4)Komíny odvádějící spaliny zemního plynu musí být vyvložkovány k tomu určeným materiálem. Zapište chemickou rovnici hoření kyslíku s metanem a kyslíku se sulfanem. Na základě chemických rovnic uveďte alespoň jeden důvod, proč je vyvložkování důležité. Hoření metanu s kyslíkem: CH4+2O2→CO2+2H2O Hoření sulfanu s kyslíkem: 2H2S+3O2 →2 SO2+2H2O Vyvložkování je důležité k zabránění prosáknutí vdních par, vlhkosti a spalin. Metan+kyslík-oxid uhličitý+voda Sulfan+kyslík-oxid siřičitý+voda