Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce rovnoběžníků
Advertisements

Rovnoběžník a lichoběžník
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Matematika Lichoběžník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_19 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_30 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Obvod a obsah lichoběžníku
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_29 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_26 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Koule Základní škola a Mateřská škola
Konstrukce lichoběžníku
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
TÉMA: Obdélník a čtverec
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_28_M7_lichobeznik_konstrukce Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Lubomír Šín

Anotace: Materiál je určen k výuce matematiky v 7. ročníku základní školy a to geometrie a kapitoly Lichoběžník a usnadňuje žákům pochopení zákonitostí, druhů a konstrukcí tohoto rovinného obrazce. Využití: Materiál lze využít k seznámení žáků s dalším rovinným obrazcem a to lichoběžníkem. Prezentace popisuje vlastnosti tohoto rovinného obrazce a ukazuje druhy lichoběžníků. Je zde názorně provedena konstrukce dvou lichoběžníků včetně rozboru a popisu konstrukce. Dále prezentace obsahuje i příklady na procvičení. 22. 4. 2012

Lichoběžník A B D C a c d b  v Lichoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné a zbývající dvě strany různoběžné. Rovnoběžné strany se nazývají základny – AB, CD. Různoběžné protější strany se nazývají ramena – BC, AD. Vzdálenost základen se nazývá výška lichoběžníku – v.

Druhy lichoběžníků - obecný A B C D     v  AB CD AD BC  +  +  +  = 360

Druhy lichoběžníků – pravoúhlý  Jestliže má lichoběžník jeden vnitřní úhel pravý, nazývá se pravoúhlý. Jedno rameno je kolmé k základnám. d = v

Druhy lichoběžníků - rovnoramenný      o a d c b Lichoběžník, jehož ramena jsou shodné úsečky, se nazývá rovnoramenný. b = d,  = ,  = 

Konstrukce lichoběžníku Sestrojte lichoběžník ABCD, je-li dáno a = 8 cm, c = 3,2 cm, délka ramene d = 4,5 cm a úhel DAB =  = 60. X l Rozbor: A B C D c = 3,2 cm k p Konstrukce: d = 4,5 cm  = 60 X l a = 8 cm D k C Zápis konstrukce: p A B

Konstrukce lichoběžníku Sestrojte lichoběžník ABCD, ve kterém jsou délky základen a = 6,2 cm, c = 3,3 cm, délka ramene d = 3 cm a délka úhlopříčky BD = 5,7 cm. m Rozbor: A B C D c = 3,3 cm k p l 5,7 cm Konstrukce: d = 3 cm a = 6,2 cm m Zápis konstrukce: l D C k p A B

Příklady na procvičení Sestrojte lichoběžník KLMN, je-li dáno: KL = 5 cm, KM = 4,5 cm, KN  = 3 cm a úhel KML = 90. Proveď rozbor, zápis konstrukce a konstrukci. Sestrojte lichoběžník KLMN, je-li dáno: AB = 6 cm, AC = 6 cm, BC  = 2,5 cm AD = 2,7 cm. Proveď rozbor, zápis konstrukce a konstrukci. Sestrojte lichoběžník ABCD, je-li dáno: a = 59 mm,  = 65,  = 80, d = 55 mm. Proveď rozbor, zápis konstrukce a konstrukci.

Použité zdroje ŽENATÁ, Mgr. Emílie. Přehled učiva matematiky s příklady a řešením: pro 6. - 9. ročník ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Blug. ISBN 978-80-7274-988-1. ODVÁRKO, DrSc., doc. RNDr. Oldřich; KADLEČEK, CSc., doc. RNDr. Jiří. Matematika pro 7. ročník základní školy, 3. díl. Praha: Prometheus, spol. s r. o., 2004, ISBN 80-7196-286-4. Použité obrázky: Archiv autora