Uvidíme, na jakou úroveň energií se dostanete!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Quiz Jak se jmenuje částice zprostředkující silnou interakci? Neutralino A Snail B Gluon C Pigsino D 1.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
Země ve vesmíru Vesmír – galaxie – sluneční soustava - Země.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Vesmír je označení pro veškerý prostor, časoprostor, hmotu a energii v něm. V užším smyslu se vesmír také někdy užívá jako označení pro kosmický prostor,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Název vzdělávacího materiálu
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Slunce Juli Krejčí.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Barva světla, šíření světla a stín
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vlastnosti trojúhelníku
ELEKTŘINA VY_32_INOVACE_05-22 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Ekologicky příznivý životní způsob v běhu času (GA S)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Těžiště a stabilita těles
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
všechny animace a obrázky - archiv autora
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Měsíc Měsíc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Kvíz VZDUCH.
Souhrnné opakování-VESMÍR
– Standardní model – Základních částic a interakcí
Země ve vesmíru.
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Moře a oceány 26. ledna 2006.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Intenzita elektrického pole
VI. ročník ZŠ (praktická)
Vztah k životnímu prostředí
David Dobáš, Jana Drnková, Jitka Mrázková
Co už vím o fyzice mikrosvěta
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Fyzika
Transkript prezentace:

Uvidíme, na jakou úroveň energií se dostanete! Pravidla hry 7 otázek, u každé lze vybrat odpověď ze 4 možností (A, B, C, D). ✔ Označte svoji odpověď ve formuláři, než doběhne časomíra. Pak se od nás dovíte správnou odpověď. ✔ Pokud jste odpověděli správně, zaškrtněte další úroveň energií. Uvidíme, na jakou úroveň energií se dostanete!

Která částice zprostředkuje silnou sílu? STOP 1 A. Neutralino B. Boson Z C. Gluon D. Kvark

Jakou část našeho vesmíru tvoří hmota nebo energie, o níž nic nevíme? Planck Telescope map of the universe, ESA STOP 2 B. 75 % A. 95,1 % C. 32,8 % D. 13 %

3 STOP Jakou spotřebu elektrické energie má LHC? Stejnou jako ... B. Menší vesnice (5000 lidí) B. Domácnosti v kantonu Ženeva (500 000 lidí) A. Švýcarsko (8 milionů lidí) D. Francie (66 milionů lidí) C.

4 STOP S čím souvisí Higgsovo pole? A. B. D. C. S vysvětlením gravitačních vln S původem temné hmoty A. B. S příčinou velkého třesku D. S původem hmotnosti částic C.

Který z následujících vynálezů vznikl díky výzkumu ve fyzice částic v CERN? STOP 5 B. Světová síť WWW A. Dotyková obrazovka D. Všechny tři uvedené Skenery PET C.

Jakou vzdálenost urazí protony během dlouhého běhu LHC, kdy svazky obíhají až 10 hodin (a bereme v úvahu ty protony, které se nesrazí)? STOP 6 Vzdálenost z CERN na Slunce a zpět B. Vzdálenost z CERN na Neptun a zpět A. Vzdálenost z CERN do centra Ženevy Vzdálenost rovnou obvodu Země C. D.

Která elementární částice je nejběžnější ve vašem těle? STOP 7 A. Kvark u B. Kvark d C. Elektron D. Kvark b