Termika – Fotovoltaika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
Advertisements

ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Nízkoenergetické a pasivní domy Ing. Karel Srdečný Mgr.K.Murtinger EkoWATT středisko pro obnovitelné zdroje a úspory energie
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Možnosti úspor energie při osvětlování Jednoduché tipy a triky využitelné ve škole i v domácnosti.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Vytápění Elektrické kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Škola Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Interaktivní tabule, USB disky, paměťové karty, záložní zdroj
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Transformátory.
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Elektrické měřící přístroje
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Snížení nákladů na vytápění budov
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Střídavý proud.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Další součástky s jedním přechodem PN
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
Elektromagnetická slučitelnost
Město Valašské Meziříčí pro občany Chcete snížit náklady na domácnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Přídavná zařízení.
Obec Pstruží pro občany
Magnetické ztráty.
Měření vlastností zdrojů elektrické energie
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Interaktivní elektrický obvod
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Technická specifika využití solární energie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Změna rozsahu definice elektrozařízení
Energetický management budov
Indikativní Nabídka Data instalace: Rodinný dům Aku do baterie
Provoz nouzového osvětlení
Transkript prezentace:

Termika – Fotovoltaika Obnovitelné zdroje Termika – Fotovoltaika

Fotovoltaika Přímá přeměna energie slunečního záření v elektrickou energii je možná na základě fotovoltaického jevu, při němž částice světla (fotony) přímo dopadají na solární článek a svojí energií z něj „vyrážejí“ elektrony. Polovodičová struktura článku pak uspořádává pohyb elektronů na využitelný stejnosměrný elektrický proud. Užitečné informace Tento princip byl propracován v šedesátých letech minulého století pro potřeby kosmonautiky. Jde původně o kosmickou technologii, vyvinutou pro zásobování družic a vesmírných lodí elektřinou, sluneční baterie slouží jako zdroj elektrické energie a jsou součástí výzbroje všech umělých družic. Provoz solárních článků je zcela nehlučný, nevyžaduje žádnou obsluhu a jen nepatrnou údržbu. Provozní náklady jsou prakticky nulové. Při provozu nevznikají žádné zplodiny. Životnost fotovoltaického článku je asi 20 let. Během prvních dvou až čtyř let provozu získá solární článek tolik energie, kolik bylo potřeba na jeho výrobu. Výkon fotovoltaického systému pochopitelně závisí na intenzitě dopadajícího světla. Účinnost nejrozšířenějších panelů (z monokrystalického křemíku) je 14-16 %.

Využití Využití Možnost využití elektrického proudu v neelektrifikovaných místech, záložní zdroje, zabezpečovací zařízení apod. S měničem lze použít všech běžných spotřebičů. Komerčně nabízené panely jsou konstruovány obvykle tak, že dávají stejnosměrný proud s napětím 12 V. Jejich počtem a zapojením (sériovým nebo paralelním) lze zvyšovat výsledné napětí nebo proud, možnosti jsou zde téměř neomezené.

FV do DS

FV do DS V ČR jsou nejrozšířenější systémy propojené s distribuční síti. Většina vlastníků FV- systémů dodává vyprodukovanou solární elektrickou energii do veřejné distribuční sítě, čímž profituje z atraktivních úhrad za každou dodanou kilowatthodinu solární elektrické energie. Solární elektrická energie je produkována FV- moduly 1. coby stejnosměrný proud. V měniči 2. je tento proud převáděn na střídavé napětí.230 V. Napájecí elektroměr 3. registruje počet kilowatthodin, které proudí do veřejné distribuční sítě. Elektrický proud pro vlastní spotřebu v domácnosti odebíráte jako dříve ze sítě, přes odběrový elektroměr.

FV pro samozásobování

FV – ostrovní systémy zajišťují soběstačné zásobování elektrickou energii. Elektrický proud z FV – systému je možno s adekvátní dimenzí systému využít také k samozásobování. Stejnosměrný proud z FV – modulů 1. je k tomuto účelu napájen přes regulátor nabíjení baterií 2. do akumulačních baterií 4. Pro běžné 230 V – přístroje je pak tento proud převáděn v ostrovním měniči 3. Speciální přístroje na stejnosměrný proud jako svítidla, chladničky 5. nebo rádia mohou být napájeny také přímo tímto proudem z baterií.

Termické systémy

KOLEKTOR Solární kolektor přeměňuje sluneční energii na teplo. To se pak pomocí teplonosné látky přivádí do solárního zásobníku (tepelného výměníku), kde se akumuluje. Tepelný výměník předává teplo užitkové vodě a ta je pak pomocí oběhových čerpadel rozváděna po objektu. Průměrná roční hodnota výkonu slunečního záření přepočtená na m2 se v našich podmínkách pohybuje (se započtenou 35% účinností kolektorů ) kolem 350 kWh. K pokrytí 2/3 celkové roční spotřeby energie na ohřev vody pro běžnou domácnost postačují solární kolektory o ploše 6m2 (3 kolektory).

Jak to funguje ?

ZÁVĚR