Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

nerovnoměrného pohybu tělesa
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Vytvořil: Robert Kunesch
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Rychlost rovnoměrného pohybu
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_176_testík dráha, rychlost, čas Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rychlost a měření rychlosti
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jednotky rychlosti VY_52_INOVACE_06 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Pohyb těles-fyzika hrou
Nerovnoměrný pohyb.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Výpočet rychlosti. Obvod Země je přibližně km. Jakou rychlostí se Země otáčí? st v =v =v =v = v = = km 24 h v = 1667 km/h km h Země se.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum: 1.10. 2013 Ročník: Sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Název: Rychlost, dráha, čas Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál o rychlosti, dráze a času v souvislosti s pohybem tělesa.

Rychlost Značka : v Jednotky : km/h a m/s Vzorec : v = s : t Vzorový příklad: Jak velká byla rychlost automobilu, když za čas 3 hodiny urazilo dráhu 225 km? t = 3 h s = 225 km v = ? km/h v = s : t v = 225 : 3 v = 75 km/h Rychlost automobilu byla 75 km/h.

Příklady Petr jel na kole na výlet. Za 2,5 hod urazil dráhu 36 km. Jaký byla jeho průměrná rychlost? v = s : t v = 36 : 2,5 v = 14,4 km/h t = 2,5 hod s = 36 km v = ? km/h Petr jel průměrnou rychlostí 14,4 km/h. Jaká je rychlost sprintera na 100 m, když cílem proběhne v čase 9,89 s? v = s : t v = 100 : 9,89 v = 10,11 m/s t = 9,89 s s = 100 m v = ? m/s Rychlost sprintera je 10,11 m/s.

Převody jednotek rychlosti 1, Převod m/s na km/h Rychlost je 17 m/s. Jak velká je to rychlost v km/h? 17 m/s . 3,6 = 61,2 km/h Převádíme-li rychlost z m/s na km/h pak tuto rychlost násobíme číslem 3,6 2, Převod km/h na m/s Rychlost je 72 km/h. Jak velká je to rychlost v m/s? 72 km/h . 0,28 = 20,16 m/s 72 km/h : 3,6 = 20 m/s Převádíme-li rychlost z km/h na m/s pak tuto rychlost násobíme číslem 0,28 nebo dělíme číslem 3,6

Dráha Značka : s Jednotky : km a m Vzorec : s = v . t Vzorový příklad: Jak velku dráhu urazilo letadlo když se pohybovalo po dobu 2 hodin rychlostí 750 km/h? t = 2 h v = 750 km/h s = ? km s = v . t s = 750 . 2 s = 1500 km Letadlo urazilo dráhu 1500 km.

Příklady Jak velkou vzdálenost urazila loď, která se 3 dny pohybovala průměrnou rychlostí 52 km/h? s = v . t s = 52 . 72 s = 3744 km t = 3 d = 72 hod v = 52 km/h s = ? km Loď urazila vzdálenost 3744 km Na jaké dráze běžel atlet, když jeho čas byl 42,94 s a jeho průměrná rychlost 9,31 m/s Výsledek zaokrouhli na celé číslo. s = v . t s = 9.31 . 42,94 s = 400 m t = 42,94 s v = 9,31 m/s s = ? m Atlet běžel na dráze 400 m.

Čas Značka : t Jednotky : hod a s Vzorec : t = s : v Vzorový příklad: Za jakou dobu ujede automobil dráhu 200 km, pohybuje-li se průměrnou rychlostí 50 km/h? s = 200 km v = 50 km/h t = ? hod t = s : v t = 200 : 50 t = 4 hod Automobil urazí dráhu 200 km za 4 hodiny.

Příklady Za jakou dobu ujede formule 1 na závodní dráze vzdálenost 360 km, pohybuje-li se průměrnou rychlostí 160 km/h? t = s : v t = 360 : 160 t = 2,25 hod s = 360 km v = 160 km/h t = ? hod Automobil urazí tuto dráhu za 2,25 hodiny. Za jaký čas projede automobil trasu z Prahy do Českých Budějovic (150 km), jestliže jede průměrnou rychlostí 60 km/h? t = s : v t = 150 : 60 t = 2,5 hod s = 150 km v = 60 km/h t = ? hod Z prahy do Českých Budějovic auto přijede za 2,5 hodiny.

Použité zdroje: RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia, Prometheus, 1999 František Jáchym a Jiří Tesař, Fyzika pro 7. ročník základní školy, SPN, 2001 Obrázky jsou vytvořeny pomocí vložení klipartů v programu powerpoint.