Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
Zadávání veřejných zakázek §§§
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky schválila v listopadu 2011 Poslanecká sněmovna ve třetím čtení přijala dlouho očekávanou novelu zákona o.
Kontrola veřejné správy I.
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
ADR a rozhodčí řízení Přednáška 7-8 VŠFS Určení práva pro rozhodování sporů Vnitrostátní spory Podle příslušné smlouvy Obchodní zvyklosti Mezinárodní.
KONZULTACE ČÍSLO 2 NĚKOLIK POZNÁMEK KE SPOTŘEBITELSKÉMU ROZHODČÍMU ŘÍZENÍ 1.
Kontrola veřejné správy - Nejvyšším kontrolním úřadem - orgány státního zastupitelství - soudy (přehled) Olga Pouperová.
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují zákonem stanovené údaje o podnikatelích.
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
NOVÝ ZÁKON O REGISTRU SMLUV OD SEMINÁŘ POŘÁDANÝ KRAJSKÝM ÚŘADEM ÚSTECKÉHO KRAJE POD GESCÍ ODBORU LEGISLATIVNĚ- PRÁVNÍHO A ODBORU INFORMATIKY A.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Vybrané otázky nového ZÁKONÍKU PRÁCE Zákon č. 262/2006 Sb.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Realizace veřejných zakázek a zakázek po – legislativa, postupy, limity Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava PARTNER.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Změna profilu zadavatele Migrace veřejných zakázek Mgr. Tomáš Motal QCM, s.r.o.
Novely zákona o veřejných zakázkách v roce 2012 Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Plzeň
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Jedenáct let aplikace „nového“ správního řádu a jeho proměny administrativní a justiční praxí – aneb 3 podivuhodné judikáty Stanislav KADEČKA SPRÁVNÍ.
Novela zákona o obcích.
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
NOVÝ ZÁKON O REGISTRU SMLUV OD
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Novela zákona o veřejných zakázkách
REGISTR SMLUV - V ČEM, ŽE NEJVÍC CHYBUJEME???
Novelizace vyhlášky č. 133/2012 Sb. – vyhláškou č. 171/2015 Sb.
Rozhodčí řízení Přednáška 7-8 VŠFS 2015.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Postup oprav v případě chybně uveřejněných smluv v registru smluv
Umisťování staveb.
Rozhodčí řízení Přednáška 10 VŠFS 2016.
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Změny v oblasti dohledu nad zadáváním veřejných zakázek a koncesí
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
REGISTR SMLUV Mgr. Robert Pšenko, Advokát
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání veřejných zakázek na pomezí práva soukromého a veřejného
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Transkript prezentace:

Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek Libor Jarmič, Praha, 3. 11. 2016 Konference Veřejné zakázky 2016

Zákon o registru smluv Účinnost od 1. 7. 2016 Požadavek na písemnou formu uveřejňovaných smluv Od 1. 7. 2017 je na řádné uveřejnění smlouvy vázána účinnost i platnost smlouvy Dopadá na většinu smluv, jejichž jednou smluvní stranou jsou úřady, obce, kraje, p. o., státní podniky, státní/krajské/městské „firmy“ a další subjekty Novela v Poslanecké sněmovně

Fungování registru smluv První měsíc: 900 subjektů, 10 000 smluv v hodnotě přes 144 miliard Nástroj pro kontrolu a audit (mj. kontrola dodržení požadavků ZoZVZ) Kontrola hospodaření zřízených příspěvkových organizací nebo např. městských firem Srovnání cen Otevřená data pro podnikatele

Uveřejňovací povinnost dle ZRS a ZoZVZ U ZRS § 2 a § 5 odst. 2, obecně veškeré soukromoprávní a dotační smlouvy (pokud na ně nedopadá některá z výjimek) v hodnotě nad 50 000 Kč bez DPH, do 30 dní od uzavření smlouvy U ZoZVZ § 219 odst. 1, smlouvy nad 500 000 Kč bez DPH, do 15 dní od uzavření smlouvy § 8 odst. 4 ZRS (odkaz na starý ZoVZ) § 219 odst. 1 písm. d) blanketní odkaz na ZRS

Nevhodná úprava v ZoZVZ Kolize lhůt 15 dní vs. 30 dní § 219 ZoZVZ (1) Veřejný zadavatel uveřejní na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 15 dnů od jejich uzavření …. To neplatí pro: d) smlouvu uveřejněnou podle jiného právního předpisu. Pokud smlouva ještě nebyla zveřejněna dle ZRS, která lhůta se použije?

Nevhodná úprava v ZoZVZ Názor MMR, že se použije lhůta uvedená v ZRS (30 dní) Odlišný názor: uplatní se lhůta dle ZoZVZ (15 dní), výjimka z písm. d) se neuplatní, protože ještě nebylo zveřejněno od 16. dne může ÚOHS uložit pokutu za delikt dle § 269 odst. 2 ZoZVZ až do výše 1 mil. Kč Pozdější zveřejnění smlouvy v RS nemůže tuto vadu zhojit Doporučení: uveřejňovat smlouvy v RS do 15 dní od jejich uzavření

Neplatnost uzavřené smlouvy Pokud není uzavřená smlouva řádně uveřejněna v RS nejpozději do 30 dní, platí, že je zrušena od počátku (§ 7 odst. 1 ZRS, účinné od 1. 7. 2017) Podobně pokud není smlouva podléhající ZRS uzavřena v písemné formě, jedná se o neplatně uzavřenou smlouvu (§ 8 odst. 2 ZRS, účinné už dnes) Kdo může u soudu napadnout neplatnost smlouvy?

Soudní přezkum (ne)zveřejněných smluv Aktivní legitimace svědčí smluvním stranám (obecně spory ze smlouvy), soud ex offo konstatuje neplatnost Třetí osoby: určovací žaloba podle § 80 OSŘ Nutno prokázat aktivní věcnou legitimaci a naléhavý právní zájem Mohlo by se jednat o neúspěšného uchazeče o veřejnou zakázku V určitých případech státní zastupitelství Veřejnost nikoli

Soudní přezkum (ne)zveřejněných smluv Bude velmi problematické doložit naléhavý právní zájem Bez jeho doložení zřejmě projednání žaloby a její věcné zamítnutí + vyslovení neplatnosti smlouvy (ex offo) Neúspěšný uchazeč by musel doložit další pochybení než jen nesprávné zveřejnění, na které se snažil (ne)úspěšně poukazovat přímo v soutěži o veřejnou zakázku Soudem potvrzená neplatnost smlouvy nebude mít vliv na platnost výběrové řízení, stačí uzavřít novou smlouvu

Děkuji za pozornost 

libor.jarmic@fbadvokati.cz