Vzájemná poloha paraboly a přímky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozcvička Urči typ funkce:
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Směrnicový a úsekový tvar přímky
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Rozdělení kulových zrcadel a zobrazovací význačné paprsky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzájemná poloha přímek daných obecnou rovnicí
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Funkce Lineární funkce
Vzájemná poloha dvou kružnic
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_20.
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha Paraboly a přímky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kvadratická funkce a její graf Mic haela Koubová Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Literatura: KOČANDRLE, M., BOČEK, L.: Matematika pro gymnázia.
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Rozcvička Urči typ funkce:
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Funkce Lineární funkce
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Vzájemná poloha dvou kružnic
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DERIVACE FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Soustava souřadnic Oxy
Rozcvička Urči typ funkce:
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Matematika Parabola.
Funkce Lineární funkce
Řešení polohových konstrukčních úloh
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Soustava souřadnic Oxy
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha paraboly a přímky Václav Zemek Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Zadání úlohy V soustavě souřadnic Oxy jsou dány: parabola, která má vrchol v počátku a ohnisko F[1;0]; množina přímek, které procházejí bodem M[0;2]. Určete všechny možnosti vzájemné polohy paraboly a přímky. Řešte graficky i analyticky.

První úkol Načrtněte parabolu a pro každý druh vzájemné polohy paraboly a přímky aspoň jednu přímku.

Grafické řešení úlohy

Druhy vzájemných poloh sečna, která protíná parabolu ve dvou bodech sečna, která protíná parabolu v jednom bodě tečna paraboly vnější přímka paraboly

Rozmyslete si Jak vyjádříme libovolnou přímku, která prochází bodem M[0;2]? Jaká je rovnice dané paraboly?

Rovnice přímky, která prochází daným bodem Přímka, která prochází bodem M[0;2] a je rovnoběžná s osou y, má rovnici: x = 0 Přímka, která prochází bodem M[0;2] a je různoběžná s osou y, má rovnici: y = k x + 2, kde k je reálné číslo.

Rozmyslete si Jakou vzájemnou polohu má přímka x = 0 a parabola?

Vrcholová tečna paraboly Přímka s rovnicí x = 0 je osa y. Dotýká se paraboly ve vrcholu, proto ji nazýváme vrcholovou tečnou.

Rozmyslete si Jak určíme vzájemnou polohu paraboly a přímek daných směrnicovými rovnicemi y = k x + 2 ?

Řešení soustavy rovnic Průnik paraboly a přímek určíme řešením soustavy rovnic přímek a paraboly.

Sečna paraboly s jedním průsečíkem

Výpočet diskriminantu

Počet společných bodů paraboly a přímky (různoběžné s osou y)

Sečny paraboly se dvěma průsečíky

Tečna paraboly

Vnější přímky paraboly

Použitá literatura: KOČANDRLE, M., BOČEK, L.: Matematika pro gymnázia – Analytická geometrie. Dotisk 2. upraveného vydání. Praha: Prométheus, 2003. ISBN 80-7196-163-9. s. 177–180.