HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRVOCI. ……………………………. živočichové ……………………………………………………………………. pohyb – ………………………………………………. žijí …………….. nebo ………………………………………………. indikátory …………………………………
Advertisements

Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Co to je buňka? Může představovat: –samostatný organismus (například u trepky velké) –nebo jen část celku neschopnou samostatného života (nervová buňka).
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
ŽAHAVCI CHARAKTERISTIKA -vodní živočichové -žijí převážně v mořích -žahavé bunky SLADKOVODNÍ: NEZMAR HNĚDÝ.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Autor: Mgr. Radana Marelová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hlavonožci (třída měkkýšů).
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
Kmen: Ostnokožci na Zemi již od Prvohor
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Stavba buňky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Živočichové v lesích Jan Pavlik.
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
P T Á C I HLAVNÍ ZNAKY.
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie Tematický okruh/téma:
El Monasterio construido encima de un volcán
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
Autor: Mgr. Jana Burdzová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
HÁJ NA JAŘE I..
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Vzdušnicovci.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OSTNOKOŽCI 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210231
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Prvoci – jednobuněční živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Otáčivý účinek síly.
Pavoukovci skupina bezobratlých živočichů zahrnuje přes druhů
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Vy_52_Inovace_39_Želvy Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann Bc. Petr Grossmann.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Jednobuněční živočichové
PLOŠTICE.
Euglenophyta Euglenozoa (krásnoočka).
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Z čeho jsou složeny látky?
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt Kapitola II. Euglenophyta (Krásnoočka)

Eutreptia Pohybuje se plaváním za pomoci dvou bičíků, nebo leze po podkladě, při čemž silně mění tvar. Často odhazuje bičíky a zakulacuje se, přičemž na svém povrchu vylučuje rosolovitý obal.

Euglena Rod Euglena zahrnuje asi 150 druhů. Tělo ohebné, bez schránky, s jedním plovacím bičíkem.

Phacus Rod Phacus zahrnuje krásnoočka nemetabolická, s pevným periplastem, tělem smáčklým do plochy (tvaru plátku nebo listu) a zakončené výrůstkem.

Lepocinclis Buňky Lepocinclis jsou na příčném průřezu okrouhlé. Rod má tuhý periplast, a proto je tvar těla stálý.

Trachelomonas Zástupci rodu si vytvářejí pevné schránky, které bývají ve většině případů zbarveny do žluta až tmavohněda sloučeninami železa a manganu.

Colacium Do rodu řadíme nepohyblivá krásnoočka, žijící nejčastěji epizooticky, přisedle, pomocí rosolovitého terčíku na různých planktonních korýších, vířnících a vláknitých řasách.

Menoidium Rod má buňky bez chromatoforů; výživa se tedy uskutečňuje cestou heterotrofní. Buňka obsahuje velká paramylonová zrna.

Astasia Rod v sobě zahrnuje krásnoočka bez asimilačních pigmentů, nejen však bez chloroplastů, ale bez chromatoforů vůbec.

Peranema Bezbarví bičíkovci s faryngeálním aparátem a tělem měnlivého tvaru. Zástupci rodu se živí drobnými krásnoočky, které vysávají.