Krajská inkluzivní koncepce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
z Evropských strukturálních a investičních fondů – vazba na KAP LK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Bc. Magdalena Zábranská
Individuální projekty systémové – IPs
Výzva OP VVV 02_17_044 Šablony pro SVČ.
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Analýza potřeb v území.
Pracovní skupina Vzdělávání
Podpora polytechnického vzdělávání v rámci projektu NAKAP LK I
Polytechnické vzdělávání v praxi
Individuální projekty systémové – IPs
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Aktuální informace z Evropských strukturálních a investičních fondů
Úvodní konference „Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I“
projekt NAKAP LK I 14. června 2018 Malevil Ing. Iva Prokopová
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Představení projektu Implementace KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Mgr. Michaela Svitáková, Hlavní manažer projektu
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Projekt NAKAP LK I Informace z ESI fondů 10. dubna 2018 Liberec
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Krajská inkluzivní koncepce Doksy Mgr. Lucie Ptáková hlavní projektová manažerka projektu KAP LK

Slovníček pojmů KAP LK = již realizovaný projekt – „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje“ KAP LK I. = NAKAP LK I = projekt v přípravě – „Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I“

Projekt NAKAP LK I - základní informace Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I (I KAP) žadatelé jsou Vyšší územní samosprávné celky – kraje vyhlášení výzvy: 12. června 2017 ukončení příjmu žádostí: 20. prosince 2017 alokace pro Liberecký kraj – 63 209 700 Kč (dle žáků a studentů SŠ a VOŠ - 15 417) realizace projektu: 1.7.2018 – 31.8.2020 (26 měsíců)

Projekt NAKAP LK I - základní informace Partneři projektu SŠ a VOŠ zřizované Libereckým krajem Pedagogicko-psychologická poradna, Česká Lípa, Havlíčkova 443, příspěvková organizace Pedagogicko-psychologická poradna, Jablonec nad Nisou, příspěvková organizace Pedagogicko-psychologická poradna, Liberec 2, Truhlářská 3, příspěvková organizace Pedagogicko-psychologická poradna a speciálně pedagogické centrum, Semily, příspěvková organizace Technická univerzita v Liberci IQLANDIA, o.p.s. Krajská vědecká knihovna v Liberci, příspěvková organizace

Projekt NAKAP LK I – aktivity projektu Témata daná výzvou Tvorba krajské inkluzivní koncepce kraje Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. stupně základních škol se slabšími výsledky, kteří se nepřipravují k přijímacímu řízení na střední školy a žáků středních škol v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem Témata krajská Podpora polytechnického vzdělávání Zkvalitnění péče o žáky nadané

Krajská inkluzivní koncepce povinná pro všechny kraje tvorba bude financována z projektu NAKAP LK I. v gesci Oddělení vzdělávání a koncepcí

Krajská inkluzivní koncepce- proč?

Krajská inkluzivní koncepce - terminologie KAPIV KIK ŠIK

Krajská inkluzivní koncepce - terminologie akční plán? koncepce?

Krajská inkluzivní koncepce MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ nutný soulad s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na období 2016 – 2018 (APIV) vytvořena nejdéle do konce roku 2018 výhled na 2 roky realizovatelné/splnitelné cíle!

Krajská inkluzivní koncepce - zdroje další šetření na školách nebude

Krajská inkluzivní koncepce očekávaná spolupráce s PPP, SPC, NIDV, NÚV, ASZ, …

Krajská inkluzivní koncepce - zdroje statistická data z výkazů výroční zprávy škol rozsáhlé šetření MŠMT (pro potřeby MAP) rozsáhlé šetření NÚV (pro potřeby KAP) šetření NÚV na jednotlivých SŠ/VOŠ (stav inkluze na školách) Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I. (oblast inkluze) zájem o příslušné šablony Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje na období 2016 - 2020

Zkvalitnění péče o nadané žáky Doksy Ing. Iva Prokopová vedoucí oddělení projektů ve vzdělávání

Projekt NAKAP LK I – aktivity projektu Témata daná výzvou Tvorba krajské inkluzivní koncepce kraje Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. stupně základních škol se slabšími výsledky, kteří se nepřipravují k přijímacímu řízení na střední školy a žáků středních škol v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem Témata krajská Podpora polytechnického vzdělávání Zkvalitnění péče o žáky nadané

Zkvalitnění péče o nadané žáky Vytvoření funkčního systému spolupráce při identifikaci a podpoře nadaných a mimořádně nadaných dětí a žáků s externími partnery (LK, PPP, KSPN, NIDV, školy) dostavba stávajícího systému daného legislativou - již víceméně fungujícího nastavení mechanismu koordinace spolupráce jednotlivých zapojených subjektů Tvorba zázemí pro výměnu zkušeností při vyhledávání, koordinaci a péči o nadané a mimořádně nadané děti a žáky odborná tematická setkání min. 1x za 3 měsíce od vytvoření platformy

Zkvalitnění péče o nadané žáky Tvorba „zásobníku materiálů“ pro práci s nadanými žáky. „Zmapování“ již vytvořených výukových materiálů, jejich doporučování pro využití pedagogy dle individuální situace nadaného žáka vyhledání již existujících materiálů pro práci s nadanými žáky provede manažer věcné aktivity nadaní (LK), následně je bude mít k dispozici konzultant PPP (existuje jich mnoho a jsou kvalitní, není třeba tvořit) Přímá podpora pedagogických pracovníků a spolupráce s rodiči nadaných žáků (PPP) Důraz na podporu spolupráce PPP s pedagogy a rodiči - zaměření se na 1. ročník ZŠ

Zkvalitnění péče o nadané žáky přímá podpora učitele – potřebné z praxe PPP a dále i viz zpráva ČŠI 2016 (elektronické zjišťování - celkem bylo zapojeno 975 základních škol) „Pokud jde o spolupráci s externími subjekty, v případě základních škol zapojených do elektronického zjišťování lze konstatovat, že s nějakým školským poradenským zařízením spolupracují necelé dvě třetiny z nich. Podíl základních škol, které v souvislosti s identifikací a podporou nadaných či mimořádně nadaných dětí dosud se školským poradenským zařízením nespolupracují, je velmi vysoký a poukazuje na nesystematičnost při vyhledávání nadání. Spolupráci se školským poradenským zařízením je třeba vnímat jako velmi důležitou součást podpory nadaných žáků.“ (str.14) „Přibližně tři pětiny ředitelů základních škol zapojených do elektronického zjišťování (celkem bylo zapojeno 975 základních škol) by uvítaly možnost pomoci od externího mentora či konzultanta, a to při podpoře pedagogů v jejich práci s nadanými (64,8 % škol) a při podpoře nadaných žáků v přímé práci s nimi (59,2 % škol). Téměř čtvrtina (24,2 %) základních škol by tak potřebovala podpořit v obou oblastech.“ (str.20)

Děkujeme za pozornost Ing. Iva Prokopová Email: Telefon: vedoucí oddělení projektů ve vzdělávání Email: iva.prokopova@kraj-lbc.cz Telefon: tel.: +420 485 226 229  Mgr. Lucie Ptáková hlavní projektová manažerka projektu KAP LK lucie.ptakova@kraj-lbc.cz tel.: +420 485 226 255