Zapiš, nebo nalep do sešitu. Látky rostlinného a živočišného původu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK ZPRACOVÁVÁ SUROVINY
Advertisements

Potraviny rostlinného původu
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
SPOJOVÁNÍ HŘEBÍKY NEROZEBIRATELNÝ SPOJ 1 - HLAVA 2 - DŘÍK 3 - ŠPIČKA
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA – 2. ROČNÍK
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_11
Základy chemických technologií 2009
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Potraviny rostlinného původu
LÁTKY A TĚLESA.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Opakování kovy a nekovy Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace:Opakovací.
Žák nesmí používat žádné elektrické nástroje!!! T aktéž i elektrickou vrtačku !!!! Při nedodržování bezpečnostních předpisů, d ochází při nesprávném postupu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBezpečná.
Jak se v současné době zpracovávají technické výkresy a k jakým účelům – profesím ?
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Práce s ruční pilkou.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
VY_32_INOVACE_04- Lípa srdčitá Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníúnor 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 19) Lidé kolem.
Zápis – náčrt do sešitu!!! KÓTOVÁNÍ. KÓTY S ROZMĚRY označují rádius (R10) průměr otvoru (průměr 18)
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Řezání závitů – uvnitř materiálu (matka ), nebo na svorníku ( šroub )
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! D Ý H Y P Ř E K L I Ž K Y Dýhy jsou tenké listy dřeva. Dýhy se vyrábějí v tloušťce od 0,1 do 3 mm a to krájením nebo loupáním.
BROUŠENÍ – NÁTĚRY MOŘENÍ DŘEVA Ochrana i estetická úprava dřeva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr2_17_Listnaté stromy TEMA: Listnaté.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
TÉMA: Rostliny okrasné a užitkové
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
KLADIVO – SPOJOVÁNÍ HŘEBÍKY A VRUTY
Obrábění, upínání a řezání dřeva
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLADIVO – SPOJOVÁNÍ HŘEBÍKY A VRUTY
Poživatiny, potraviny, pochutiny a nápoje
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kovy VY_32_INOVACE_29_588 Projekt.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Měření posuvným měřítkem
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 027
PRÁCE S DRÁTEM.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
TECHNICKÉ MATERIÁLY Technická výchova.
Transkript prezentace:

Zapiš, nebo nalep do sešitu. Látky rostlinného a živočišného původu Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Látky rostlinného a živočišného původu. SUROVINA – POLOTOVAR - VÝROBEK

Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Látky rostlinného a živočišného původu

Zapiš, nebo nalep do sešitu Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Rostlinný původ: zasadíme semínka, vyroste nám např. stromek, obilí, rajče apod. je to zdroj „obnovitelný“ bukvice buk

Zapiš, nebo nalep do sešitu Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Lípa – náš národní strom, má nejměkčí dřevo, ( používají jej řezbáři ), lípový květ bylinka do čaje, - generál má na výložkách označení - lípový květ

Obilí – rostlinného původu

Keř rajčat – rostlinného původu

Zapiš, nebo nalep do sešitu Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Živočišný původ: prasátko, slepice, kůň, kráva apod. – zdroj obnovitelný

Surovina-polotovar-výrobek rozměry – pila katr

Surovina - polotovar – výrobek prasátko – maso - klobásy

Slepice – zdroj – vajíčko - omeleta

DŘEVO - SUROVINA ZPRACOVANÝ VÝROBEK Dřevo – surovina Hotový výrobek

Zapiš, nebo nalep do sešitu Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Surovina – polotovar - výrobek surovina strom – zpracování na pile ( rozřezání, sušení ) – hotový výrobek – židlička, stůl, skříň apod.

Zdroj – polotovar – výrobek Kráva – mléko - sýr

Zapiš, nebo nalep do sešitu Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! Surovina zpracovaná do technického stavu se nazývá „materiál“ Např. železná ruda se ve vysoké peci roztaví a vznikne „surové železo“ – „materiál“ k dalšímu zpracovávání Pomleté maso – karbenátek Obilí - mouka a přísady – těsto – houska, chléb apod.

Kontrolní test: Vyjmenuj alespoň tři látky rostlinného původu ? Je to zdroj obnovitelný nebo ne a proč ? Vyjmenuj alespoň tři látky živočišného původu ? Je to zdroj obnovitelný nebo ne a proč ? Napiš tři příklady: „Surovina - polotovar – výrobek“

Použitá literatura a obrázky: Učebnice „Pracovní vyučování“ Doc. Dr. Zdeněk Rádl,CSc.; Stanislav Doležal; Dr.Ing. Otto Janda; Doc. Ing. František Mošna,CSc; PaeDr. Ing. Otto Janda; Štefan Náhlík; PaeDr. Josef Nováček; PhDr. Ivan Škára; PhDr. Zdeněk Pavlíček; Štefan Brezovský; Doc. Ing. Vladimír Horák; CSc. František Tyllich; PaeDr. Otto Janda. Volně stažitelné obrázky – internet – Google - obrázky