Jana Juřicová, Dominik Macháček

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A GEISMUS Věková diskriminace v pracovním procesu Návrh výzkumu v rámci ČR.
Advertisements

VY_52_INOVACE_05_08_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník, pro který.
Praktická výuka metod sekvenování DNA, AFLP a mikrosatelitů v botanice 1187 /2006 F4 / a Tomáš Fér.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
IONTY. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/ Datum: Název.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_575_ Jatečné zpracování zvířat 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
1854/2004 F4 / a Karol Marhold & Tomáš Fér
Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie
Dotazníkové šetření bylo uskutečněno ve spolupráci se studenty Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v rámci předmětu Marketing.
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Vznik.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
  AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
ODHADOVÉ METODY.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Moloch ostnatý Vypracoval: Jiří Krátký Obor: Technické Lyceum
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Direct PCR Přímá kvantitativní fluorescenční polymerázová řetězová reakce (direct QF-PCR) prenatální i postnatální detekce trizomie.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vyjmenovaná slova po V- procvičování
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 09_Určování podstatných jmen
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Řešení rovnic v oboru komplexních čísel
Polymerase chain reaction Polymerázová řetězová rekce
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Pracovní právo STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VETERINÁRNÍ A FARMACEUTICKÁ UNIVERZITA BRNO
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Metody sociálního výzkumu 6. blok
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
18b-Metody studia nukleových kyselin
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počty rozdaných, odevzdaných, vyřazených a použitých dotazníků
Projekt Karmelka: Školní kiosek
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
VY_32_INOVACE_ PRV.1R.1B.14 Hlavní znaky ptáků.
Transkript prezentace:

Jana Juřicová, Dominik Macháček Využití metod molekulární biologie k určení pohlaví u ptáků – Natočení instruktážního videa Jana Juřicová, Dominik Macháček Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská 65 Analytická chemie 22-44-M/01, Biologie, 3.A

Úvod Ústav biologie a chorob volně žijících zvířat, FVHE, VFU Brno Tři na sebe navazující 1,5 hodinová cvičení „Určování pohlaví ptáků pomocí metod molekulární biologie“

Příprava na natáčení videa nastudování principu metod vyhledání podobných videí a animací na internetu

Metody molekulární biologie Příprava tkáně a izolace DNA Polymerázová řetězová reakce (PCR) Enzymatické štěpení (RFLP) Gelová elektroforéza

Fotodokumentace při natáčení

1 2 3 4 1 – velikostní standard, 2 – neštěpený PCR produkt, 3 – samec, 4 – samice

Video video bylo sestříháno na tři části: Příprava tkáně a izolace DNA PCR a RFLP Gelová elektroforéza a vyhodnocení každá část má délku kolem 4 minut české titulky http://fvhe.vfu.cz/studium/multimedialni-pomucky/index.html

Dotazník Pomohla vám videa k lepšímu pochopení principu jednotlivých metod? Vyhovuje vám délka jednotlivých videí Vyhovuje vám rozdělení videí na jednotlivé části? Přáli byste si, aby na pozadí hrála hudba? Vyhovují vám titulky, nebo by byl lepší mluvený komentář? (ANO 59,1 %) (ANO 86,4 %) (ANO 81,8 %) (kombinace 54,5 %, titulky 22,7 %, mluvený 22,7 %) 22 respondentů

na Ústavu biologie a chorob volně žijících zvířat, FVHE, VFU Brno Poděkování Doc. MVDr. Evě Bártové Ph.D. Mgr. Ivo Papoušek PhDr. Marcela Helešicová Tato práce byla uskutečněna za finanční podpory Jihomoravského kraje (JCMM) na Ústavu biologie a chorob volně žijících zvířat, FVHE, VFU Brno 2015 - 2016