Kolikátého je dnes? Jaké máme počasí?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Linking Words and phrases
Advertisements

Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_164 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Past Tense Simple Past Questions Negatives
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Past Continuous – tvar a použití
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková Datum: VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_22 Téma: vedlejší věty.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Listopad 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň.
Write a story Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření17. 8.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
VY_32_INOVACE_436 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
What do you have to think about when planning something?
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_41AJ_4tr_SLOVICKA14.
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
Zopakovat Rozumím atd..
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
I haven´t seen your ID card.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název materiálu: Past simple tense
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Future tenses Překlad Handout.
AKUZATIV OF LIVING CREATURES MALE ALIVE
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Translation 05/07 Jessica ráda chodí do divadel, že? Jessica likes going to theatres, doesn‘t she? Ten koncert nevypadá zajímavě, že? The concert doesn‘t.
Transkript prezentace:

Kolikátého je dnes? Jaké máme počasí? Čeština Kolikátého je dnes? Jaké máme počasí? Rakvička Pl. rakvičky “Little coffins”

Koblížek Po lese se potulovala (wander around) rezavá (rust-colored) chytrá liška. A najednou v dálce (in the distance) uviděla, jak se po cestičce něco kutálí. Počkala si, a když se před ní zastavil voňavý koblížek, chytře povídá: „Dobrý den, Koblížku, pojď sem se ukázat! Jsi tak hezounký, červeňoučký, a voňavý!“ Locative Instrumental

agenda Verbal aspect Past tense Irregular forms for jít, chtít, monosyllabic verbs including být Mít, spát

Slovesný vid perfektum imperfektum Dali jsme si kávu Zavolali jsme Kateřině Vstali jsme (got up) Naučili jsme se Počkali jsme Udělali jsme sněhuláka (snowman) Pomohli jsme tatínkovi Vstávali jsme Dělali jsme sněhuláka Pomáhali jsme tatínkovi Volali jsme Kateřině Čekali jsme Učili jsme se Dávali jsme si kávu

Který kostel je barokní? Který kostel je gotický? Špičatá věž – pointing tower bambulatá věž – bumpkin tower Hodně dekotací

Gotika nebo baroko? Goticke S

Perfektum nebo imperfektum I arrived in Prague, finished dinner and went out of the dormitory to explore the town. I was cooking when my friend called. Come with me. I will make you coffee. Mom baked a big cake for my name day, but my dog ate it all up.

Minulý čas past tense Chtít - infinitivum Pan Beneš chtěl pivo v hospodě. wanted Mít – infinitivum Moje sestra … mila psa a kočku mala psa a kočku měla psa a kočku Observe the difference: í in the infinitive ě (měl, chtěl) in the past tense “l-participle” Both chtít and mít are MONOSYLLABIC verbs Včera Jitka …. psala esej tři hodiny. psála esej tři hodiny Před týdnem Honza… Býl na fotbalu. Byl na fotbalu. Dítě celou noc … night nespalo nespálo Monosyllabic verbs (psát, spát, pít) tend to shorten the vowel in the l-participle forms Shortening can be í to ě (měl, chtěl) There are, however, exceptions (e.g. hrál)

Jít – past tense participle: š(e)l… Jana ….. s Věrou na koncert. šel šla šlo Pavel ….. do kina. Dítě … do školy. šel šla šlo My s kamarádem ………………… do divadla. šli jsme šli šli jsme

Past tense with být – short y in byl Byli jsme Byl Byl jsi Byla Byli jste Byli Bylo Byl jste Byla jste Já ………….. v Praze. (ty) ………… v Brně? On ……… v Londýně Ona ……… v Manchestru. Dítě ……….. ve škole. My ……………. v Berlíně. (a boy and a girl) Kluci, vy ……………….. v Německu? Pane prezidente, vy ……………….. v Německu? Paní ředitelko, ……………….. v Německu? Kamarádi ……….. u nás doma.

Roční období seasons V létě.. Na podzim.. V zimě.. Na jaře.. slavíme Díkůvzdání we celebrate plaveme v moři slavíme Vánoce Christmas slavíme Nový rok slavíme Velikonoce cestujeme nebo odpočíváme we rest chodíme na koncerty

Najděte ekvivalenty Jste tady v Praze sám? nebo cestujete s kamarádem? Peter: Cestuju s bratrem a se sestrou- Bratr jezdí po Moravě Znáte Česko, Slovensko a Maďarsko nebo Polsko? Byl jsem v Německu, V Rakousku a v Praze. Jak se vám líbí v Praze? Zatím ne. Asking if the person has company. Asking if the person is alone. Asking whether the person knows some Central European countries. Reporting with whom one is doing something. Asking how the person likes some place. Reporting about someone who is traveling all over the place. No for the time being. Reporting which places the person visited.

dialog Hašková: Jste tady v Praze sám nebo cestujete s kamarádem? Peter: Cestuju s bratrem a se sestrou, ale dnes jsem tady v Praze sám. H: Kde jsou bratr a sestra? P: Jezdí po Moravě. Včera byli v Olomouci a v Přerově a dnes jedou do Brna. H: Znáte také Slovensko a Maďarsko nebo Polsko? P: Ještě ne. Zatím jsme byli jen v Německu, V Rakousku, a teď v Praze. H: Jak se vám tady líbí? Moc se mi tady líbí. Praha je velmi krásná.

Slovní zásoba Jste tady sám/sama/sami? Cestuju s kamarádem, s bratrem a se sestrou. Jezdím po Moravě. Slovensko, Maďarsko, Polsko Ještě ne (not yet)  už ne (no longer) Bratr a sestra byli v Olomouci Zatím jsme byli jen v Německu a v Rakousku. Jak se vám tady líbí? - Moc se mi tady líbí.

Handout – Instrumental singular