Příjemce podpory: TRIALOG Název projektu: Silní bez násilí /Podpora pozitivního sociálního klimatu ve školách reg. č. CZ.1.07/1.2.00/14.0100 Příjemce podpory: TRIALOG
Doba realizace: 01.09.2010 až 31.08.2013 tj. 36 měsíců 5 z 9 lokalit
Cíle projektu: 1. realizovat projekt na 9 školách v 9 krajích 2. snížit výskyt sociálně patologických projevů chování u žáků a zlepšit sociální klima ve školách 3. vytvořit použitelný program, který přispěje k rozvoji osobnosti jednotlivých žáků 4. šířit tento program do dalších škol
Cílová skupina: 1. učitelé 2. vedoucí pracovníci škol 3. žáci 4. rodiče
Klíčové aktivity: 01 Interaktivní seminář pro učitele 02 Vytvoření výukových materiálů 03 Příprava rodičů 04 Čtvrtletí jinak 05 Supervize práce se žáky 06 Projektový týden 07 Reflexe projektového týden s učiteli a žáky
Klíčové aktivity: 08 Reflexe projektu s rodiči 09 Semináře se žáky po projektovém týdnu 10 Jak dál 11 Evaluace 12 Vytvoření metodiky programu preventivní strategie
KA 01 Interaktivní seminář pro učitele: 1. víkendový zážitkový workshop 20 h 2. detailně seznámit pedagogy s projektem 3. pomocí zážitkové pedagogiky se učitelé zažijí to, co později jejich žáci 4. otázky: Co vlastně umím? Jsem v něčem dobrý? Co jsem chtěl vždycky umět? 5. 6 modulů
KA 01 Interaktivní seminář pro učitele: Moduly 1. představení muzikálu Streetlight 2. Výhledy do života a sny 3. Empatie 4. Agrese / násilí / síla 5. Prosociální chování 6. Uvedení do rolí
KA 02 Vytvoření výukových materiálů: Tvorba materiálů, které se v KA 04 implementují do výuky 1. pracovní listy 2. popis činnosti (např. Empatie, Tělesná výchova; studenti se pokusí vcítit do pocitů handicapovaných sportovců)
KA 03 Příprava rodičů: Rodiče jsou informováni o projektu Mohou se rozhodnout, zda se jejich dítě zúčastní KA 06 Projektový týden Vzniká Společný kodex chování a Krizový plán
KA 04 Čtvrtletí jinak: Implementace materiálů do výuky s ohledem na 6 modulů Viz příklad z předchozího obrázku: Studenti se utkají v různých sportovních disciplínách s uměle navozeným handicapem – běh či chůze se zavázanýma očima s navigátorem.
KA 05 Supervize práce se žáky: 3 setkání s učiteli Otázky učitelů, jejich reflexe z implementace Viz příklad z přechozího obrázku: Studentům se Tělesná výchova líbila. Sami hledali ještě další možné disciplíny, ve kterých by si mohl zdravý člověk navodit uměle handicap. Připomněli i restauraci, kde je naprostá tma a obsluhují nevidomí.
KA 06 Projektový týden: Lektoři z různých koutů světa Prostřednictvím muzikálu Streetlight děti mohou zažít, že něco umí Zapojí se aktivně až 250 dětí (žáků) 18 workshopů pod vedením zahraničních lektorů
KA 07 Reflexe projektového týdne s učiteli a žáky: Dojmy, komentáře, postřehy, podněty Co opakovat a rozvíjet, čemu se vyhnout Podněty pro individuální práci se žáky, pro práci s kolektivem třídy
KA 08 Reflexe projektu s rodiči: Informace pro rodiče co dál Informace od rodičů
KA 09 Semináře se žáky po projektovém týdnu: 3 víkendové semináře se žáky (25/školu) 1. setkání: Já jsem silný 2. setkání: Společně zvládneme více 3. setkání: Spolu uděláme něco pro ty druhé
KA 10 Jak dál: Hledání možností dalšího pokračování projektu Konkrétní aktivity školy
KA 12 Vytvoření metodiky programu preventivní strategie KA 11 Evaluace: Dotazníky Rozhovory KA 12 Vytvoření metodiky programu preventivní strategie
Děkuji za pozornost Dotazy