Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Pohyb tělesa.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rychlost rovnoměrného pohybu
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_20_Nestejnorodá tělesa v.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Grafické znázornění pohybu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Průměrná rychlost – úlohy II
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pohyb těles-fyzika hrou
Rovnoměrný pohyb s1=s2=s3 t1=t2=t3
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Výkon: výpočty příkladů z praxe
MECHANIKA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_03_Pohyb tělesa – výpočet dráhy Téma: 10B_Fy 7.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 8.11.2012 v 7.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: Žáci postupně odvozují závislost dráhy na rychlosti a době rovnoměrného pohybu. Na příkladech v závěru prezentace se učí dráhu vypočítat, ale i správně slovní úlohu zapsat. Dále se žáci procvičují ve „čtení“ údajů ze znázorněných grafů.

POHYB TĚLESA Výpočet dráhy

Jak závisí dráha, kterou těleso urazí při rovnoměrném pohybu, na době pohybu? Dopravníkový pás na uhlí se pohybuje rychlostí 7,2km/h. Doplň následující tabulku. 7,2km/h = 2m/s 1.krok Převedeme rychlost 7,2km/h na m/s. 2.krok Doplníme tabulku. t [s] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 s [m] 10 12 14 16 18 → kolikrát větší je doba pohybu, tolikrát delší je dráha. Při rovnoměrném pohybu tělesa je dráha přímo úměrná době pohybu.

Přímou úměrnost dráhy a doby rovnoměrného pohybu tělesa můžeme znázornit i graficky.

Určete z grafu: e) celkovou dráhu pohybu Můžeme z grafu určit, zda je pohyb auta přímočarý nebo křivočarý? Zdůvodni. Určete z grafu: b) dobu, za kterou auto urazí 50m, 112,5m, … Určete z grafu: dráhu auta za 4s, 9s, … Kterou veličinu znázorňujeme na vodorovné ose grafu a kterou na svislé ose? Určete z grafu: c) rychlost pohybu auta Určete z grafu: d) celkovou dobu pohybu Graf závislosti dráhy s na čase t.

Kterou veličinu znázorňujeme na vodorovné ose grafu a kterou na svislé ose? Můžeme z grafu určit, zda je pohyb auta přímočarý nebo křivočarý? Zdůvodni. Určete z grafu: dráhu auta za 4s, 9s, …, dobu, za kterou auto urazí 50m, 112,5m, …, rychlost pohybu auta, celkovou dobu pohybu, celkovou dráhu pohybu.

f) V jaké vzdálenosti se nacházel osobní automobil od nákladního 20minut od svého výjezdu? e) Kdy a kde předhonilo rychlejší vozidlo pomalejší? V grafu je zachycen pohyb osobního automobilu I a motocyklu II: a) Rozhodni bez výpočtu, které z vozidel má větší rychlost? c) Urči rychlost osobního automobilu? b) Vyjela obě vozidla současně? d) Urči rychlost motocyklu. g) Které z vozidel se pohybovalo déle? h) Které z vozidel ujelo delší dráhu?

a) Rozhodni bez výpočtu, které z vozidel má větší rychlost? b) Vyjela obě vozidla současně? c) Urči rychlost osobního automobilu. d) Urči rychlost motocyklu. e) Kdy a kde předhonilo rychlejší vozidlo pomalejší? f) V jaké vzdálenosti se nacházel osobní automobil od nákladního 20minut od svého výjezdu? g) Které z vozidel se pohybovalo déle? h) Které z vozidel ujelo delší dráhu?

v = s : t s = ? s t . v Již víme: s = v . t Rychlost rovnoměrného pohybu = dráha pohybu : čas pohybu s = ? s = v . t s t . v dráha pohybu = rychlost rovnoměrného pohybu ∙ čas pohybu

Hloubka moře či předmětu se zjišťuje, že se vyšle zvukový signál ke dnu moře či předmětu. V jaké hloubce leží známý Titanic, jestliže zvukový signál vyslaný z lodi se vrátil za 5 sekund? Rychlost zvuku ve vodě je 1 500m/s. Řešení: Zápis Výpočet t = 5s v = 1 500m/s s = x m s = v ∙ t x = 1 500 ∙ 5 = 7 500 s = 7 500m ! Zvukový signál se šíří k lodi a po odrazu zpět → vypočítanou dráhu musíme vydělit dvěma. Vrak Titanicu leží v hloubce 3750m.

Casey Stoner, jezdec třídy Moto GP, zdolal Masarykův okruh v Brně průměrnou rychlostí 166km/h za 1min57s. Urči délku tohoto známého okruhu. Pozor na jednotky!! Provedeme zápis úlohy. Provedeme výpočet. s = v ∙ t x = 46 ∙ 117 = 5 382 s = 5 382m Zapíšeme odpověď. v = 166km/h t = 1min57s s = x = 46m/s = 117s m Masarykův okruh v Brně má délku 5 382m. Skutečná délka Masarykova okruhu je 5 403,19 m.

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, spol. s r.o., 2000, ISBN 80-7196-119-1. MÍČEK, Arnošt; KROUPA, Roman. Fyzika 2. Brno: Tvořivá škola, 2009, ISBN 80-903397-7-4. ČD. aktuálně.cz [online]. [cit. 3.6.2013]. Dostupný na WWW: http://aktualne.centrum.cz/zpravy/nehody/clanek.phtml?id=615908 PITTENGER, Will. wikimedia commons [online]. [cit. 18.8.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brno_(formerly_Masaryk%C5%AFv_okruh).svg Obrázky vlastní tvorba. Obrázky jsou použity i z galerie Microsoft office.