Marketingové techniky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Podnikové informační systémy úvod
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Direct marketing (stručně úvodem)
Informační systémy podnikové systémy CRM
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Komunikace a stimulování prodeje
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Distribuce - placement
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingové techniky
Vztahy se zákazníky.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Ekonomika malých a středních podniků
Informační systémy podnikové systémy CRM
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Marketingové techniky Osobní prodej Přímý marketing

Krátké opakování PR znamená vztahy s veřejností Cílem je dosáhnout porozumění, podporu a ovlivnit názory a chování Jedná se o dlouhodobý proces k posílení reputace firmy Cílovou skupinou jsou stakeholdery Vnější a vnitřní Mezi hlavní nástroje PR patří: Tisková zpráva a konference, media relations, celebrity endorsement, PR články, digitální komunikace či krizová komunikace Úspěšné PR musí respektovat zásady fungování Trojúhelník důvěryhodnosti se používá pro zvýšení důvěryhodnosti a akceptace sdělení jeho příjemcem

Osobní prodej Jaké má výhody osobní prodej? V jakých formách lze osobní prodej uskutečnit?

Osobní prodej „interpersonální ovlivňovací proces prezentace výrobku, služby, myšlenky prodávajícím“ (Přikrylová, Jahodová, 2010) Historicky nejstarší forma „marketingového“ nástroje Znamená pěstování obchodních vztahů mezi dvěma či několika subjekty s cílem prodat produkt Jedná se o širší pojem než jen přímý prodej Je jedním z nástrojů integrované marketingové komunikace Zahrnuje: Průmyslový prodej Distribuční sítě Přímý prodej

Formy osobního prodeje Pultový prodej Typický pro maloobchod Obchodní prodej Prodej zboží v supermarketech Prodej v terénu Rozdělený na prodej průmyslového zboží a spotřebního zboží Interaktivní či digitální prodej Telemarketing či podobné digitální komunikace

Reklama vs. Osobní prodej Pozitivní Osobní komunikace Interaktivní Možnost přizpůsobit sdělení Negativní Možnosti kontroly prodávajících Chyby prodavačů Nízký dosah Kvalitní prodavač vyžaduje náklady

Prodejní proces Skládá se z několika specifických fází, které provází komunikaci se zákazníkem až k ukončení kontraktu Fáze prodejního procesu se odlišují podle toho, zda v minulosti již prodejce kontaktoval zákazníka Fáze prodejního rozhovoru: Zahájení rozhovoru Označována jako warming-up fáze Snaha o „získání“ zákazníka Analýza potřeb zákazníka Zjištění motivů ke koupi Podněty pro nabídku optimálního produktu Prezentace řešení Řešení námitek a argumentace Uzavření Použití frází k uzavření obchodu

Vlastnosti prodavače Jaké vlastnosti by měl mít úspěšný prodavač? Může firma přispívat k jejich zlepšování?

Vlastnosti prodavače K úspěšnému prodeji produktů jsou vhodné určité vlastnosti prodavače: Pozitivní přístup, sebevědomí Snaha pomoci zákazníkům najít řešení potřeb Ochota a schopnost oslovit zákazníka Osobní motivace a jasné cíle Iniciativa a vlastní přesvědčení prodavače Motivační systém firmy Schopnost empatie Snaha porozumět potřebám zákazníka a nabídnout řešení Ovlivňuje další kontrakty Znalosti Přispívají k vyšší spokojenosti zákazníka Může ovlivňovat firma svojí aktivitou

Neurolingvistické programování Model k popsání vzorců smyslového vnímání, myšlení a následně jazykového zhodnocení situace Podle preferovaného typu smyslového vnímání jsou rozlišovány tři typy osobnosti Model je využitelný i v prodejním rozhovoru Danému typu je možné přizpůsobit prezentaci produktu Typologie: Vizuální typ Pamatuje si ve formě obrazů Jasně, to rád vidím, vyjasněme si to, vypadá to dobře Auditivní typ Pamatuje si ve formě zvuků, melodií, hlasů To mi neříkejte, to rád slyším, to zní pěkně Kinestetický typ Pamatuje si ve formě činností, pocitů a emocí Cítím to stejně, je to prima, hezké, pro mne je to příjemné

Neurolingvistické programování

Co je podstatou direct marketingu? V jaké formě se s ním lze setkat?

Direct marketing Označován také jako „one to one marketing“ „představuje přímou komunikaci s pečlivě vybranými individuálními zákazníky s cílem získat okamžitou zpětnou vazbu a vybudovat dlouhodobé vztahy“ (Přikrylová, Jahodová, 2010) Umožňuje interaktivní komunikaci a měření zpětné vazby Základní myšlenkou koncepce je odstranění anonymity zákazníků Zákazník je „partnerem“ podniku Výchozím bodem je systematické analyzování a chápání potřeb zákazníků

Masový vs. přímý marketing Masový marketing působí na tisíce až miliony spotřebitelů Přímý marketing reaguje na tržní prostředí Oproti masovému se přímý marketing snaží udržet zákazníka Přímý marketing se zaměřuje na individuální uspokojení potřeb zákazníka Databáze zákazníků je součástí přímého marketingu

Masový vs. přímý marketing Masový marketing Přímý marketing Průměrný zákazník Individuální zákazníka Anonymita zákazníka Známý profil zákazníka Standardní produkt Přizpůsobená nabídka Hromadná výroba Přizpůsobená výroba Hromadná distribuce Individuální distribuce Hromadná reklama Individuální reklamní poselství Jednosměrná komunikace Obousměrná komunikace Efektivita rozsahu podnikání Efektivita působení Všichni zákazníci Profitabilní zákazníci Motivovat zákazníka Udržet zákazníka

Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky Součást vztahového a přímého marketingu „zahrnuje sofistikované softwarové a analytické nástroje, které integrují informace o zákaznících, provádějí hloubkovou analýzu a výsledky používají pro vybudování silnějších vztahů se zákazníky“(Kotler) Systém shromažďování informací o klientech s cílem vybudovat silnější vztahy se zákazníky Cílem je zachytávat a sjednocovat informace o zákaznících ze všech kontaktních míst podniku Přispívá k vyšší spokojenosti zákazníků Součást budování individuálního přístupu a dlouhodobých vztahů

Nástroje přímého marketingu Jaké nástroje používá přímý marketing? Jaké jsou dnes trendy?

Nástroje přímého marketingu Direct mail Nejstarší a nejrozvinutější nástroj Adresné rozesílání nabídky vybranému okruhu zákazníků Může být realizováno různými formami V elektronické formě je zautomatizováno, ale zároveň personalizováno Nezbytným předpokladem je databáze zákazníků Neadresná zásilka a geomarketing Nabídka je zasílána plošně do schránek spotřebitelů Často jsou oslovováni spotřebitelé v dojezdové vzdálenosti k prodejně

Nástroje přímého marketingu Telemarketing Zásah cílové skupiny zákazníků probíhá pomocí telefonu Často je kombinován s informačními systémy a osobním rozhovorem Rozlišují se dva základní typy In-bound a out-bound telemarketing Tvoří významnou součást péče o zákazníky Katalogový a zásilkový prodej Zasílání nabídky pomocí katalogů na adresy potencionálních či existujících zákazníků Uskutečňuje se v několika formách Přináší řadu výhod pro firmu i zákazníka

Nástroje přímého marketingu Teleshopping Prostřednictvím krátkých TV spotů jsou předváděny produkty, které si mohou zájemci okamžitě objednat Často jsou stimulováni odměnou Na rozdíl od TV reklamy se jedná o delší prezentaci podporující okamžitý nákup Často je vysílán mimo hlavní časy vysílání Digitální marketing Používá internetový prodej, mobilní marketing či sociální sítě Využívá široké škály komunikačních technologií Přispívá vyšší interaktivitě a měřitelnosti Velmi rozšířená forma, která se „osamostatňuje“

Výhody přímého marketingu Jaké výhody přináší direct marketing pro firmu a zákazníka? Má nějaká omezení?

Výhody přímého marketingu Výhody pro zákazníka Výhody pro prodávajícího Jednoduchý a rychlý nákup Osobnější, rychlejší oslovení Pohodlný výběr zboží a nákup doma Přesné zacílení Široký výběr zboží Budování dlouhodobých vztahů Zachování soukromí při nákupu Měřitelnost odezvy reklamního sdělení a úspěšnost prodeje Interaktivita Alternativa osobního prodeje

Krátké shrnutí Osobní prodej znamená přímou komunikaci dvou či více lidí za účelem prezentace produktu Zahrnuje průmyslový prodej, distribuční sítě a přímý prodej Uskutečňuje se v několika formách Pultový prodej, obchodní prodej, digitální prodej a prodej v terénu Přímý marketing funguje na principu cíleného, individuálního oslovení zákazníka Součástí je personalizace a customizace V současnosti se používá také CRM Používá několik nástrojů Direct mail, geomarketing, telemarketing, teleschopping, digitální marketing či zásilkový a katalogový prodej

Děkuji za pozornost Ing. Pavel Rosenlacher