Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
III/2 XV A
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Konec 18. století a počátek 19. století
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Klasicismus a romantismus
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Romantismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Parlament v Budapešti (Maďarsko).
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Romantická architektura v Čechách
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Umělecké směry 19. století
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Romantismus.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Úvod do romantismu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Romantická architektura v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Francouzská revoluce II
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Judaismus – počítání času
Judaismus – biblické dějiny I
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Poslední Přemyslovci III
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Romantismus Autor: Mgr. Jana Kalvasová Datum: 10.3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_VV.1.11 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jana Kalvasová Název Romantismus Předmět Výtvarná výchova Tematická oblast Výtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník 1. ročník SŠ Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje informace o romantismu ve výtvarném umění včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Romantismus od 1. poloviny 19. století vychází ze slova román, románový= dobrodružný hlavní znaky: důraz na cit, víru vychází z přírody idealizování minulosti, návrat ke středověku obliba legend, hrdinských eposů netradiční, exotické náměty posilování vlastenectví, sepjetí s národním obrozením, revolucí 1830

tajuplné náměty ze středověkých dějin krajinářské náměty Malířství tajuplné náměty ze středověkých dějin krajinářské náměty studium světla a stínu dramatické tahy štětce neklid, dynamika techniky: olej, akvarel, grafika

Malíři: William Turner William Blake Eugene Delacroix Théodore Gericault Caspar David Friedrich Antonín Machek Antonín Mánes Josef Mánes Adolf Kosárek

Eugene delacroix, Svoboda vedoucí lid

C. D. Friedrich- Poutník v mlhách, Křídové útesy na Rujáně

A. MÁNES- POHLED NA PRAŽSKÝ HRAD OD VÝCHODU

Architektura Napodobování historických slohů- gotika, renesance, baroko (= historismus) Přírodní (anglické) parky Umělé zříceniny, altány, dřevěné lidové stavby Exotické náměty (čínské pavilony, maurské zvonice, minarety) Stavby: zámek Hluboká, Lednice, Sychrov, Bouzov, Žleby

Zámek Hluboká

Lednice

Otázky a úkoly 1. Jaké jsou hlavní znaky romantismu? 2. Jmenuj 5 významných literárních děl z období romantismu. 3. Jaké architektonické prvky gotiky jsou uplatněny na stavbách v romantismu? 4. Vytvoř umělecký plakát o romantickém umělci.

UKÁZKY STUDENTSKÝCH PRACÍ (K ÚKOLU Č. 4)

Zdroje, citace [online]. [cit. 2013-03-10]. Dostupné z: http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=344 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=5017 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Anton%C3%ADn_M%C3%A1nes.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Schloss_Frauenberg.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Lednice%2C_z%C3%A1mek_%2805%29.jpg