Společnost ArcelorMittal ve Světě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Ing. Tomáš Kotyza
Advertisements

Vyhláška č. 205/2009 Sb., o zjišťování emisí ze stacionárních zdrojů a o provedení některých dalších ustanovení zákona o ochraně ovzduší.
MŽP odbor ochrany ovzduší
Nařízení vlády č. 352/2002 Sb., kterým se stanoví emisní limity a další podmínky provozování spalovacích stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší.
§ Nařízení vlády č. 350/2002 Sb.. kterým se stanoví imisní limity a podmínky a způsob sledování, posuzování, hodnocení a řízení kvality ovzduší.
Investice do ekologizace průmyslu workshop MSK, Ostrava
Zpřísňující balíček Moravskoslezského kraje v rámci smogových situací Ostrava, dne Miroslav Novák.
Integrovaný registr znečištění Ing. Jiří Jungmann Výzkumný ústav maltovin Praha s. r. o.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Strategické hlukové mapování
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
ADMINISTRATIVNÍ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ JUDr. Michal Bernard MŽP ČR, odbor ochrany ovzdu ší Seminář Návrh nového zákona o ochraně ovzduší.
Danuše Nerudová PEF MENDELU Brno. Úvod 6/2011 označuje Komise FTT jako možný nový zdroj rozpočtu EU (k již stávajícím – celním poplatků, odvodu z DPH.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu provozovatele a zpracovatele Jiří Krejča DEZA, a.s. Valašské Meziříčí 24. února 2004.
Integrovaná povolení v Moravskoslezském kraji , Marek Bruštík.
W orkshop IMPEL PIAQ Srovnávací program pro kvalitu standardů kvality ovzduší v průmyslově znečištěných oblastech 14. – Praha, ČIŽP.
Dopady obchodování s povolenkami CO 2 na průmyslovou energetiku Ing. Bohuslav Bernátek Jarní konference AEM Poděbrady 22. –
Agentura Integrované Prevence (IPPC) založena v dubnu začleněním do ČEÚ (§5) Cíl: odborná podpora státní správy, průmyslu a veřejnosti při implementaci.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu agentury CENIA.
AEM, Praha Ing. Ladislav Špaček, CSc.1 IPPC Role Ministerstva průmyslu a obchodu. Systém výměny informací o nejlepších dostupných technikách.
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Ekonomické dopady obchodování s povolenkami z pohledu provozovatele velké podnikové energetiky Ing. Petr Matuszek Seminář AEM Praha 23. listopadu 2006.
1 Ministry of Education, Youth and Sports CZECH REPUBLIC PROGRAM EUREKA – Evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje Ing.Josef.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Mgr. Magdaléna Peterková
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Problematika zákona o kogeneraci z pohledu provozovatelů závodních energetik Ing. Petr Matuszek Praha
Novelizace zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS Hradec
1 2 Microsoft Dynamics NAV Frýdlant nad Ostravicí 7. prosince 2006 Ing. Jaromír Skorkovský, Csc. Training Manager.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
NÁRODNÍ ALOKAČNÍ PLÁN, OBCHODOVÁNÍ SE SKLENÍKOVÝMI PLYNY, DOPADY ZÁKONA O INTEGROVANÉ PREVENCI NA PRŮMYSL Ing. Josef Bubeník Česká energetická agentura.
Evropská občanská iniciativa
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Prevence závažných havárií Ing. Libuše Sedláková 2006.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních při označování potravin Workshop – ČASP, PK – Ing.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
Ostravice, Obsah přednášky Průmyslové činnosti v režimu IPPC v MSK Monitoring emisí látek znečišťujících ovzduší Prezentace výsledků monitoringu.
Směrnice o IPPC Úvod do filosofie
Česká inspekce životního prostředí
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Nový zákon o ochraně ovzduší
INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC: NEJLEPŠÍ POSTUPY
BAT - BREF Jejich rozsah
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Velká spalovací zařízení Průběh fóra podle čl
Paragrafované znění II
EMISNÍ INVENTURA TĚŽKÝCH KOVŮ
Metodický dokument ke zprávám o plnění závazných podmínek provozu Ing
Emise TZL společnosti ArcelorMittal Ostrava
Paragrafované znění II
Registr spaloven odpadů
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Legislativní otázky (část 2) Mgr. Hana Nenutilová Ing. Jan Slavík, Ph
„Index vnímání korupce 2015“
Doprava a kvalita ovzduší v Brně „Umíme ji ovlivnit?“
Inspekční činnost ČIŽP v rámci integrované prevence
Fórum výměny informací o BAT, Praha, 28.listopadu 2018
Novinky z EU Ing. Jan Slavík, Ph. D. XXVIII
Příprava BREF NAKLÁDÁNÍ S TĚŽEBNÍMI ODPADY – aktuální informace
Příprava BREF NAKLÁDÁNÍ S TĚŽEBNÍMI ODPADY – aktuální informace
4. výzva Pavel Lukeš Ministerstvo pro místní rozvoj
Transkript prezentace:

ArcelorMittal Ostrava zkušenosti se zaváděním BAT Ostravice – Sepetná 22. září 2016 Ing. Jiří Krčmář.

Společnost ArcelorMittal ve Světě Zdroj: http://corporate.arcelormittal.com/

Společnost ArcelorMittal v Evropě Zdroj: http://corporate.arcelormittal.com/ Ekologie je řízena centrálně z Lucemburku Europe Austria, Belgium, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary , Italy, Luxembourg, Macedonia, Norway, Poland, Portugal,Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Spain, Sweden, Switzerland, The Netherlands, Turkey, UK , Ukraine, Croatia, Slovenia

Implementace závěrů o BAT ve společnosti ArcelorMittal Ostrava Zveřejnění závěrů o BAT Úřední věstník Evropské unie ze dne 8.3.2012 - zveřejněno Prováděcí rozhodnutí komise 2012/135/EU Zjišťování úrovně plnění závěrů o BAT v rámci společnosti Červenec 2013 Přezkum IP za účelem zajištění souladu závazných podmínek integrovaného povolení se závěry o BAT zahájení přezkumu implementace závěrů o BAT do IP Ocelárna 8.4.2013 změna č. 20 – 20.11.2014 Koksovna 5.11.2013 změna č. 19 – 26.11.2014 Vysoké pece 31.10.2013 změna č. 27 – 10.11.2015 Na základě provedeného přezkumu mohl KÚ MSK konstatovat, že všechny technologie provozované AMO jsou v souladu se závěry o BAT nebo bude zajištěno plnění závěrů o BAT Podmínky a limity dle závěrů o BAT byly zahrnuty do výše uvedených změn IP s platností od 8.3.2016 Konstatování souladu se závěry o BAT je výsledek systematického tlaku KÚ MSK na zpřísňování podmínek provozu zařízení v oblasti se zhoršenou kvalitou ovzduší.

Section Title Děkuji za pozornost? Divider page text showing imagery Copyright © ArcelorMittal 11/13/2017 Anthony Old

Nepřesný překlad závěrů o BAT Pozastavení první Nepřesný překlad závěrů o BAT 1.6. BAT Conclusions For Basic Oxygen Steelmaking And Casting Unless otherwise stated, the BAT conclusions presented in this section can be applied to all basic oxygen steelmaking and casting. 1.6 Závěry o BAT pro kyslíkovou výrobu oceli a její odlévání Pokud není stanoveno jinak, závěry o BAT uvedené v této části platí pro veškerou výrobu oceli zásaditým kyslíkovým procesem a její odlévání. 75. BAT for basic oxygen furnace (BOF) gas recovery by suppressed combustion is to extract the BOF gas during blowing as much as possible and to clean it by using the following techniques in combination: 75. BAT pro regeneraci plynu z kyslíkového konvertoru potlačeným spalováním znamená odvádění konvertorového plynu během vhánění kyslíku v co největší míře a jeho čištění s využitím kombinací následujících technik: BOF ≠ konvertor 31. BAT is to lower the hydrocarbon content of the sinter feed by appropriate selection and pretreatment of the recycled process residues. 31. BAT snižuje obsah uhlovodíků v dávkovači aglomerátu vhodným výběrem a předúpravou recyklovaných zbytků z výrobního procesu. Dávkovač aglomerátu = aglomerační vsázka

Nesoulad závěrů o BAT s legislativním předpisy ČR Pozastavení druhé Nesoulad závěrů o BAT s legislativním předpisy ČR Vyhláška 415/2012 Sb. ze dne 21.11.2012 §1 - Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropské unie1 a stanovuje §9 odst. 4 – vyhodnocování kontinuálního měření a) - žádná roční průměrná hodnota koncentrace, měrné výrobní emise nebo jiného parametru, kterým je vyjádřen emisní limit, nepřekročí hodnotu specifického emisního limitu, b) - žádná denní průměrná hodnota koncentrace nepřekročí 120 % hodnoty specifického emisního limitu a c) - žádná platná půlhodinová průměrná hodnota koncentrace nepřekročí 200 % hodnoty specifického emisního limitu. Závěry o BAT zveřejněny 8.3.2012 U vyhodnocování kontinuálního měření zaveden pojem - Střední denní hodnotu Podle výkladu MŽP závěrů o BAT ze dne 30.6.2014 Střední denní hodnotu lze tedy ztotožnit s průměrnou denní hodnotou podle závěrů o BAT U vyhodnocování se pak postupuje dle § 9 odst. 4 písm. a) až c) vyhlášky č. 415/2012 Sb., avšak s tím rozdílem, že krajský úřad do integrovaného povolení musí zapracovat zpřísnění kritéria uvedeného v § 9 odst. 4 písm. b) vyhlášky č. 415/2012 Sb., tzn. že denní průměrná hodnota nesmí překročit 100 % hodnoty stanoveného emisního limitu (na základě závěrů o BAT a s ohledem na § 14 odst. 4 písm. a) zákona o integrované prevenci nelze odůvodnit faktické navýšení hodnoty o 20%, které připouští u denní průměrné hodnoty uvedená vyhláška).

Nesoulad závěrů o BAT s legislativním předpisy ČR Pozastavení druhé Nesoulad závěrů o BAT s legislativním předpisy ČR Hodnoty emisních limitů - vztažnými podmínkami A pro emisní limit - koncentrace příslušné látky při normálních stavových podmínkách v suchém plynu, někdy s udáním referenčního obsahu některé látky v odpadním plynu, obvykle kyslíku - vztažnými podmínkami B pro emisní limit - koncentrace příslušné látky ve vlhkém plynu za normálních stavových podmínek, někdy s udáním referenčního obsahu některé látky v odpadním plynu, obvykle kyslíku - vztažnými podmínkami C pro emisní limit - koncentrace příslušné látky v odpadním plynu za obvyklých provozních podmínek, technologie sledovaná látka limit dle 415/2012 Sb. ref. O2 referenční podmínky jednotka limit dle BAT Otopy KB TZL 20 5% B mg/m3 1 - 20 mg/Nm3   SO2 500 200 - 500 NO2 (staré) 500 - 650 Spékací pásy - tkaninové filtry 50 19% A 1 - 15 --- 400 350 - 500 NO2 bes SCR Manipulace se spečencem C 10 tkaniny 30 ESP Vysoké pece - odlévárny Od roku 2012 proběhly tři novelizace vyhlášky

ČR je první zemí EU, kde jsou zavedeny závěry o BAT do praxe Pozastavení třetí Termíny SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2010/75/EU zveřejněno 17.12.2010 Článek 21 3.   Do čtyř let od zveřejnění rozhodnutí o závěrech o BAT podle čl. 13 odst. 5 týkajícího se hlavní činnosti zařízení příslušný orgán zajistí, aby a) všechny podmínky povolení pro dotyčné zařízení byly přezkoumány a v případě nutnosti aktualizovány s cílem zajistit soulad s touto směrnicí, zejména s čl. 15 odst. 3 a 4 tam, kde jsou použitelné; b) zařízení tyto podmínky povolení dodržovalo. ZÁKON 76 ze dne 5. února 2002 o integrované prevenci a omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů (zákon o integrované prevenci) ve znění zákona 69 ze dne 19. února 2013, §18 odst.3 - Úřad na základě provedeného přezkumu zajistí, aby do 4 let od zveřejnění příslušných závěrů o nejlepších dostupných technikách byly závazné podmínky integrovaného povolení v souladu se závěry o nejlepších dostupných technikách a aby provozovatel zařízení byl povinen tyto podmínky dodržovat. ČR je první zemí EU, kde jsou zavedeny závěry o BAT do praxe

Section Title Divider page text showing imagery Děkuji za pozornost? Copyright © ArcelorMittal 11/13/2017 Anthony Old