Ukázka Výklad pravidel Bodování ZATRE Ukázka Výklad pravidel Bodování
Začátek hry Oba hráči si vytáhnou po jednom kameni Hráč s nejvyšším číslem začíná. V případě shody si hráči vytáhnou další kámen. Po losování se kameny kromě vítězného kamene opět vrátí do sáčku . Začínající hráč si pro první kolo přilosuje dva kameny ze sáčku - celkem má tedy tři kameny
Losování vyhrál hráč A… …a vytáhl z pytlíku dva kameny …
Losování vyhrál hráč A… …a vytáhl z pytlíku dva kameny … …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny … jednou součet 10 (za ten si zapíše jeden bod) … … a součet 9 (ten není hodnocen) 1
Hráč B si vylosoval dva kameny… …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny …
Hráč B si vylosoval dva kameny… …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny … …a získal zdvojení, součet 11 (2 body, 10 (bod) a osm (není hodnocen) x 1 2
Hráč A si vylosoval dva kameny… …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny …
Hráč A si vylosoval dva kameny… …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny … … získal zdvojení a dva součty 12 (8 bodů) 1 x 8
Hráč B si vylosoval dva kameny… …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny …
Hráč B si vylosoval dva kameny… …zvážil všechny možnosti a umístil své kameny … …získal zdvojení, součet 12 (4 body), 11 (2 body) a 10 (1 bod) … x 1 2 4 x 1 2
přidá bonus za plný řádek (7+3=10) Hráč B doplnil řádek sečte si v něm body (7) přidá bonus za plný řádek (7+3=10) uplatní zdvojení (2x10=20) a zapíše si body x 1 2 4 20 x 1 2
Položením kamene nesmí vzniknout součet vyšší než 12. Kámen smí být položen pouze na pole, které sousedí s již obsazeným polem. Za sousedící se považují pole, která mají společnou hranu, diagonální sousedství přes společný vrchol se neuznává. Položením kamene nesmí vzniknout součet vyšší než 12.
Šedá pole plánu, stejně jako červené startovní pole, jsou zdvojovací Šedá pole plánu, stejně jako červené startovní pole, jsou zdvojovací. Položení kamene na takové pole umožňuje hráči vyznačit křížek do sloupce Zdvojení v jeho bodovací tabulce Položit kámen na zdvojovací pole je zakázáno, pokud tím nevznikne součet 10, 11 nebo 12. Výjimka platí pro hráče, který v daném kole nemůže položit kámen nikam jinam; v tom případě si ale nesmí zdvojení započítat do tabulky; to platí i pro první kámen začínajícího hráče.
Zdvojovací pole si započítá pouze hráč, který na něj položil kámen. Hráči, kteří dotvoří součet s pomocí kamene, který již na zdvojovacím poli ležel, si toto pole nepočítají.
Dokud hráč může pokládat kameny (tj Dokud hráč může pokládat kameny (tj. zbývají mu v ruce a na hracím plánu existuje místo, kam je možné některý z nich umístit bez porušení výše uvedených pravidel), musí tak učinit. Toto pravidlo neznamená, že musí položit oba své kameny. Může se stát, že sice lze položit oba kameny, avšak výběrem pole pro první kámen si hráč zablokuje možnost položit druhý.)
V příštím kole táhne přednostně s těmito kameny. Jestliže hráči zbydou kameny, které v daném kole nemůže umístit na plán, ponechá si je do dalšího kola. V příštím kole táhne přednostně s těmito kameny. Pokud však nadále nemůže žádný z nich umístit, může si před tahem vylosovat jeden další kámen. V případě, že ani to nepomůže, musí hráč čekat na další kolo a situace se opakuje. Až bude moct hrát, zbaví se třeba všech kamenů najednou.
Pokud se mu nepodaří umístit všechny, opakuje se postup uvedený v tomto bodě; v opačném případě od příštího tahu hráč pokračuje normálním způsobem, tj. vytáhne si dva nové kameny a hraje s nimi. Jestliže žádný z hráčů nemůže táhnout a všechny kameny ze sáčku byly vytaženy, odečte si každý hráč od svého celkového skóre bodové hodnoty kamenů, které mu zůstaly v ruce, a hra končí.