VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Advertisements

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování učiva Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
Tajný kód Hledej tajný kód, který ti pomůže získat neuvěřitelnou finanční odměnu. Je to snadné! Stačí jen odpovídat na otázky týkající se stavby těla rostlin.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.5 Naše obec Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.2 Podstatná jména – vzory rodu ženského a skloňování Název sady:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.5 Opozita Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovesa Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
VY_32_Inovace_4.3.4 Násobení a dělení 4 Matematika 3. ročník
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Bc. Naďa Prejzová VY_32_Inovace_ Dělení 9
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Člověk a jeho svět 3. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
VY_32_Inovace_2.2.2 Rostliny volně rostoucí a pokojové
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Člověk a jeho svět 3. ročník
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
VY _52_INOVACE_24_Jaro – rostliny na jaře
Transkript prezentace:

VY_32_Inovace_4.2.17 Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.17 Části rostlin Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen k seznámení s částmi těla rostlin. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animace.

ČÁSTI ROSTLIN

KVĚT PLOD LIST STONEK KOŘEN

Rostliny mají podzemní a nadzemní část Kořen – je podzemní část rostliny. Každá rostlina má jiný tvar a velikost kořene. Rostliny přijímají kořeny vodu a živiny z půdy. Kořeny upevňují rostlinu v půdě.

Stonek, listy, květy a plody jsou nadzemní části rostliny Stonek – je pokračováním kořene. Ze stonku vyrůstají listy, květy a plody. Do těchto částí stonek rozvádí vodu s živinami. Stonky rozdělujeme do dvou skupin. byliny dřeviny

Byliny mají stonek dužnatý.

Dřeviny mají dřevnatý stonek STROM KEŘ

UMÍŠ ROZDĚLIT ROSTLINY PODLE STONKU? DŘEVNATÝ STONEK DUŽNATÝ STONEK LÍPA JABLOŇ JITROCEL SMRK DUB PODBĚL SLUNEČNICE TULIPÁN

Listy rostlin mají různé tvary a velikosti Listy rostlin mají různé tvary a velikosti. Jsou zelené, obsahují zeleň listovou. V listech si rostliny samy vytvářejí potravu. Potřebují k tomu světlo, oxid uhličitý, vodu s živinami.

Květ vyrůstá na stonku. Slouží k rozmnožování rostliny Květ vyrůstá na stonku. Slouží k rozmnožování rostliny. Květy mají různý tvar, velikost a barvu. Květy opylují včely, čmeláci, motýli a jiný hmyz. Přelétají z květu na květ, přenášejí pyl a rostlinu tím opylují. Z opyleného květu se vytvoří plod. KOPRETINA FIALKA BLEDULE POMNĚNKA

Plody můžeme rozdělit na suché a dužnaté Z opylených květů se vyvine plod. Dužnaté plody chrání svá semena dužinou. Suché plody nemají dužinu.

Dužnaté plody

Suché plody

UMÍŠ ROZDĚLIT ROSTLINY PODLE PLODU? SUCHÝ PLOD DUŽNATÝ PLOD MÁK KUKUŘICE JAHODY OŘÍŠKY HRÁCH RAJČE MELOUN RYBÍZ

PROCVIČOVÁNÍ Z jakých částí se skládá tělo rostlin? Jaké části má strom a jaké keř? Znáš nějakou kořenovou zeleninu? Jak se jmenují rostliny s dužnatým stonkem? 5. Jaký proces probíhá v listech rostlin?

Jaký význam má včela pro vznik plodu? Jak můžeme plody rozdělit? Proč bychom měli jíst ovoce a zeleninu? Jaké ovoce a zeleninu máš rád(a) ? Zkus o ní něco říci. O jaký druh jde, jaký je to plod, kde roste, atd…..

Nakresli si, nebo nalep do košíku ovoce a zeleninu.

Použité zdroje a materiály ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět prvouka pro 3. ročník. Brno: Nová škola, 2009, ISBN 80-7289-097-2. Obrázky z galerie Klipart Archiv autora http://rygl.net/Makrofotografie/thumbs/makovice.jpg http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/21/15/15/3021151582