Charakteristika a specifika oboru:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studijně-poznávací návštěva Ankary –
Advertisements

Dětský pacient v ordinaci praktického lékaře.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Ostrava Brno.
MUDr. Vladislava Šumberová
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ
Mezioborová spolupráce v pneumoonkologii
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ Ústí nad Labem.
Tělovýchovné lékařství Název tělovýchovné x sportovní lékařství.Název tělovýchovné x sportovní lékařství. Samostatný klinický obor, vznik v 50. létech,
Organizace psychiatrické péče o děti a dorost
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ Hradec Králové.
autor: Boháčová Eva spoluautorky: Suchánková Iva, Slaviková Mária
Konference. Vzdělávání ve zdravotnictví Mgr
Ivan Novák, Katedra pediatrie IPVZ
Ondřej Sláma, MOU Brno Subkatedra paliativní medicíny IPVZ Praha
Školící a akreditační centra
ECPCP- European Confederation of Primary Care Paediatricians Organizace, která vznikla zánikem organizace SEPA- Societé européenne de pédiatrie ambulatiore.
Vzdělávání dětských sester
prof. MUDr. Roman Prymula, CSc., Ph.D. FN Hradec Králové
Klinická propedeutika
Text: Reprodukce nálevníků Metody získávání vědeckých poznatků
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ Olomouc Znojmo.
Specializační vzdělávání v klinické biochemii
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 01
Klinická propedeutika
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ
Anamnéza v pediatrii Vyšetření dítěte
Preventivní programy v ordinaci PLDD
PREVENCE genetických patologických stavů (GPS). Prognózování GPS a genetické poradenství Principem genetického prognózování je předpovědění vzniku určitého.
Inovace povinného studijního předmětu pediatrie a vytvoření multimediálního textu pro praktickou výuku B.Ludíková, V.Mihál Dětská klinika, Lékařská fakulta.
Inspirováno přednáškou Doc. MUDr. Ondrejčáka, CSc.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Pediatrie - dětské lékařství
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
KLINICKÁ BIOCHEMIE. KLINICKÁ BIOCHEMIE Klinická biochemie: základní medicínský obor atestace: interna 1 / pediatrie 1 klinická biochemie 2 nebo.
SEBEVRAŽEDNÉ CHOVÁNÍ A ZÁMĚRNÉ SEBEPOŠKOZOVÁNÍ U DĚTÍ A MLÁDEŽE
1 #. 2 KLINICKÁ BIOCHEMIE © Biochemický ústav LF MU (V.P.) 2010.
Pediatrie - dětské lékařství
Zdraví a jeho determinanty Mgr. Aleš Peřina, Ph. D. Ústav ochrany a podpory zdraví LF MU Kamenice 5, Brno.
Personální vyhláška Mgr. Lubomír Francl Místopředseda OSZSP ČR.
Kudy vede cesta z pasti ven z pasti ven MUDr. Milan Kubek - prezident ČLK1.
Atestace, jak na to… Ondřej Blohoň.
Vzdělávání zdravotníků. Transformace specializačního vzdělávání – 2 fáze  Fáze – změna zákonů (lékaři a nelékaři) – realizováno v roce 2008  Fáze.
Úhradová vyhláška2016 MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA Náměstek pro zdravotní pojištění, MZ ČR.
OČKOVÁNÍ – vzdělávání PLDD MUDr.Alena Šebková, PLDD, předsedkyně OSPDL ČLS JEP Parlamentní seminář, duben 2015.
Odlišnosti lůžkové a primární péče o děti a dorost MUDr. Alena Šebková Předsedkyně OSPDL ČR.
Definice, základní pojmy
D OKTORSKÝ STUDIJNÍ PROGRAM NA LF UK V P LZNI Proděkan: prof. MUDr.Vladislav Třeška, DrSc. Referentka: Daniela Vyzrálová Kontakty: ,
Jmenování krajských odborníků dle Koncepce. 2 Institut krajských odborníků vyplývá ze Střednědobé koncepce zdravotnictví Pardubického kraje. Jmenováno.
Česká iniciativa pro astma obecně prospěšná společnost Prof. MUDr. Petr Pohunek, CSc.
MUDr. Jan Bruthans, CSc, FESC Centrum kardiovaskulární prevence 1.LF UK a TN Praha Zdravotnická komise KDU-ČSL.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze špičková, otevřená, přátelská.
Zdravotnické systémy - 1 Zdravotnické systémy Pro zajištění zdravotní péče vytváří státy v oblasti organizace zdravotnictví určitou soustavu zdravotnických.
SPECIALIZAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZMĚNY NA OBZORU ? II. sněm Mladí lékaři o.s MUDr. Martin Švestka.
Postup při vyšetření pacienta v genetické poradně
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Dlouhodobá intenzivní péče v pediatrii
Workshop FN Brno ve spolupráci se Studentskou komorou LF MU
URGENTNÍ MEDICÍNA CO UMÍME NABÍDNOUT PACIENTŮM?
Okruhy činnosti práce sestry v ordinaci PL
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: alergologie a klinická imunologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/5 (08/2017)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Workshop FN Brno ve spolupráci se Studentskou komorou LF MU
Neonatologie v České republice (a v Mostě)
Workshop FN Brno ve spolupráci se Studentskou komorou LF MU
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Lázeňská léčebně rehabilitační péče péče v dětských ozdravovnách Dohodovací řízení pro rok Společný návrh ZP.
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Charakteristika a specifika oboru: … co je pediatrie ?

Charakteristika a specifika oboru: … co je pediatrie ? Proč jsem si daný obor vybral / Jak jsem se k danému oboru dostal / Proč mě daný obor naplňuje: … proč být pediatrem?

… co je pediatrie ? … proč být pediatrem? Charakteristika a specifika oboru: … co je pediatrie ? Proč jsem si daný obor vybral / Jak jsem se k danému oboru dostal / Proč mě daný obor naplňuje: … proč být pediatrem? Nezbytné vlastnosti lékaře pracujícího v tomto oboru O tomto oboru bych vůbec neměl uvažovat, pokud… Největší úskalí oboru … ?

… co je pediatrie ? … proč být pediatrem? Jak se stát pediatrem? Charakteristika a specifika oboru: … co je pediatrie ? Proč jsem si daný obor vybral / Jak jsem se k danému oboru dostal / Proč mě daný obor naplňuje: … proč být pediatrem? Nezbytné vlastnosti lékaře pracujícího v tomto oboru O tomto oboru bych vůbec neměl uvažovat, pokud… Největší úskalí oboru … ? Jak se stát pediatrem?

Co je pediatrie ? παῖς (pais=dítě) + ιατρός (iatros=lékař) obor vnitřního lékařství zabývající se péčí o zdraví ve věkové skupině novorozenci - adolescenti tj. v ČR ve věku 0. – 1. den 19. roku (jinde 14, 15,18)

Základní paradigma oboru: Dítě není zmenšený dospělý (homunculus).

Proč není zmenšený dospělý ?

Proč není zmenšený dospělý ? Vyvíjí se, roste, mění své proporce: * tělesné (fyziologické i patofyziologické) * duševní * sociální

Proč není zmenšený dospělý ? Vyvíjí se, roste, mění své proporce: * tělesné (fyziologické i patofyziologické) * duševní * sociální

Proč není zmenšený dospělý ? Vyvíjí se, roste, mění své proporce: * tělesné (fyziologické i patofyziologické) * duševní * sociální Spektrum chorob je jiné: * více vrozených vývojových vad a dědičných chorob * kratší expozice zevním vlivům

Proč není zmenšený dospělý ? Vyvíjí se, roste, mění své proporce: * tělesné (fyziologické i patofyziologické) * duševní * sociální Spektrum chorob je jiné: * více vrozených vývojových vad a dědičných chorob * kratší expozice zevním vlivům Zásadnější význam prevence: * primární – očkování * sekundární – novorozenecký screening

Vznik samostatného oboru: Hippokrates, nalezince v 18.století 1842 Med.dr. E.Kratzmann: Dětská nemocnice u sv. Lazara GOSH v Londýně: 1852 Obor na UK: 1854 prof. B.Neureutter (334)

Proč být pediatrem ? Diagnóza ???

Proč být pediatrem ? Anamneza Fyzikální vyš Laboratorní vyš Zobrazovací vyš + Znalosti + Zkušenost + Etika Diagnóza ???

Proč být pediatrem ? Anamneza Fyzikální vyš Laboratorní vyš Zobrazovací vyš + Znalosti + Zkušenost + Etika Pneumonie

Proč být pediatrem ? Anamneza Fyzikální vyš Laboratorní vyš Zobrazovací vyš + Znalosti + Zkušenost + Etika Pneumonie Léčba

Proč být pediatrem ? Anamneza Fyzikální vyš Laboratorní vyš Zobrazovací vyš + Znalosti + Zkušenost + Etika Pneumonie Úzdrava Léčba

Satisfakce ! Anamneza Fyzikální vyš Laboratorní vyš Zobrazovací vyš + Znalosti + Zkušenost + Etika Pneumonie Úzdrava Léčba

Jak se stát pediatrem ? Pregraduální studium: 4.roč: Pediatrie, gynekologie a porodnictví 20/114/Z+Zk 5.roč: Dětské lékařství I -/56/Z 6.roč: Dětské lékařství II -/120/Z+část SRZK

Jak se stát pediatrem ? Postgraduální studium: VP Dětské lékařství 5 let, LF 24 měs kmen + 36 měs sp. výcvik akreditovaná pracoviště I. a II. typu. Atestace. VP Praktické lékařství pro děti a dorost 4 roky, IPVZ 24 měs kmen + 24 měs sp. výcvik (32 měs na akreditovaném lůžkovém pracovišti formou rezidentury). Atestace.

Jak se stát pediatrem ? Nástavbové obory/cert.kurzy, IPVZ: Neonatologie 2 roky; Dorostové lékařství 2 roky Dětská a dorostová psychiatrie 4 roky; Dětská dermatovenerologie 3 roky; gastroenterologie a hepatologie 3 roky; nefrologie 2 roky; neurologie 3 roky; hematologie a onkologie 2 roky; ORL 3 roky; pneumologie 2 roky; radiologie 4 roky; revmatologie 2 roky; intenzivní medicína 2 roky; klinická farmakologie 2 roky; klinická osteologie 1 rok; tělovýchovné lékařství 1 rok; urgentní medicína 2 roky

Jak se stát pediatrem ? Základní obory po 24 měs kmeni, IPVZ: Alergologie a klinická imunologie 3 roky Diabetologie a endokrinologie 3 roky Hematologie a transfuzní lékařství 2,5 roku Infekční lékařství 2 roky Klinická biochemie 3 roky Lékařská genetika 2 roky Rehabilitační a fyzikální medicína 3 roky

Ph.D. Obory doktorandského studia: Fyziologie a patofyziologie člověka 4 roky Molekulární a buněčná biologie, genetika a virologie 4 roky Imunologie 4 roky Preventivní medicína 4 roky

Rozhodnutí je na vás