Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Akční plánování a možnosti škol.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Školní akční plány (ŠAP) a plány aktivit (PA) Školní akční plány (ŠAP)
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Příprava plánů aktivit/ŠAP pro rozvoj vzdělávání ve školách Pardubice.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních fondů. Řešitelem projektu je Národní.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tvorba PA a ŠAP na SŠ a VOŠ Miloš Rojka Hradec Králové
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Informační systém. Informační systém Změna ředitele/kontaktní osoby.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje P - KAP Metodická podpora škol v tvorbě plánů aktivit a školních akčních plánů PaedDr. Jiří Polášek workshop, Olomouc 23. 6. 2016

škol Olomouckého kraje Stanovení cílů rozvoje školy – plány aktivit pro rozvoj vzdělávání škol Olomouckého kraje Cíle akčního plánování Projektové možnosti škol Tvorba plánů aktivit a školních akčních plánů Podpora tvorby plánů z projektu P-KAP

Cílem akčního plánování je nalézt slabé místo, iniciovat změnu, zajistit její realizaci a udržovat dosažené výsledky. Akční plánování je technika, která do procesu plánování zapojuje široký pedagogický sbor a partnery školy. Partnery jsou všichni, kterých se připravovaný akční plán týká a směřuje k podpoře aktivity všech, kteří se na něm podílejí. Proces akčního plánování je dlouhodobý, dochází k propojení škol s dalšími subjekty pro rozvoj funkčních partnerství pro zvyšování kvality vzdělávání.

Školní akční plány / plány aktivit – postup sestavení Obecné schéma akčního plánování 1. Shromažďování informací 2. Analýza stávajícího stavu 3. Priority 4. Návrh řešení 5. Plán akcí 6. Realizace 7. Monitoring 8. Evaluace 4

Školní akční plány / plány aktivit – postup sestavení Priority školy Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria jejich hodnocení Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost 5

ŠABLONY - projektová možnost zapojení školy „Šablony" – jsou program vyhlášený OPVVV se zjednodušeným vykazováním. Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. První výzva se očekává koncem roku 2016. Nebude to výzva poslední, další výzva je plánována na rok 2018. O tyto projekty budou moci žádat všechny školy. Podmínkou bude zpracování tzv. plánu aktivit (PA). Bude detailně stanovovat cíle a k nim vedoucí kroky v tématech vybraných v tzv. oblastech intervencí, k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření. Cíle a priority, které školy v tomto šetření uváděly tak budou podkladem pro vytváření zmíněných plánů aktivit. MŠMT nyní specifikuje témata šablon, která budou do určité míry odpovídat oblastem intervencí. výzva v roce 2016 bude zaměřená především na podporu pedagogů. výzva v roce 2018 bude zaměřená především na podporu žáků. 6

IPO - Projektová možnost zapojení školy IPO - individuální projekty ostatní pro školy Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. První výzva se očekává koncem roku 2016 nebo na začátku roku 2017. Nebude to výzva poslední, další výzva je plánována cca 2-3 roky po první výzvě. Podmínkou bude zpracování tzv. školního akčního plánu (ŠAP), který bude detailně stanovovat cíle a k nim vedoucí kroky v jednotlivých tzv. oblastech intervencí, k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření. Cíle a priority, které školy v tomto šetření uváděly tak pro ně budou podkladem pro vytváření zmíněných školních akčních plánů. Projekty získá jen vybraný vzorek škol, v návaznosti na hodnocení hodnotitelů OP VVV. Mají být preferovány školy s máločetnými obory s nadregionálním významem. 7

Školní akční plán /ŠAP/ - povinné zpracování všech oblastí intervencí Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; Podpora polytechnického vzdělávání; (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání); Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, rozvoj kariérového poradenství, rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání; Podpora inkluze; Infrastruktura SŠ a VOŠ.

Příklad pro ŠAP – Priorita, obecný cíl, konkrétní cíle Priorita: Systematická realizace kariérového poradenství (dále KP). Obecný cíl: Vytvořit funkční systém KP pro žáky školy. Konkrétní cíle: Vytvořit základní tým KP ve škole a zajistit koordinaci KP ve škole 1 pracovníkem Poskytnout pracovníkům zabývajícím se KP odpovídající vzdělání. Poskytovat žákům individuální KP o možnostech kariérové dráhy po absolvování školy. Poskytovat individuální KP žákům ohroženým předčasným odchodem ze vzdělávání. Poskytovat individuální KP žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Realizovat exkurze žáků u zaměstnavatelů zohledňující různé kariérové orientace. 9

Příklad pro ŠAP – konkrétní cíl a úkoly k jeho splnění Konkrétní cíl: Poskytovat žákům individuální KP o možnostech kariérové dráhy po absolvování školy Úkoly: Ve spolupráci s odbornými učiteli a s externisty zpracovat varianty kariérové orientace po absolvování školy. Nastudovat zpracované kariérové orientace odbornými učiteli, aby je ve vhodných tématech aplikovali v předmětech. Zavést ve škole poradenské hodiny a přidělit k tomu důstojný prostor (kancelář) Motivovat žáky k využívání KP. Realizovat individuální KP o možnostech kariérové dráhy po absolvování školy. Provést evaluaci dosažení cíle. 10

Příklad pro ŠAP – nastavení ke každému konkrétnímu úkolu Kritéria hodnocení splnění úkolu. Předpoklady plnění úkolů. Harmonogram a termíny splnění úkolů. Zodpovědnost pověřených pracovníků za splnění úkolu.

Podpora škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání I /projekt P-KAP NUV Praha na období září r. 2016 – 2019/ Podpora škol odborným garantem při přípravě ŠAP/PA: semináře k přípravě ŠAP/PA; příprava podpůrných materiálů; přímá práce se školami při přípravě ŠAP/PA; posouzení připravených ŠAP/PA, předání zpětné vazby zpracovatelům; monitorování realizace ŠAP/PA, poskytování zpětné vazby; vyhodnocení realizace ŠAP/PA, formulování doporučení pro přípravu dalších ŠAP/PA; zajištění výměny zkušeností škol s akčním plánováním; zajištění sběru příkladů dobré praxe a jejich zveřejnění.

Podpora škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání II /2019 – 2021/ Podpora škol v oblastech jednotlivých intervencí (směřuje ke vzdělávání pracovníků škol): realizace opatření ze zpráv o stavu inkluzivního vzdělávání; semináře pro školy k jednotlivým oblastem intervencí; přímá práce se školami na základě jejich požadavků v oblastech povinných intervencí; podpora škol, které zřizovatelé identifikovali jako školy s potřebou individuální podpory; výměna zkušeností z jednotlivých oblastí intervencí mezi školami; vytvoření sítě metodiků na území kraje pro jednotlivé oblasti intervencí a jejich mapování; příklady dobré praxe a jejich zveřejnění; poskytování metodické pomoci školám při přípravě a realizaci projektů.

Forma podpory škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání /období září r. 2016 – 2021/ Semináře akční plánování, výměna zkušeností dvoudenní (v rozsahu 16 hodin) 8 Semináře, setkání platforem, webináře, konzultace jednodenní (v rozsahu 4 hodiny) 139  

Výstupy akčního plánování Do projektu KAP v Olomouckém kraji je zapojeno 99 škol Termín tvorby Plánů aktivit na škole /PA/ - zjednodušené: r. 2016 září – listopad pro první výzvu na tvorbu šablon, výzva bude zaměřená především na podporu pedagogů; r. 2018 pro druhou výzvu na tvorbu šablon, výzva bude zaměřená především na podporu žáků. Termín tvorby Školních akčních plánů /ŠAP/ na škole: r. 2016 září – listopad pro první výzvu na tvorbu individuálních projektů; r. 2018 – 2019 pro druhou výzvu na tvorbu individuálních projektů.  

Děkuji Vám za pozornost PaedDr. Jiří Polášek Odborný garant projektu P - KAP jiri.polasek@nuv.cz 16