Dotační možnosti pro zemědělce, podnikatele a NNO v MAS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

LEADER V PRV Metodika pro tvorbu Fichí Černá v Pošumaví,
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 Opatření 8. Investice do rozvoje lesních oblastí a zlepšování životaschopnosti lesů.
Dotace poskytované přes MAS Šipka. IROP - DOPRAVA Opatření:  Telematika – 1 mil. Kč  Cyklo, in-line a pěší stezky a trasy – 6,4 mil. Kč  Bezpečnost.
Závěrečná konference: „ INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU MĚSTA CHEBU NA ZMĚNU SITUACE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH OBYVATEL MĚSTA, ZEJMÉNA OBYVATEL SÍDLIŠTĚ ZLATÝ VRCH“
Programový rámec Operační program Zaměstnanost (OP ZAM) pro Strategický plán rozvoje území OTEVŘENÉ ZAHRADY JIČÍNSKA z. s. na období
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Havlovice. PRV PRV – 6 priorit:  1. Předávání znalostí a inovací v zem., lesnictví a venkovských oblastech (čl. 14)  2. Zvýšení.
Pro Strategický plán rozvoje území OTEVŘENÉ ZAHRADY JIČÍNSKA z. s. na období
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V OPERAČNÍM PROGRAMU ZAMĚSTNANOST. ENVIRONMENTÁLNÍ SOCIÁLNÍ PODNIK Karel Gregor , Praha.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Program RP04-16 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2016 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
Krajské sdružení MAS Zlínského kraje Regionální stálá konference pro území Zlínského kraje 12. dubna 2016 Aleš Lahoda, předseda krajského sdružení NS MAS.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Školení Ukázky projektu realizovatelných ze SCLLD Perníková chaloupka – Ráby
MAS v Ústeckém kraji – mapa území
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Dokument KAP MSK - obsah
Programový rámec Integrovaný regionální operační program (IROP)
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Přednášející: Ing. Ivana Jágriková
Úřad práce České republiky
Zákon o sociálním podnikání
Centrum společných služeb
Členská schůze MAS Nepomuk,
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Zákon o sociálním podnikání
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Operační program Zaměstnanost
Pozemkové úpravy.
Dostupné bydlení v Hradci Králové jako nástroj sociální práce vedoucí k sociální změně PhDr. Marek Šimůnek, MBA Magistrát města Hradec Králové ANNO,
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Informace k uzavřeným a plánovaným výzvám MAS Zubří země
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Příční 405, Bystřice nad Pernštejnem
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Aktuální stav SCLLD.
Komunitní centrum v přírodní zahradě
„Budujeme region se společnou budoucností“
Plán výzev PRV, OPZ, IROP na rok 2019
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Fiche 5 – Relax v lese Článek 25 Neproduktivní investice v lesích
Program rozvoje venkova
Operační program Zaměstnanost
Připravenost na nové plánovací období
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Dotační možnosti pro zemědělce, podnikatele a NNO v MAS Ing. Anna Hotárková

Strategie komunitně vedeného místního rozvoje - SCLLD Dokument, kterým se MAS řídí celé dotační období (obdoba SPL) Alokce pro MAS – IROP: 30,457 mil. PRV: 18,226 mil. OPZ: 7,550 mil. Změny možné pouze částečné, na základě střednědobé evaluace – 2018 Naplnění indikátorů a určeného % alokací: IROP – 27% alokace na základě podepsaných dohod PRV – 50% alokace ŽoP

IROP SC 4.1 – Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu Přes MAS lze podpořit specifické cíle IROP: - 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 3.1 a 3.3 Projekty MAS podléhají stejným pravidlům jako v ostatních prioritních osách (Obecná a Specifická pravidla IROP) Nelze podpořit jiné aktivity než dovolují pravidla pro IROP MAS může nastavit v rámci pravidel vlastní preferenční kritéria Dotace přes MAS až 95% způsobilých výdajů

SC 2.1 – Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi deinstitucionalizace soc. služeb - transformace ústavní péče na péči komunitní, která umožní uživateli zůstat v přirozeném prostředí výstavba a rekonstrukce domů a bytů, pořízení vybavení pro uživatele, nákup automobilu. přílohou žádosti musí být transformační plán. infrastruktura pro dostupnost a rozvoj soc. služby nákup objektů, zařízení a vybavení, stavební úpravy zázemí pro terénní služby – vybavení mobilních týmů, zázemí pro ambulantní skupinové formy soc. prevence a odborné soc. poradenství. ambulantní sociální služby – zaměřeno na oddělení od pobytových forem (hygienický servis, terapeutické dílny, kontaktní centra). pobytové soc. služby – např. přestavby azylových domů (i pro rodiče s dětmi).

SC 2.1 – Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi infrastruktura komunitních center - za účelem soc. začleňování a zvýšení uplatitelnosti na trhu práce členů komunit ohrožených soc. vyloučením víceúčelová zařízení k realizaci soc., vzdělávacích, kulturních a rekreačních aktivit. Musí být poskytováno min. základní soc. poradenství, soc. služba v ambulantní a terénní formě definice polyfunkčního kom. centra bude ze strany IROP upřesněna

SC 2.1 – Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi sociální bydlení - pořízení bytů a domů a jejich adaptace pro potřeby soc. bydlení - výstavba a rekonstrukce domů a bytů se 4 – 6 bytovými jednotkami, nákup parcely, půdní nástavby a vestavby, doplňkově zeleň, hřiště a parky - sociálním bytem se rozumí standardní bytová jednotka se základním vybavením bez dalšího zařízení nábytkem - sociální byt musí být umístěný v lokalitě s dostupným občanským vybavením pro vzdělávání a výchovu, sociální služby a péči o rodinu, zdravotní služby, kulturu, veřejnou správu a ochranu obyvatelstva, musí být zajištěná veřejná doprava, - sociální bydlení je určeno osobám z cílových skupin - v IROP nejsou podporovány aktivity, kde jsou senioři hlavní/jedinou cílovou skupinou

SC 2.1 – Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi Příjemci sociální služby: NNO, církve, církevní organizace, obce, DSO, organizace zřizované nebo zakládané obcemi nebo DSO sociální bydlení: NNO, církve, církevní organizace, obce

SC 2. 2 – Vznik nových a rozvoj existujících SC 2.2 – Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání Příjemci – OSVČ, malé a stř. podniky, NNO, církve, cír. organizace, obce, DSO Veřejná podpora – podpora de minimis (200 000 EUR v tříletém období) Podmínky soc. podnikání – min. 30% zaměstnanců z cílových skupin, 50% zisku reinvestováno zpět do rozvoje podniku, využívání přednostně místních zdrojů a zohledňování místních potřeb Podmínka – podpora nových podnikatelských aktivit nebo rozšíření kapacity podniku o novou aktivitu s novými pracovními místy Aktivity – umožní soc. vyloučeným osobám vstup na trh práce; výstavba, rekonstrukce a vybavení (včetně technologického vybavení) soc. podniku Projekt nesmí být zaměřen na zemědělskou prvovýrobu a na komerční turistická zařízení.

SC 2.4 – Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení infrastruktura pro předškolní vzdělávání podpora zařízení péče o děti do 3 let, dětských skupin a mateřských škol výstavba, stavební úpravy a pořízení vybavení pro zajištění dostatečné kapacity, doplňkově zeleň a herní prvky, rozšíření zázemí – šatny, jídelny, bezbariérovost. Vazba projektu na navýšení kapacity - je nutné prokázat zpracováním např. demografické analýzy ve spádovém území, která bude podkladem ke studii proveditelnosti.

SC 2.4 – Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení infrastruktura pro celoživotní vzdělávání v klíčových kompetencích - stavební úpravy a pořízení vybavení pro zajištění dalšího vzdělávání osob pro lepší uplatnitelnost na trhu práce - ve vazbě na klíčové kompetence. infrastruktura pro zájmové a neformální vzdělávání mládeže stavební úpravy a pořízení vybavení pro zajištění rozvoje klíčových kompetencí formou např. zájmových kroužků Klíčové kompetence: - komunikace v cizích jazycích, - technické a řemeslné obory, přírodní vědy, - práce s digitálními technologiemi

SC 2.4 – Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení Příjemci: Zařízení péče o děti do 3 let, subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit, NNO, církve a církevní organizace, obce, DSO, školská zařízení a další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit.

PRV Opatření M19 Podpora místního rozvoje na základě iniciativy LEADER (komunitně vedený místní rozvoj) operace 19.2.1 Podpora provádění operací v rámci strategie komunitně vedeného místního rozvoje – realizace SCLLD max. 85 % způsobilých výdajů (v rámci 2. modifikace by se mělo navýšit až na 100 %, aby nevznikal rozdíl v míře dotace s klasickým PRV); čl. 17 odst. 1 a), b) 40% + 10% LFA + 10% mladý zemědělec výše způsobilých výdajů na projekt od 50 tis. do 5 mil. Kč změna systému zadávání veřejných zakázek (zadávací řízení již před podpisem Dohody!)

Předávání znalostí a informační akce (článek 14) odborné vzdělávání (vzdělávací kurzy, workshopy, exkurze), které směřuje ke zvyšování kvalifikace v resortu zemědělství, potravinářství a lesnictví nesmí být součástí běžných vzdělávacích programů (např. rekvalifikační kurzy) či systému středního a vyššího školství míra podpory až 85% Příjemci Subjekty zajišťující odborné vzdělávání či jiné předávání znalostí a informační akce

Investice do zemědělských podniků (čl. 17 odst. 1., pís. a)) Investice v rostlinné i živočišné výrobě; do zemědělských staveb a technologií Pořízení mobilních strojů pro zemědělskou výrobu a peletovacích zařízení pro vlastní spotřebu Míra podpory 40% + 10% LFA + 10% mladý zemědělec Nelze podpořit: včelařství a rybolov, nosné konstrukce a oplocení vinic a sadů, kotle na biomasu Příjemci: zemědělský podnikatel

Zpracování a uvádění na trh zemědělských produktů (čl. 17, odst. 1 Zpracování a uvádění na trh zemědělských produktů (čl. 17, odst. 1., pís, b)) Investice týkající se zpracování, uvádění na trh nebo vývoje zemědělských produktů Výstavba a rekonstrukce budov vč. manipulačních ploch Pořízení strojů a technologií pro zpracování, finální úpravu, balení a značení výrobků Investice související se skladováním suroviny, výrobků a druhotných surovin; zařízení na čištění odp. vod ve zprac. provozu Investice vedoucí ke zvyšování kvality produktů a jejich uvádění na trh (vč. marketingu) Míra podpory 40% Příjemci: Zemědělský podnikatel, výrobce potravin, výrobce krmiv; jiné subjekty aktivní ve zpracování, uvádění na trh a vývoji zemědělských produktů uvedených v příloze I Smlouvy o fungování EU jako vstupní produkt.

Lesnická infrastruktura (článek 17, odst. 1., písm. c)) investice, které souvisejí s rekonstrukcí a výstavbou lesních cest včetně souvisejících objektů a technického vybavení zlepšení kvality a hustoty lesních cest míra podpory 80% Příjemci Fyzické nebo právnické osoby hospodařící v lesích, které jsou ve vlastnictví soukromých osob nebo jejich sdružení nebo spolků s právní osobností, vysokých škol, obcí nebo jejich svazků

Zemědělská infrastruktura (článek 17, odst. 1., písm. c)) investice, které souvisejí s rekonstrukcí a výstavbou zemědělské infrastruktury včetně souvisejících objektů a technického vybavení polní cesty musejí být realizovány na území, kde byly dokončeny pozemkové úpravy polní cesty musejí být realizovány mimo intravillán obce míra podpory 80% Příjemci Obec, zemědělský podnikatel

Pozemkové úpravy (článek 17, odst. 1., písm. c)) investice do opatření zajišťující zpřístupnění především zemědělských a lesních pozemků opatření k ochraně životního prostředí a zachování krajinného rázu, zvýšení ekologické stability krajiny protierozní, protipovodňová opatření pro ochranu půdního fondu a vodohospodářská opatření realizace společných zařízení musí být v souladu se schválenými návrhy pozemkových úprav míra podpory 80%, po modifikaci PRV až 100% Příjemci Obec, zemědělský podnikatel

Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností (čl Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností (čl. 19, odst. 1., pís. b)) Investice na založení a rozvoj nezemědělských činností Uvádění produktů na trh ( nezemědělské produkty) Zprac. průmysl, stavebnictví, velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba vozidel, maloobchod s PHM, ubytování, stravování a pohostinství, informační a komunikační činnosti,činnosti cest. kanceláří a agentur, činnosti souv. se stavbami a úpravou krajiny, administrativní a kancelářské činnosti, pořádání konferencí a výstav, balicí činnosti, ostatní vzdělávání, sportovní, zábavní a rekreační činnosti, opravy počítačů a dom. Spotřebičů, poskytování ostatních osobních služeb Sportovní, zábavní, rekreační činnosti, stravování a pohostinství musejí být navázány na venkovskou turistiku a ubyt. kapacitu! Míra podpory: 45% malý podnik, 35% stř. podnik, 25% velký podnik Příjemci: FO i PO, mikro i malé podniky, zemědělci

Zavádění preventivních protipovodňových opatření v lesích (čl. 24, odst. 1., písm. a)) preventivní protipovodňová a protierozní opatření na drobných vodních tocích a v jejich povodích (stabilizace koryta, zabezpečení břehů, stabilizace strží, zábrany sesuvů půdy apod.) výstavby a opravy retenčních nádrží a objektů hrazení bystřin míra podpory: po modifikaci PRV až 100% Příjemci: Soukromí a veřejní držitelé lesů a jiné soukromoprávní a veřejnoprávní subjekty a jejich sdružení

Investice do ochrany melioračních a zpevňujících dřevin (článek 25) podpora na hromadnou mechanickou ochranu melioračních a zpevňujících dřevin při založení porostu od doby výsadby do stádia zajištění realizace na lesních pozemcích míra podpory: 50% Příjemci Soukromí a veřejní držitelé lesů a jiné soukromoprávní a veřejnoprávní subjekty a jejich sdružení

Neproduktivní investice v lesích (článek 25) opatření k posílení rekreační funkce lesa (značení, výstavba a rekonstrukce stezek pro turisty do šíře 2 metrů, značení významných přírodních prvků, výstavba herních a naučných prvků) opatření k usměrňování a návštěvnosti území (odpočinková stanoviště, přístřešky, informační tabule, závory) opatření k údržbě lesního prostředí (zařízení k odkládání odpadků), zajištění bezpečnosti návštěvníků lesa, např. mostky, lávky, zábradlí míra podpory: po modifikaci PRV až 100% Příjemci Soukromí a veřejní držitelé lesů a jiné soukromoprávní a veřejnoprávní subjekty a jejich sdružení

Investice do lesnických technologií a zpracování les Investice do lesnických technologií a zpracování les. produktů, jejich mobilizace a uvádění na trh (čl. 26) stroje a technologie pro hospodaření, obnovu, výchovu a těžbu lesních porostů vč. přibližování stroje ke zpracování potěžebních zbytků a pro přípravu půdy před zalesněním stroje, technologie a zařízení pro lesní školkařskou činnost výstavba či modernizace dřevozpracujícího provozu včetně technologického vybavení míra podpory: 50% Příjemci Soukromí držitelé lesů, obce a jejich sdružení a malé a střední podniky na investice, které zvyšují lesnický potenciál nebo souvisejí se zpracováním, mobilizací lesnických produktů a jejich uváděním na trh

Sdílení zařízení a zdrojů (článek 35, odst. 2., písm. c)) spolupráce min. svou subjektů při společném sdílení zařízení a zdrojů cílem je efektivní využití zdrojů a dosažení úspor, kterých by při individuálním řešení nebylo dosaženo (prokázání přidané hodnoty projektu) společné investice do pořízení technologie či strojů, výstavba a modernizace nemovitých věcí, studie, podnikatelské plány apod. míra podpory: 45% Příjemci Uskupení min. 2 subjektů, kde min. jeden musí prokázat podnikatelskou činnost v zemědělství, potravinářství nebo lesnictví (zemědělský podnikatel, výrobce potravin, subjekt hospodařící v lesích); každý subjekt musí být mikropodnik

Horizontální a vertikální spolupráce mezi účastníky krátkých dodavatelských řetězců a místních trhů (článek 35, odst. 2., písm. d)) spolupráce minimálně dvou subjektů, která vede k vytváření a rozvoji krátkých dodavatelských řetězců (KDŘ) a místních trhů společné investice na vznik, rozvoj a společnou propagaci KDŘ (pořízení strojů, technologie a vybavení, stavební náklady na výstavbu či modernizaci nemovitých věcí, pořízení SW, propagace, studie, podnikatelské plány) míra podpory: 45% malý podnik, 35% stř. podnik, 25% velký podnik Příjemci Uskupení min. 2 subjektů, kde min. jeden musí prokázat podnikatelskou činnost v zemědělství nebo potravinářství (zemědělský podnikatel, výrobce potravin, NNO zastupující zemědělce nebo zpracovatele potravin, obce, svazky obcí)

OPZ Investiční priorita 2. 3 SC 2. 3 OPZ Investiční priorita 2.3 SC 2.3.1 Zvýšit zapojení lokálních aktérů do řešení problémů nezaměstnanosti a soc. začleňování Podporované aktivity: Sociální služby a sociální začleňování Zaměstnanost Sociální podnikání Prorodinná opatření

Sociální služby a sociální začleňování Podpora poskytování vybraných sociálních služeb v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., s cílem sociálního začlenění a prevence sociálního vyloučení osob sociálně vyloučených či sociálním vyloučením ohrožených pouze sociální služby poskytované terénní a ambulantní formou. Jako pobytové budou podporovány jen odlehčovací služby podle § 44 zákona č. 108/2006 Sb. pouze sociální služby, jejichž aktivity jsou v souladu se schválenou SCLLD a se střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb kraje/obce + sociální služby zařazené do krajské sítě podporovaných sociálních služeb

Sociální služby a sociální začleňování Odborné sociální poradenství Terénní programy Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Raná péče Kontaktní centra Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež Sociální rehabilitace Sociálně terapeutické dílny Služby následné péče Podpora samostatného bydlení Osobní asistence Odlehčovací služby

Sociální služby a sociální začleňování B) Podpora komunitní sociální práce a komunitních center jako prostředků sociálního začleňování nebo prevence sociálního vyloučení Komunitní sociální práce = činnosti nad rámec zákona č. 108/2006 Sb., realizované v přirozené komunitě. Aktivity podporované v rámci komunitní sociální práce musí mít přímou vazbu na sociální začleňování nebo prevenci sociálního vyloučení osob. Gestorem komunitní sociální práce je kvalifikovaný sociální pracovník (dle zákona č. 108/2006 Sb.), například sociální pracovník obce či dobrovolného svazku obcí (i na malých obcích).

Sociální služby a sociální začleňování C) Další programy a činnosti v rámci sociálního začleňování nad rámec/mimo režim zákona č. 108/2006 Sb. programy a činnosti realizované v přirozeném sociálním prostředí osob z cílových skupin, tj. aktivity realizované terénní nebo ambulantní formou programy a činnosti nad rámec/mimo režim zákona č. 108/2006 Sb. nelze podporovat programy, které mají charakter sociální služby, avšak nejsou jako sociální služba registrovány. např. prevence sociálně patologických jevů a prevence kriminality a ochrany veřejného pořádku, podpora mladých lidí ze soc. znevýhodněného prostředí, vzdělávání, aktivizační, asistenční a motivační programy…

Zaměstnanost Zvyšování uplatnitelnosti osob ohrožených sociálním vyloučením nebo osob sociálně vyloučených ve společnosti a na trhu práce Bilanční a pracovní diagnostika, ergo diagnostika Rekvalifikace a další profesní vzdělávání Zprostředkování zaměstnání Podpora spolupráce lokálních partnerů na trhu práce Podpora vytváření nových pracovních míst Podpora umístění na uvolněná pracovní místa Podpora flexibilních forem zaměstnání Prostupné zaměstnávání Podpora zahájení podnikatelské činnosti Doprovodná opatření Realizace nových či inovativních nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti

Sociální podnikání Vznik a rozvoj (rozšíření kapacity podniku) nových podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání – integrační sociální podnik Příjemce musí naplňovat současně tyto principy a charakteristiky sociálního podnikání: Sociální prospěch: zaměstnávání a sociální začleňování osob ze znevýhodněných skupin, min. podíl zaměstnanců ze znevýhodněných skupin činí 30 % účast zaměstnanců a členů na směřování podniku důraz na rozvoj pracovních kompetencí znevýhodněných zaměstnanců

Sociální podnikání Ekonomický prospěch: případný zisk v min. výši 51 % používán přednostně pro rozvoj sociálního podniku a/nebo pro naplnění jeho veřejně prospěšných cílů nezávislost (autonomie) v manažerském rozhodování a řízení na externích zakladatelích nebo zřizovatelích alespoň 50 % podíl tržeb z prodeje výrobků a služeb na celkových výnosech Environmentální prospěch: zohledňování environmentálních aspektů výroby i spotřeby

Sociální podnikání Místní prospěch: přednostní uspokojování potřeb místní komunity a místní poptávky využívání přednostně místních zdrojů spolupráce sociálního podniku s místními aktéry

Sociální podnikání B) Vznik a rozvoj (rozšíření kapacity podniku) nových podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání – environmentální sociální podnik Indikátory environmentálního sociálního podniku budou upřesněny ve výzvě, doporučené aktivity: vytvoření a zachování pracovních míst pro cílové skupiny vzdělávání zaměstnanců z cílových skupin a vzdělávání ostatních zaměstnanců sociálního podniku financovaných z přímých nákladů projektu marketing sociálního podniku provozování sociálního podnikání

Sociální podnikání Nelze hradit: Poskytování sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb. Zemědělská prvovýroba Příjemci: OSVČ, firmy, NNO, církve a církevní organizace, obce, DSO

Prorodinná opatření Podpora zařízení, která doplní chybějící kapacitu stávajících institucionálních forem zařízení (typu školní družiny, kluby), s možností podpory příměstských táborů v době školních prázdnin Pro děti mladšího školního věku Zvažována možnost podpory dopravy dětí B) Podpora dětských skupin pro podniky i veřejnost Vznik, transformace a provoz dětských skupin dle zákona č. 247/2014 Sb (transformací je myšlen příspěvek na úpravy zařízení, aby vyhovovalo podmínkám zákona č. 247/2014 Sb.) Podpora živností volných a vázaných dle živnostenského zákona

Prorodinná opatření C) Individuální péče o děti Vzdělávání chův (podpora zejména akreditovaných rekvalifikací) Příprava a realizace dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání (vykonání zkoušky) Podpora pracovního uplatnění

OPZ Příjemci: Poskytovatelé soc. služeb registrovaní dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách NNO, církve Obce a DSO Organizace zřizované obcemi působící v sociální oblasti Školy a školská zařízení, vzdělávací a poradenské instituce Podnikatelé, OSVČ, sociální podniky (v případě sociálního podnikání nejsou oprávněnými žadateli NNO; je-li jedním ze zřizovatelů obec, její celkový vlastnický podíl v podniku musí být menší než 50%; jeli zřizovatelem více obcí, vlastnický podíl každé z těchto obcí musí být menší než 50 %) Typy příjemců mohou být ve výzvě specifikováni dle jednotlivých aktivit.

e-mail: hotarkova@mashl.cz Ing. Anna Hotárková telefon: 773 644 373 e-mail: hotarkova@mashl.cz Místní akční skupina Hlubocko - Lišovsko, o.p.s. Masarykova 1 373 41 Hluboká nad Vltavou www.mashl.cz

ADAMOV BOREK HLINCOVÁ HORA HLUBOKÁ NAD VLTAVOU HOSÍN HRDĚJOVICE HŮRY HVOZDEC CHOTÝČANY JIVNO LIBÍN LIBNÍČ LIŠOV RUDOLFOV ŠEVĚTÍN ŠTĚPÁNOVICE ÚSILNÉ VITÍN VRÁTO ZVÍKOV