Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Advertisements

Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
Změny pravidel a postupů
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
Elektronický podpis.
Vedení správního řízení
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
Přijímací řízení na střední školy školní rok 2014/2015
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
První plachtařské závody … aneb postřehy pro začínajícího závodníka Marek Švancara.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
Shromažďování občanů M. Horáková. Právo shromažďovací Ústavní vymezení Právní vymezení: z.č. 84/1990 Sb., v plat. znění.
Právo na informace Tereza Danielisová,
LIS pro všeobecné letectví 2015
Kolektivní vyjednávání. Kolektivní smlouvy (KS)  upravují individuální a kolektivní vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a práva a povinnosti smluvních.
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 Letecká informační služba od LIS k AIM Seminář pro všeobecné letectví Marek Dočkal/vedoucí Střediska LIS.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Elektronické podávání v rámci daňového řízení; dopady nařízení eIDAS 9
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Letecká informační služba pro GA 2017
Interní předpisy hotelu
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
Free Route Airspace Prague
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
FIC Praha 2018 Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie Seminář GA 11. 2. 2017 Pavel Běleš (beles@ans.cz) ŘLP ČR, s.p., DPLR/OPLNS

Terminologie Letový plán (Flight Plan) Předepsané informace vztahující se k zamýšlenému letu letadla nebo jeho části, poskytované stanovištím řízení letového provozu. Podaný letový plán (Filed Flight Plan) Letový plán, tak jak je podán stanovišti ATS pilotem nebo určeným zástupcem bez následných změn. Platný letový plán (Current Flight Plan) Letový plán zahrnující změny, pokud k nim došlo později vydanými povoleními.

Předložení a přijetí letového plánu Letový plán se musí před odletem předložit ohlašovně letových provozních služeb nebo musí být vyslán za letu příslušnému stanovišti letových provozních služeb nebo řídící radiostanici letadlo–země... 923/2012, SERA.4001, c) První stanoviště ATS přijímající letový plán nebo jeho změnu musí: L4444, čl. 4.4.3 ověřit, zda formát a údaje vyhovují stanoveným zásadám; ověřit úplnost a v možné míře jeho přesnost; je-li to nutné, přijmout opatření, aby byl přijatelný pro letové provozní služby; a potvrdit předkladateli příjem letového plánu nebo jeho změnu. Přesáhne-li zdržení vypočítaného času zahájení pojíždění 30 minut u řízeného letu nebo 60 minut u neřízeného letu, pro které byl předložen letový plán, měl by být tento letový plán opraven nebo podle vhodnosti předložen nový letový plán a starý letový plán zrušen. L4444, čl. 4.4.2.1.3

Distribuce a aktualizace letového plánu Zpráva podaného letového plánu (FPL) L4444, čl. 11.4.2.2.2.2 Zprávy podaného letového plánu musí být odesílány a adresovány stanovištěm ATS, které slouží letišti odletu, nebo, kde se tak uplatňuje, stanovištěm ATS, které přijalo letový plán od letadla za letu… Zpráva o zrušení letového plánu (CNL) L4444, čl. 11.4.2.2.5, o zdržení (DLA) L4444, čl. 11.4.2.2.3, o odletu (DEP) L4444, čl. 11.4.2.2.6 Stanoviště ATS, které slouží letišti odletu, musí vyslat zprávu CNL/DLA/DEP všem příjemcům základních údajů letového plánu. Zprávy o příletu (ARR) L4444, čl. 11.4.2.2.7 Když je zpráva o příletu přijata stanovištěm ATS sloužícím příslušnému letišti, musí toto stanoviště vyslat zprávu ARR…

Zrušení letového plánu Zpráva o zrušení letového plánu (CNL) se musí vyslat, když let, pro nějž byly dříve vyslány základní údaje letového plánu, byl zrušen. L4444, čl. 11.4.2.2.5 Jedná se tedy o aktualizaci před zahájením předmětného letu. Pro ilustraci: Postup IFPS (Integrated Initial FPL Processing System) při přijetí CNL po aktivaci letu: IFPS musí odmítnout zprávu o zrušení letového plánu (CNL), aktualizaci EOBT a tratě letu (CHG & DLA), které jsou přijaty poté, co byl předmětný let v NM (Network Manager) systémech aktivován. Aktivace v NM systémech nastane, v závislosti na typu přijaté informace,… v čase vzletu přijatém prostřednictvím zprávy o odletu DEP. NM Operations Handbook, IFPS Users Manual, Ch. 50

Aktivace letového plánu Z důvodu umožnění poskytování pohotovostní služby musí v případě letu, na který byl podaný letový plán, přičemž vzlet je proveden z jiného než řízeného letiště, pilot letadla nebo jim pověřená osoba co nejdříve předat hlášení o odletu stanovišti FIC Praha nebo nejbližšímu vhodnému stanovišti ATS. AIP ČR, ENR 1.2.2.2.1 Pokud se hlášení o odletu nepředá, příslušné stanoviště ATS nebude tomuto letu poskytovat pohotovostní službu, vztaženou k podanému letovému plánu, a let bude chápán jako let bez podaného letového plánu. AIP ČR, ENR 1.2.2.2.2, Poznámka Zodpovědnost za následnou distribuci zprávy DEP spočívá na stanovišti ATS, sloužícím letišti odletu. Piloti letadel, provádějící lety VFR, na něž byl podaný letový plán, přilétávající na letiště určení ve FIR Praha, ale příslušnému stanovišti ATS nebyla doručena zpráva DEP, budou dotazováni na ETA. AIP ČR, ENR 1.2.2.2.3

Ukončení letového plánu Přistání se musí oznámit osobně, radiotelefonicky, datovým spojem nebo jinými prostředky předepsanými příslušným úřadem, a to příslušnému stanovišti letových provozních služeb na letišti příletu co nejdříve po přistání pro každý let, na který byl předložen letový plán, který pokryl celý let nebo jeho zbývající část k letišti určení. 923/2012SERA.4020, a) Hlášení o přistání se nepožaduje po přistání na letišti, kde jsou letové provozní služby poskytovány za podmínky, že rádiové spojení nebo vizuální signály potvrdí, že přistání bylo zpozorováno 923/2012SERA.4020, a) 1) Vyžaduje-li se hlášení přistání, jeho neohlášení může vážně narušit činnost letových provozních služeb a způsobit vynaložení velkých nákladů prováděním zbytečných pátracích a záchranných akcí. L2, čl. 3.3.5.5, Poznámka

Ukončení letového plánu Pokud byl letový plán podán jen na část letu, jinou než zbývající část letu na letiště určení, musí být, pokud je tak požadováno, ukončen příslušným hlášením danému stanovišti letových provozních služeb. 923/2012SERA.4020, b) Hlášení o přistání se nepožaduje, jestliže pilot neřízeného letu VFR nebo řízeného letu VFR v CTR/TMA oznámí za letu FIC nebo příslušnému stanovišti ATC, že ukončuje letový plán. Ve vzdušném prostoru třídy G a E se takovému letu neposkytuje pohotovostní služba, která by se vztahovala k letovému plánu. V CTR/TMA se tomuto letu poskytují ATS v souladu s třídou vzdušného prostoru, dokud pilot neoznámí opuštění tohoto prostoru. AIP ČR, ENR 1.2.2.1.3 Ukončení letového plánu VFR za letu není povoleno, jestliže let odlétá přes státní hranici z FIR Praha. AIP ČR, ENR 1.2.2.1.4

Děkuji za pozornost