(finanční gramotnost)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční matematika.
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Časová hodnota peněz ..
Jednoduché úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché a kombinované úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
(finanční gramotnost)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Informační a komunikační technologie
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obvody a obsahy – prověření 2
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
(finanční gramotnost)
Transkript prezentace:

(finanční gramotnost) Finanční matematika 11. (finanční gramotnost) Spoření a daně

Spoření a daně

Spoření a daně Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro 3. a 4.ročník studijních maturitních oborů předmětu MATEMATIKA, popř. ekonomických předmětů jako kurz základů finanční matematiky. Popř. jej lze (omezeně) využít i u učebních oborů. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky a příklady doplněných textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost, přehlednost a atraktivnost výuky. Zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

Spoření a daně Nic není zadarmo, bohužel !!! Každý příjem je zdaněn !!! Úrok (i malý) = příjem = > z úroků se platí daně.

Spoření a daně an = a0 + a0 . p/100 . 0,85 . n Daň z úroků bývá obvykle 15 % = > = > z úroků nám tudíž zůstane jen 85 % !!! Úprava vzorce pro jednoduché úrokování : an = a0 + a0 . p/100 . 0,85 . n an = a0 . ( 1 + p/100 . 0,85 . n )

Spoření a daně  

Spoření a daně Ukažme si to na příkladech : 1.) Jak velké budou úroky základního vkladu 15 000 Kč po půl roce při ročním úrokování a sazběp = 2,4 % p.a., uvažujeme-li daň z úroků 15% ? Ř E Š E N Í

Spoření a daně Jedná se o období kratší, než 1 (rok), použijeme tedy jednoduché úročení: a0 = 15 000, p = 2,4, n = ½, d = 15 U = a0 . p/100 . 0,85 . n U = 15 000 . 2,4/100 . 0,85 . ½ U = 153 Kč

Spoření a daně A další příklad : 2.) Jak naroste základní vklad 15 000 Kč po 7 letech při ročním úrokování a sazbě p = 2,4 % p.a., uvažujeme-li daň z úroků 15% ? Ř E Š E N Í

Spoření a daně  

(u všech úloh počítejte s daní z úroku ve výši 15%) : Spoření a daně Úlohy k procvičení (u všech úloh počítejte s daní z úroku ve výši 15%) : Na kolik vzroste vklad 25 000,- Kč za 4 roky při složeném úrokování a roční úrok. sazbě p = 1,75%? O kolik vzroste 1 000 000,- Kč uložený na deset let při roční úrokové sazbě 2,5% ? 3. Za jak dlouho se na účtu zdvojnásobí vklad při roční úrokové sazbě p = 2,2%? Kontrola výsledků

Spoření a daně Počítali jste dobře ? 1.) 26 521,02 Kč 2.) o 234 015,73 Kč 3.) za necelých 37,41 let

Spoření a daně Úloha k zamyšlení : Vzorec pro výpočet konečné částky při jednoduchém i složeném úrokování včetně daně z úroků upravte tak, aby sazba daně z příjmu (z úroků) nebyla 15 %, ale obecně d % .

Pro jednoduché úrokování : A pro složené úrokování : Spoření a daně Pro jednoduché úrokování : an = a0 + a0 . p/100 . (100 – d)/100 . n A pro složené úrokování : an = a0 . ( 1 + p/100 . (100 – d)/100 )n

Spoření a daně Poznámka : Stejně jako hrubá a čistá mzda existuje také : Hrubá úroková sazba …… ph Čistá úroková sazba ……… pc Lze tedy odvodit vztah : pc /100 = ph /100. ( 1 – d/100 )

Spoření a daně Úlohy k procvičení : Na kolik vzroste vklad 25 000,- Kč za 4 roky při ročním úrokování, úrok. sazbě p = 1,75% p.a. a dani z úroků ve výši 20 %? O kolik vzroste 10 000,- Kč uložený na deset let při pololetním úrokování, úrokové sazbě 1,6 % p.a. a dani z úroků ve výši 17 % ? 3. Kolik bude činit čistý výnos z vkladu 15 000 Kč za tři měsíce při 15 % dani z úroků, úrokové sazbě 1,6 % a ročním úrokovacím období?

Spoření a daně Děkuji za pozornost a doufám, že úlohy vám nebudou činit žádný problém.

Použité zdroje - literatura : Spoření a daně Použité zdroje - literatura : 1.) O.Odvárko : Matematika pro gymnázia – Posloupnosti a řady 2.) O.Odvárko : Matematika pro SOŠ a SOU – 6.část 3.) O.Šoba, M.Širůček, R.Ptáček : Finanční matematika v praxi Použitá zobrazení (grafika) : „smajlíci“ – Google, www.office.microsoft.com