Cenové triky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Význam, formy a členění.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Věrnostní program.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Benefitní program Odbory Plus. OBSAH 1. Představení - vize a fungování - lidé stojící za programem (Tým Odbory Plus) 2. Současná nabídka a úspěchy - slevy.
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
nedokončená výroba a polotovary výrobky zvířata zboží
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik REKLAMA a SLEVY.
Věrnostní klub - ČEDOK.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tvorba ceny Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Účtování DPH účet 343.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Dalibor Konečný, Michael Ruszó, Jakub Frasunek
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
Distribuce - placement
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
CENOVÁ DISKRIMINACE Prezentace k semestrální práci z předmětu Mikroekonomie II. Autor: Adam Kadlčík, K-IM2.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Stanovení ceny v marketingu
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Psychologie ceny a cenové triky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Velkoobchod, maloobchod
Cenová politika – klíčová slova
Vítejte na Marketingu.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
V hotelnictví a cestovním ruchu
Účtování DPH účet 343.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Cenové triky

Cenové triky konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli využívá psychologii prodeje cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu používají se zejména ve vztahu ke konečným spotřebitelům

Baťovské ceny 3999,- ceny končící číslicí 9, např. 99, 199, 499 psychologický efekt, zákazník podvědomě vnímá ceny pod určitou hranicí využití u spotřebního zboží, potravin, služeb 3999,-

Slevy rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku… 3 + 1 zdarma Slevy rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku… pro různé skupiny zákazníků – studenty, děti, např. jízdné množstevní – při větším odběru např. každý desátý kus zdarma věrnostní – při opakovaném nákupu např. u cestovních kanceláří sezónní slevy – pro sezónní zboží

Akční ceny AKCE snížení ceny je vykompenzováno velkým objemem prodeje využívají supermarkety a hypermarkety pro spotřební zboží i potraviny využívá se i pro snížení zásob obtížně prodejného zboží AKCE

Cenové řady 349 149 49 určují pozici výrobku na trhu rozdílné ceny pro novinky, zavedené výrobky… např. knihy, DVD, konfekce…. 349 149 49

Rozdělení ceny v ceníku zákazník vnímá cenu jako nižší psychologický efekt Např. jídelní lístek, ceny zájezdů… Pobyt s polopenzí jen za 4.990,- Doprava 1.990,- Pojištění 390,-

Komplety za zvýhodněnou cenu motivují k většímu nákupu zákazník zaplatí méně, než kdyby kupoval jednotlivé produkty komplet může obsahovat i samostatně neprodejné výrobky káva + hrneček jen 199,-

Rozlišení ceny podle doby nákupu za včasný nákup – služby cestovních kanceláří na poslední chvíli – vstupenky na kulturní akce v průběhu dne – zelenina a ovoce Last minute

2.000 Ceny bez DPH velkými číslicemi uvedena cena bez DPH využívají velkoobchody např. Makro 2.000 cena včetně DPH 2.420,-

Zachování ceny pří zmenšení výrobku při zvýšených nákladech firma zachová stávající ceny dochází k „zmenšování výrobků“ využívá se u potravin, drogistického zboží… 119,- 119,-

Výhodná cena při splnění určitých podmínek cena platí při koupi určitého počtu kusů cena platí při určitém způsobu placení cena platí v určitou dobu cena platí pro určitý způsob prodeje 2.999,- cena platí při platbě v hotovosti