Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRAČKA Mgr. Irena Kudláčková
Obsah: Co je to hračka? Nevhodné hračky Požadavky na hračky Funkce hraček Rozdělení hraček Postavení hraček v životě dítěte
Co je to hračka? 1. předmět, se kterým dítě může dělat co chce. Patří k dětství od nepaměti. Souvisí s úrovní společnosti. Úroveň současné vědy a techniky
Nevhodné hračky Hračky s ostrými hranami Imitující zbraně Špičaté Imitující zbraně Poškozené hračky Drobné části a stavebnice malé předměty – u malých dětí Nevhodný materiál
Požadavky na hračky Hygienické Estetické Pedagogické
Funkce hraček Zdroj poznatků Motorický stimul Prostředek socializace Hračka jako: Zdroj poznatků Motorický stimul Prostředek socializace Funkce diagnostická Funkce terapeutická
Rozdělení hraček Hotové sériově vyrobené hračky lidového původu hračky vyrobené samotným dítětem Předměty denní potřeby Hračky vyrobené z různých materiálů, dle určitého návodu
Rozdělení hraček Polohotové stavebnice Hmoty stavební materiál
Postavení hračky v životě dítěte Mladší děti (3 – 4 roky) Podnět, motiv pro hru Starší děti (6 – 7 let) Prostředek pro hru
Zdroje: wooden-toys.cz kami.cz rodina.dama.cz dino.cz vasobchod.estranky.cz zbozi.kontaktyfirem.cz loskutak.nova.cz fakthracky.cz bydleni.idnes.cz i-darek.cz baby-cafe.cz
profimedia.cz maminko.cz spravy.pravda.sk hracky.eplzen.cz centrshop.cz ikup.cz deosum.com STODŮLKOVÁ, E., ZAPLETALOVÁ, E. Pedagogika pro střední školy. Beroun. Machart, 2011