Prezentace projektu Centrální registr administrativních budov (CRAB)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
Celostátní síť pro venkov
1 „Zájmy České republiky a přijetí společné měny“ Stav příprav v jednotlivých sektorech a úkoly pro další období Vladislav Flek vedoucí Organizačního výboru.
Základní registry veřejné správy
Registr dlužníků státu
Soustava veřejných rozpočtů II.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Informační kulturní portál
NIPOS – Lenka Lázňovská.  Velký okruh subjektů poskytujících veřejné služby v kultuře, a to zejména v oblasti veřejné osvěty a edukace. Jsou naplněním.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Seminář k ukončování projektů Fondu soudržnosti 19. března 2008 Dokladování udržitelnosti projektů v Závěrečných zprávách Fond soudržnosti sektor životního.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Aktuální informace k DMVS Ing. Ivan Ivanov Informace k DMVS.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Dotační projekty Vysokého Mýta
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
24. května 2013 ÚŘAD PRO ZASTUPOVÁNÍ STÁTU VE VĚCECH MAJETKOVÝCH Prezentace projektu Úprava Informačního systému majetku státu jako zvláštní grafické datové.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Pasportizační systém nemovitého majetku Ústeckého kraje Ústí nad Labem
Představení konceptu pilotního projektu „Koordinace a zavedení Smart Administration ve veřejném sektoru“ Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Úprava systému cizinecké policie a vytvoření relevantního datového fondu pro ROB Projekt spolufinancovaný Evropskými fondy prostřednictvím Integrovaného.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
24. října 2012 ÚŘAD PRO ZASTUPOVÁNÍ STÁTU VE VĚCECH MAJETKOVÝCH
Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Dotace obcím na zpracování územních plánů pro rok 2017
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

Prezentace projektu Centrální registr administrativních budov (CRAB) 2. prosince 2013 ÚŘAD PRO ZASTUPOVÁNÍ STÁTU VE VĚCECH MAJETKOVÝCH

Obsah prezentace I. O projektu CRAB II. Využití systému CRAB pro státní správu a veřejnost

I. O projektu CRAB

Úvodní popis projektu Centrální registr administrativních budov (CRAB) je systém, který na celorepublikové úrovni eviduje státní administrativní budovy. Systém je určen především státním institucím, kterým přinese přehled o volných / využitých administrativních plochách v majetku státu tak, aby mohly být využívány co nejefektivněji. V porovnání se současnou správou státních administrativních budov by tak mělo dojít k výrazným finančním úsporám, a to v řádu desítek milionů korun ročně.

Cílové skupiny systému CRAB Cílová skupina Přínos systému CRAB Státní instituce (SI) jednotná evidence administrativních budov přehled o využitelných / volných prostorách efektivnější řízení příjmů / nákladů z budov možnost sledování parametrů efektivnosti budov zamezení zbytečným nákladům na opravy efektivnější nabídka volných prostor Vládní dislokační komise (VDK) a Regionální dislokační komise (RDK) optimalizace umísťování státních institucí na základě aktuálních údajů systému CRAB Veřejnost snazší přístup k aktuální nabídce administrativních budov a prostor ve vlastnictví státních institucí

Úvodní popis projektu Realizátor: Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) Počet zapojených subjektů: 12 Termín realizace: 11/2010 – 10/2012 Financování: Spolufinancováno ze strukturálních fondů EU v poměru 85 % ze zdrojů EU, 15 % z rozpočtu ÚZSVM. Odhadovaná cena projektu: 269 mil. Kč vč. DPH Skutečná cena projektu: 255 mil. Kč. vč. DPH

Dotazníkové šetření Jednorázové dotazníkové šetření 2006/2007 Ukazatel Hodnota Počet administrativních budov využívaných státními institucemi více než 4 800 71 % ve vlastnictví státu 29 % ve vlastnictví nestátních subjektů Počet státních zaměstnanců více než 162 000 zaměstnanců Kancelářská plocha ― rozsah 2,5 mil. m2 Roční náklady na provoz a údržbu více než 4,3 mld. Kč Roční nájemné více než 684 mil. Kč

Historie

Hlavní milníky projektu Aktivity před zahájením projektu CRAB Období Popis Květen 2008 Usnesením Vlády ČR (strategie „Smart Administration“) schválen projektový záměr na zavedení centralizované evidence nemovitého majetku státu vedené jednotlivými státními institucemi ve společném registru. Záměr předložil ÚZSVM. Červen 2009 Vznik studie proveditelnosti projektu CRAB, která byla následně schválena hlavním architektem eGovernmentu MV ČR. Leden 2010 Studie proveditelnosti předložena spolu se žádostí o dotaci z fondů EU. Žádost byla doporučena MV ČR k získání dotačního titulu.

Hlavní milníky projektu Aktivity po zahájení projektu CRAB Období Popis Listopad 2010 Zahájení projektu CRAB. Březen 2011 Dokončení příprav a začátek implementace. Leden 2012 Zapojení projektu do „Aktualizace strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012“. Říjen 2012 Dokončení projektu CRAB. Listopad 2012 Začátek běžného využívání systému CRAB registrovanými subjekty.

Cíle Cíl evidence administrativních budov státu v jednom systému přehled o volných / využitelných plochách optimalizace dislokace státních institucí a jejich zaměstnanců (včetně možnosti sdílení objektů a prostor) minimalizace neúčelného vynakládání finančních prostředků na pořizování nových budov a prostor jednotné místo pro elektronickou nabídku nepotřebného nemovitého majetku v rámci státu (viz § 19 zákona č. 219/2000 Sb.) jednotné místo pro transparentní nabídku nemovitého majetku určeného k realizaci, přístupné široké veřejnosti

Zapojené subjekty Období přístupu do CRAB Název instituce Od počátku projektu Ministerstvo kultury Ministerstvo vnitra Policejní prezidium Ministerstvo životního prostředí Ministerstvo spravedlnosti V průběhu projektu Generální ředitelství cel Generální finanční ředitelství Ministerstvo práce a sociálních věcí Ministerstvo průmyslu a obchodu Ministerstvo zahraničních věcí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Státní úřad inspekce práce

Financování realizace projektu hrazena z prostředků IOP EU (85 %) + kofinancování ze státního rozpočtu (15 %) celková cena projektu ve výši 255 mil. Kč zahrnuje: – vlastní vývoj systému – pasportizaci vybraných státních budov – ISVS atestaci – bezpečnostní oponenturu – mapovou vrstvu administrativních budov – distanční vzdělávání – potřebnou infrastrukturu – napojení na základní registry veřejné správy – portál pro zajištění přístupu institucí na nabídku nepotřebného majetku státu – požadovanou publicitu projektu

II. Využití systému CRAB pro státní správu a veřejnost

Využití pro státní správu Evidence administrativních budov státu v jednom systému Státní instituce při využití systému CRAB získává: detailní informace o vlastnictví státních budov aktuální přehled nákladů a příjmů spojených s jednotlivými budovami přesné informace o rozměrech budov, včetně jejich plánů aktuální přehled o využitelných kancelářských plochách a dalších prostorách přehled o státních či nestátních subjektech sídlících ve státních budovách přehled o nestátních subjektech vlastnících budovy pronajaté státu

Využití pro státní správu Optimalizace dislokace státních institucí a jejich zaměstnanců Stát díky systému CRAB získává: rychlý a jednoduchý přístup do evidence volných a využitých ploch ve vlastnictví státu detailní informace o prostorách, jejich určení / možnosti využití (kancelářské plochy a jiné prostory) a zejména o jejich aktuální obsazenosti možnost posoudit efektivnost daného administrativního prostoru (např. dle parametru na jednoho úředníka) při provázání s hodnotou budovy možnost vypočítat cenu za umístění úředníka jednotlivé parametry lze sledovat nejen pouze pro jednotlivé administrativní budovy, ale také celkově za jednotlivé státní instituce Systém tak umožňuje optimalizovat obsazenost administrativních budov ve vlastnictví státu a rozmístění zaměstnanců. Dovolí také porovnávat náklady na jednotlivé objekty, náklady na umístění úředníků mezi institucemi, a to i podle lokality.

Využití pro státní správu 3) Minimalizace neúčelného vynakládání finančních prostředků na pořizování nových budov a prostor Naplnění cíle v praxi: evidence a reporty poskytují cílovým skupinám systému aktuální informace o státních budovách a nevyužitých plochách na základě těchto informací může Vládní dislokační komise a Regionální dislokační komise optimalizovat umísťování státních institucí díky reportingu a evidenci má stát možnost zamezit např. duplicitním platbám za opravy a údržbu budov nebo neúčelnému vynakládání finančních prostředků na jejich správu Výsledkem bude výrazná úspora finančních prostředků spojených se správou, údržbou či výstavbou budov.

Využití pro státní správu 4) Jednotné místo pro transparentní nabídku nemovitého majetku v rámci státu SI budou mít prostřednictvím portálu CRAB: přístup k centrální nabídce nevyužitých administrativních prostor a budov v majetku státu možnost získat na jednom místě (v neveřejné části portálu) informace o budovách či prostorách, které jsou aktuálně nevyužité, aniž by musely oslovovat jednotlivé státní instituce možnost primárně vybírat z nabídky volných prostor ostatních SI ještě před oslovením soukromého sektoru Dojde tak k výraznému snížení administrativní náročnosti vyhledávání nemovitého majetku v rámci státu.

Využití pro veřejnost 5) Jednotné místo pro transparentní nabídku nemovitého majetku určeného k realizaci, přístupné široké veřejnosti Naplnění cíle v praxi: na portále CRAB jsou veřejnosti centrálně nabízeny státní administrativní budovy určené k realizaci zájemce není nucen hledat na stránkách každé státní instituce, ale najde nabídky přehledně na jediném místě zájemce je ušetřen složitého oslovování státních institucí v případě zájmu o jednotlivé administrativní budovy nebo prostory ve vlastnictví státu státní instituce získaly možnost, jak jednodušší cestou nabídnout nevyužité budovy nebo prostory na realitním trhu a v konečném důsledku ušetří náklady spojené s tímto procesem

Děkujeme za pozornost!