Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Advertisements

autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Integrovaná střední škola, Slaný
Oddělování složek směsí 1
Základní vzdělání - 2. stupeň
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Voda Veronika Drzková, 2.E.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy vod.
Voda a vzduch = základ života
Voda.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 6 Autor: Lenka Poláková
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Druhy vod Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Voda Jaroslav Martykán 79974
Co je to vlastně voda? Klára Boháčová.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
Opakování voda, vzduch.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV54 Název školy.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Voda (EUPŠCh8),
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_05_CH7 TémaRozdělení vody podle použití RočníkSedmý.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Výskyt vody v přírodě II.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VODA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
SMĚSI HRA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Druhy vod.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM: Ch8 - 5 Datum ověření ve výuce: 4. 11. 2010 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tematický okruh: Voda a vzduch – základ života Téma: Druhy vod

Anotace Prezentace formou výkladu seznamuje žáky s jednotlivými druhy vod podle obsahu rozpuštěných látek, podle místa výskytu, podle způsobu užití

Druhy vod

Druhy vod podle obsahu rozpuštěných látek Destilovaná chemicky čistá látka Využívá se: v laboratořích, do chladičů a akumulátorů automobilů jako náplň do napařovacích žehliček

Druhy vody podle obsahu rozpuštěných látek 2. Měkká voda obsahuje málo rozpuštěných látek Je to voda dešťová a voda ve vodních tocích a nádržích

Druhy vody podle obsahu rozpuštěných látek 3. Tvrdá voda obsahuje velké množství rozpuštěných látek je to voda podzemní z pramenů, studní, vrtů

Druhy vody podle obsahu rozpuštěných látek 4. Minerální vody mají vysoký obsah minerálních látek a rozpuštěných plynů využívají se k prevenci a léčení některých chorob v místech, kde pramení, byly vybudovány lázně (Luhačovice, Karlovy Vary,…)

Rozdělení vod podle místa, kde se nachází Voda podzemní Prameny, studny, vrty 2. Voda povrchová Moře, oceány, ledovce, vodní toky, srážky

Podle způsobu užití Pitná voda Stejnorodá směs více látek Získává se z podzemních pramenů nebo z povrchové vody Upravuje se ve vodárnách Musí být zdravotně nezávadná

Podle způsobu užití 2. Užitková voda Na čistotu a biologickou nezávadnost se nekladou přísné požadavky Zpravidla se jedná o říční vodu Používá se v průmyslové výrobě, k mytí aut, praní nebo na toaletách Nesmí se používat k pití, k přípravě potravy ani k mytí nádobí

Podle způsobu užití 3. Odpadní voda Vzniká činností člověka v domácnosti, průmyslu, zemědělství Před vypuštěním do vodních toků je třeba ji vyčistit v čističkách odpadních vod

Zdroj Úvod do obecné a anorganické chemie, J. Mach, I. Plucková, J. Šibor, nakl. Nová škola http://www.ondrasovka.cz/deleni-balenych-vod http://www.ekobydleni.eu/tag/dest http://www.e-drogerie.cz/destilovana-voda-5-lt.html http://www.vodni-kamen.cz/tvrdost-vody.html http://www.divan.cz/innovation-city/uzaver-korunni http://ga.water.usgs.gov/edu/watercycleczech.html