Hranol Základní škola a Mateřská škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Jehlan povrch a objem.
Hranoly Pohanová Lucie.
Jehlan – povrch, objem, výpočty
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_30 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Prezentace – Matematika
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_29 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_26 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Užití diferenciálního počtu
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa – trojboký hranol
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Koule Základní škola a Mateřská škola
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Transkript prezentace:

Hranol Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_30_M7_hranol Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Lubomír Šín

Anotace: Materiál je určen k výuce matematiky v 7. ročníku základní školy a to geometrie a kapitoly Hranol a usnadňuje žákům pochopení zákonitostí a výpočtu objemu a povrchu tohoto tělesa. Využití: Materiál lze využít k seznámení žáků s hranolem. Prezentace popisuje hranol, ukazuje plášť a síť hranolu. Dále názorně vysvětluje výpočet povrchu a objemu tohoto tělesa. V závěru najdete příklady na procvičení. 22. 4. 2012

Hranol podstava výška výška boční hrana boční stěna podstava Podstavy hranolu jsou dva shodné rovinné obrazce (trojúhelníky, čtyřúhelníky,…) Boční stěny hranolu jsou obdélníky nebo čtverce. Výška hranolu je délka jeho boční hrany.

Hranoly Trojboký hranol Čtyřboký hranol Pětiboký hranol Podle počtu hran podstavy kolmého hranolu rozeznáváme: Trojboký hranol podstava – trojúhelník Čtyřboký hranol podstava – čtyřúhelník Pětiboký hranol podstava - pětiúhelník Šestiboký hranol podstava - šestiúhelník Pomocí špejlí a plastelíny sestroj modely uvedených hranolů.

Plášť hranolu Plášť hranolu je složen ze všech bočních stěn. 5 cm 3 cm 4 cm 4 cm 3 cm 5 cm 5 cm Na volný list papíru narýsuj plášť tohoto hranolu.

Síť hranolu Síť hranolu je složena ze všech jeho stěn. 4 cm 3 cm 5 cm 3 cm 4 cm 4 cm 3 cm 5 cm 5 cm 4 cm 3 cm Na volný list papíru narýsuj síť tohoto hranolu, vystřihni a slož si model hranolu.

Povrch hranolu Povrch hranolu je součet všech jeho stěn. Sp Sp Spl

Povrch hranolu Vypočítej povrch trojbokého hranolu ABCDEF s výškou 8 cm a podstavou tvaru pravoúhlého trojúhelníka s délkami podstavných hran 3 cm, 4 cm a 5 cm. 5 4 3 8 3 5 4 8 cm 5 cm 3 cm 4 cm

Objem hranolu v Sp

Objem hranolu Jaký je objem broušeného kolmého optického hranolu, kde podstavou je pravoúhlý trojúhelník s odvěsnami délek 46 mm a výškou 36 mm? 4,6 cm 3,6 cm 4,6 cm

Příklady na procvičení Vypočítej objem čtyřbokého hranolu, který má výšku 9 cm a jehož podstava je rovnoběžník s délkou strany 5 cm a výškou k této straně 8 cm. 360 cm3 Vypočítej objem čtyřbokého hranolu, který má výšku 8 cm a jehož podstava je lichoběžník s délkami základen 8,5 cm a 47 mm a výškou 2,4 cm. 126,72 cm3 Vypočítej objem a povrch čtyřbokého hranolu, který má výšku 5,2 cm a jehož podstavou je rovnoběžník s délkami stran a = 23 mm, b = 38 mm a výškou va = 33 mm. V = 39,468 cm3 S = 78,62 cm2

Použité zdroje ŽENATÁ, Mgr. Emílie. Přehled učiva matematiky s příklady a řešením: pro 6. - 9. ročník ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Blug. ISBN 978-80-7274-988-1. ODVÁRKO, DrSc., doc. RNDr. Oldřich; KADLEČEK, CSc., doc. RNDr. Jiří. Matematika pro 7. ročník základní školy, 3. díl. Praha: Prometheus, spol. s r. o., 2004, ISBN 80-7196-286-4. Použité obrázky: Archiv autora