Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
ZÁMĚRY VÝZEV OP VVV IMPLEMENTACE MAP I MAP II
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
INFORMACE O VZDĚLÁVÁNÍ NA ÚZEMÍ ORP Příbram
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Členská schůze MAS Nepomuk,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
Model intenzivní podpory
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Model intenzivní podpory
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Akční plán - plánované společné aktivity
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Transkript prezentace:

Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Výzva Projednávána na říjnovém monitorovacím výboru Varianty Individuální projekty ostatní – partnerství a sítě – jednokolový model hodnocení Model jednotkových nákladů – skládání šablon dle velikosti území 3 letá realizace projektu Jedna úroveň – jednotný výstup za všechny MAP Využití stávajícího rozdělení území – v případě změny realizace MAP nutný opětovný souhlas RSK Prohloubení akčního plánování ve školách – větší zapojení ředitelů škol

Typové pozice Manažer projektu Finanční manažer Administrativní pracovník Koordinátor MAP Koordinátor spádovosti škol/spravedlivost ve vzdělávání Facilitátor – pracovní pozice/služba Vedoucí pracovních skupin Ředitelé škol – zpracování podkladů z dotazníkového šetření

Harmonogram Podpora Místního akčního plánování I Podpora Místního akčního plánování II – 1 mld. Kč Projekty realizované subjekty podílející se na tvorbě MAP – například ORP či NNO. Implementace MAP I - 750 mil.Kč Povinná + volitelná témata z MAP, Povinná evalvace přínosů akčního plánování pro území výzva na realizaci MAP (2) OP VVV: výzva Šablony pro MŠ, ZŠ (2) OP VVV: výzva Šablony pro MŠ, ZŠ (3) OP VVV: IPo škol, IPo obcí z ostatních výzev 07/2015 03/2018 01/2018 10/2017 03/2020 2020

Cíle výzvy MAP II. Výzva MAP II pokračuje v dalších krocích, které vedou k naplnění vize akce KLIMA definované v Postupech MAP I: "Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy.„ Specifické cíle výzvy Systémové zlepšení řízení škol prostřednictvím dlouhodobého místního plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol a pedagogickému vedení škol Sdílené porozumění cíli: orientace na kvalitní inkluzivní vzdělávání Nastavení spravedlivosti ve vzdělávání s cílem kvalitního vzdělání pro všechny děti a žáky Zlepšení spolupráce s veřejností a rodiči

Pracovní skupina - Ředitelé škol Spravedlivost Základní struktura Řídící výbor MAP Pracovní skupina - ČG Pracovní skupina MG Pracovní skupina - Ředitelé škol Spravedlivost Projektový tým řízení projektu facebook

Aktivity Řízení procesu vytváření MAP2 pro období po roce 2020, s výhledem financování z jiných zdrojů než OPVVV a IROP, monitoring a evaluace. Vytvoření pracovních skupin pro plánování MAP, mimo jiné vytvoření PS financování a nastavení procesů reportování výsledků pracovních skupin Řídícímu výboru (vedoucí jsou zpravodajové pracovních skupin). Výstup MAP pro období po roce 2020, s výhledem financování z jiných zdrojů než OPVVV a IROP

Aktivity Pracovní skupiny – v MAP vznikne a bude pracovat min. 1 pracovní skupina ke čtenářské gramotnosti s cílem rozvoje potenciálu každého žáka a min. 1 pracovní skupina k matematické gramotnosti s cílem rozvoje potenciálu každého žáka případně další pracovní skupiny - volitelná aktivita Identifikace místních lídrů a jejich podpora Výstup Identifikace a zveřejnění místně dostupných lídrů a expertů, spolupracujících lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, škol excelence, metod, pomůcek a postupů, které vedou k rozvoji ČG /MG s cílem podpory potenciálu každého dítěte a žáka

Aktivity Spravedlivost ve vzdělávání - vznikne pracovní skupina složená z ředitelů a zástupců zřizovatelů diskutující problematiku nastavení spravedlivosti kvalitního vzdělávacího systému v území a uvnitř škol Společné vzdělávání a výměna zkušeností pedagogických pracovníků, pracovníků s mládeží a rodičů v tématech spravedlivosti ve vzdělávání a možností jejich nastavení Výstup Analýza stavu spravedlivosti ve vzdělávání ve formálním, zájmovém a neformálním vzdělávání na území ORP. Identifikace tzv. otevřených (férových) škol v území a návrhy na spravedlivosti ve vzdělávání.

Aktivity Vzdělávání a osvěta rodičů - proběhnou minimálně tři vzdělávací akce pro rodiče a širší veřejnost o tématech rozvoje kvalitního a inkluzivního vzdělávání Sociální média - každý MAP bude mít svůj Facebook profil, popř. využije sociální média další a propojí se s rodiči, školami, s ostatními MAP a se zdroji o vzdělávání Informace o MAP bude zveřejněna v místních médiích minimálně 2x ročně Každý MAP uspořádá min. 1x informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s místními podniky, místními zastupiteli atd Výstup MAP bude předmětem širší veřejné diskuse (místní média, sociální média, firmy, rodiče, zřizovatelé a zastupitelstvo apod.) Rodiče budou zapojeni do odborné diskuse o kvalitě vzdělávání a inkluzi, včetně romských rodičů

Postup přípravy – původní 2014 Vize. Priority vzdělávací politiky. Data. Metodika. Monitorovací indikátory Autoevaluace Reflexe a sebereflexe Analýza území, reflexe. Jak jsou naše největší problémy - Priority. Priority rozvoje školy Priority území. Inspirace – nabídka šablon jako řešení Plán akcí – projektový záměr školy Akční plán území Realizace a monitoring projektu školy Realizace projektu území/téma Sdílení zkušeností, monitoring, evaluace

(dotazníkové šetření) Co jsme se naučili 2016 Autoevaluace (dotazníkové šetření) Analýza území, reflexe. Jak jsou naše největší problémy - Priority. VIZE Priority území. Inspirace – nabídka šablon jako řešení Šablony Akční plán území

Pokračování MAP2 Podpora SRP: odborní konzultanti: Vize a Priority vzdělávací politiky. Data. Metodika. Facilitace. Autoevaluace - Dotazníkové šetření 2 Analýza území, reflexe. Jak jsou naše největší problémy - Priority. Priority rozvoje školy Priority území. Inspirace – nabídka šablon jako řešení Plán akcí / projektový záměr školy / ŠAP / Plán profesního rozvoje Akční plán území Realizace a monitoring projektu a rozvoje školy Realizace projektu území/téma Sdílení zkušeností, monitoring, Evaluace

Spravedlivost ve vzdělávání

Východiska pro vzdělávací politiku Právo na vzdělávání je jedním ze základních lidských práv a je zakotveno ve většině ústav vyspělých zemí. Přístup k naplnění tohoto práva by měl být pro všechny občany stejný. Plné využití potenciálu každého jedince vede k vyšší ekonomické produktivitě celé společnosti. Péče o vzdělání všech přináší nemalé finanční úspory na sociálních dávkách, sociálních službách, zdravotních výdajích, snížené kriminalitě. Nedostatečná integrace menšin a zvyšující se migrace ohrožují soudržnost společností, spravedlivé vzdělání je jedním z klíčových nástrojů pro řešení tohoto problému.

Pojetí spravedlivosti Rovnost v přístupu nebo rovné příležitosti (equality of access or opportunity) Rovnost podmínek (equality of treatment) Rovnost dosažených výsledků a školních úspěchů (equality of achievement or academic success)

Spravedlivost a inkluzivita Každému je umožněno rozvinout maximálně svůj potenciál. Žádné společenské skupiny nejsou v přístupu ke vzdělávání znevýhodněny, vzdělávací příležitosti jsou co možná nejméně ovlivněny takovými faktory, jako je pohlaví, socio-ekonomický status, národnost, apod. , které jedinec nemůže ovlivnit. Každý občan získává základní vědomosti a dovednosti, které zaručí, že mu cesta ke vzdělávání bude otevřena v průběhu celého života.

Jak je možno měřit spravedlivost Na úrovni systému např.: rozdíly mezi školami rozdíly ve výsledcích různých skupin žáků podíl různých skupin, které nedosahují určitého minima korelace výsledků a dosaženého vzdělání se socioekonomickým statusem vzdělanostní mobilita ….. Na úrovni školy např.: docházka žáků s různým socioekonomickým statusem výsledky jednotlivých skupin žáků míra opakování ročníku u různých skupin …….