ORR, Krajský úřad kraje Vysočina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční řízení projektů
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST IP Obecné informace CZ.1.07/1.1.00/ (seminář pro partnery)
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Ing. Michal Čech Seminář pro příjemce finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost – výzva 31 a 32.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Aneta Marková Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.2, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Alena Zítková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 2. výzva, prioritní osa 1, II. globální granty a 4. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce 3. výzva PO 3.2 Finanční část projektu Finanční část projektu
1 Finanční řízení Ing. Lenka Nováková. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Cestovní náklady podnikatele a zaměstnance. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Rozpočet projektu Operační.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Místní rozpočtové jednotky
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financování přímých NIV
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zdroje financování majetku - PASIVA
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Transkript prezentace:

ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Finanční rámec grantových projektů prioritní osa 1, II. globální granty 1. výzva OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Obsah prezentace Obsah: Struktura financování Druhy výdajů Způsobilost výdajů Rozpočet projektu – přímé a nepřímé výdaje Nezpůsobilé výdaje Partnerství Změny v rozpočtu Na závěr 13. října 2017

Struktura financování Při realizaci projektu se příjemce se řídí: Smlouvou o realizaci grantového projektu (dále jen „Smlouva“) Příručkou pro příjemce v aktuálně platné verzi (verze 5) metodickými dopisy v aktuálně platné verzi legislativou uvedenou ve Smlouvě, článek IV Aktuální verze dokumentů: www.vysocina-finance.cz www.msmt.cz 13. října 2017

Struktura financování OP VK je financován z Evropského sociálního fondu (ESF) 85% a z veřejných prostředků České republiky (SR ČR) 15%. Má formu nenávratné přímé pomoci (dotace), poskytnuté na základě Smlouvy o realizaci grantového projektu. Poskytnutá dotace se vztahuje pouze na způsobilé výdaje. Na poskytnutí podpory není právní nárok. 13. října 2017

Struktura financování Ex-ante financování zálohová platba – 20% schválených způsobilých výdajů do 30 pracovních dní od podpisu Smlouvy průběžná zálohová platba 3 měsíce realizace 1 měsíc na vypracování monitorovací zprávy a Žádosti o platbu = vyúčtování výdajů prokazatelně vzniklých na ZBU po administrativní kontrole proplacení vyúčtovaných prostředků => dorovnání zálohy průběžné zálohové platby poskytovány až do výše 90% schválených způsobilých výdajů zbylých 10% výdajů bude proplaceno v rámci závěrečného vyúčtování po ukončení realizace projektu 13. října 2017

Struktura financování Zvláštní bankovní účet (dále jen „ZBU“) zřízen výhradně pro platební operace související s projektem – úhradu způsobilých výdajů projektu bankovní poplatky před začátkem realizace nezpůsobilý výdaj – nutné vložit vlastní prostředky; způsobilé od začátku realizace projektu – hrazené z nepřímých nákladů kladné úroky vznikající na ZBU odečítány od jednotlivých žádostí o platbu refundace výdajů nesmí proběhnout dříve než prvotní (skutečná) úhrada z provozního účtu => výjimka u mezd, kde je refundace možná až 5 pracovních dnů dopředu refundaci výdajů nutné dokládat interními účetními doklady 13. října 2017

Druhy výdajů 13. října 2017

Druhy výdajů Nezpůsobilé výdaje – vyjmenovány v PpP, dále výdaje nehospodárné, neefektivní, nevztahující se k projektu - nelze hradit z dotace => podezření na porušení rozpočtové kázně a nesrovnalost. Způsobilé výdaje - přímo a výhradně spojeny s realizací projektu, součást rozpočtu, lze je hradit z prostředků OP VK. Přímé výdaje - přímo přiřaditelné k určité konkrétní aktivitě projektu, vykazovány a ověřovány dle standardních postupů pravidel způsobilosti. Nepřímé výdaje - nejsou nebo nemohou být jednoznačně spojené s konkrétní aktivitou, zahrnují zejména náklady spojené s administrací projektu, jsou způsobilé ve výši odpovídající procentní sazbě stanovené výzvou. 13. října 2017

Kritéria způsobilosti výdajů Základní pravidla pro způsobilost výdajů: charakter výdaje (přiměřený, hospodárný, účelný a efektivní) účel výdaje (v souladu s pravidly OP VK) prokazatelnost výdaje (identifikovatelný a prokazatelný, doložitelný účetními doklady, zaplacený) s výjimkou nepřímých výdajů, odpisů a režijních nákladů datum uskutečnění výdaje (vznik a úhrada v průběhu realizace, existují výjimky) 13. října 2017

Rozpočet projektu - struktura Osobní výdaje Služební cesty zahraniční Zařízení Místní kancelář Nákup služeb Stavební úpravy Přímá podpora Náklady vyplývající ze smlouvy Přímé způsobilé výdaje (= 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8) Nepřímé způsobilé výdaje (% z přímých způsobilých výdajů bez KF) Celkové způsobilé výdaje (= 9 + 10) 12. Celkové nezpůsobilé výdaje (běžně se neuvádí) 13. Celkové výdaje projektu (=11 + 12) 14. Zdroje připadající na nezpůsobilé výdaje (běžně se neuvádí) 15. Křížové financování (počítá se automaticky z křížového financování zahrnutého v kapitole 3 a 6) 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 1 – Osobní výdaje mzdové výdaje osob (pracovníků příjemce/partnera), které mají v rámci projektu uzavřený pracovně právní vztah (PS, DPČ, DPP) a jsou přímo zapojeny do realizace projektu identifikace projektu – celý název + registrační číslo popis pracovní činnosti – náplň práce pro projekt rozsah činnosti – úvazek / počet hodin za časovou jednotku hrubé mzdy (platy, odměny) a zákonné odvody zaměstnavatele (sociální a zdravotní pojištění, odvody do FKSP, zákonné pojištění zaměstnanců) jedná se o mzdové náklady pracovníků, jejichž činnost je přiřaditelná k určité konkrétní aktivitě projektu výše osobních výdajů nesmí přesahovat výši v daném místě, oboru a čase obvyklou (metodický dopis č. 4, verze 4.2) 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 1 – Osobní výdaje v případě, že se zaměstnanec podílí na realizaci projektu pouze částí svého úvazku, je způsobilá pouze poměrná část hrubé mzdy a zákonných odvodů pracovní výkaz – viz. přílohy monitorovací zprávy pozor na 1,5 úvazku jednotkové mzdy ve schváleném rozpočtu projektu jsou průměrovými ukazateli a při závěrečném vyúčtování nesmí být překročeny některé „administrativní“ pozice v nepřímých nákladech 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 1 – Osobní výdaje – dokladování uzavřený pracovně-právní vztah – PS (popř. dodatek), DPČ, DPP výplatní listina, výplatní páska, mzdový list ... výpis z projektového popř. provozního účtu – skutečná výplata pracovníkovi pracovní výkaz rozpis mzdových/platových výdajů realizačního týmu projektu – originál interní doklady popř. další doklady 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 1 – Osobní výdaje – nejčastější chyby nepředložení kopií PS/DPČ/DPP PS/DPČ/DPP neobsahují povinné náležitosti, podepsané po zahájení výkonu práce pracovní výkazy nejsou podepsány popř. podepsány dříve, než je vykonána poslední činnost v měsíci chybně nebo neúplně vyplněné pracovní výkazy obecné popisy činností v pracovních výkazech zahrnutí činností spadající do nepřímých nákladů nepředložené mzdové listy a výpisy z účtu organizace popř. nečitelné relevantní údaje 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 2 – Služební cesty Tuzemské cestovné hrazeno z nepřímých nákladů Zahraniční cestovné uvedeno ve schváleném rozpočtu projektu – navyšovat pouze ve specifických případech pracovníci mající v rámci projektu uzavřený pracovně právní vztah cestovné, ubytování, stravné, nutné vedlejší výdaje mimo EU způsobilé cesty expertů a odborných pracovníků podílející se na realizaci věcných aktivit projektu „per diems“ pro zahraniční experty v ČR 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 2 – Služební cesty - dokladování cestovní příkaz rozpis cestovních náhrad – zahraničních – originál doklady související s pracovní cestou – jízdenky, faktury, výdajové pokladní doklady, technické průkazy, knihy jízd popř. další doklady zpráva z pracovní cesty: kdo, kdy, kam souvislost s projektem stručný popis výsledku cesty doklady o úhradách 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 2 – Služební cesty – nejčastější chyby neúplně vyplněný cestovní příkaz předložena pouze první strana cestovního příkazu používání neaktuálních sazeb chybí účel cesty, cestovní příkaz není označen reg. číslem projektu nepředkládány doklady související s pracovní cestou 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 3 – Zařízení = nákup zařízení nezbytného pro realizaci projektu Nehmotný majetek do 60 000,00 Kč software, licence, know-how, studijní programy Dlouhodobý nehmotný majetek pořizovací cena vyšší než 60 000,00 Kč a doba použitelnosti delší než 1 rok investiční majetek nezahrnutý do křížového financování Drobný hmotný majetek výukový a spotřební materiál určený pro práci s cílovou skupinou s pořizovací cenou do 40 000,00 Kč PC sestavy, notebooky, tiskárny, dataprojektory, fotoaparáty, vybavení k výuce (učebnice), materiál pro cílovou skupinu 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 3 – Zařízení nutné splnit podmínky: Použitý drobný hmotný majetek nutné splnit podmínky: majetek nebyl v uplynulých 7 letech získán z veřejných prostředků kupní cena < tržní cena v čase a místě pořízení obvyklá a současně nižší než u nového zařízení výdaje < než 40 000,00 Kč Nájem zařízení, operativní leasing nájem zařízení, vybavení, nehmotného majetku, budov, splátky operativního leasingu (např. strojního zařízení) využití pro projekt (popř. částečná způsobilost) zřejmá doba nájmu; roční výše splátek; smlouva s pevným koncem nájem motorového vozidla pouze v 1.2 pro potřeby cílové skupiny se SVP 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 3 – Zařízení Daňové odpisy nutné splnit podmínky: k nákupu nebyly použity veřejné prostředky alikvotní výše s ohledem na míru využití pro projekt pouze po dobu realizace projektu dle odpisového plánu příjemce, roční výše odpisu stanovena jednou z metod daňového odpisu, forma odpisu není možné v průběhu měnit pokud příjemce daňově odepisuje pořízený majetek, nemůže využít křížové financování Výdaje na opravy a údržbu pouze k majetku, který byl pořízen v rámci projektu (z jeho způsobilých výdajů) 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 3 – Zařízení Křížové financování výjimka z pravidel financování ESF pouze pro příjemce, kteří daný majetek daňově neodepisují Křížové financování – investiční část vybavení, nábytek, tzv. soubor movitých věcí s pořizovací cenou vyšší než 40 000,00 Kč Křížové financování – neinvestiční část nábytek 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 3 – Zařízení – dokladování faktury, objednávky (nad 10 000,00 Kč), dodací listy podklady k výběrovým řízení na pořízení zboží účetní doklady inventární karty výpis ze zvláštního bankovního účtu / provozního účtu 13. října 2017

Rozpočet projektu v nepřímých nákladech Kapitola 3 – Zařízení – nejčastější chyby nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení, věcné chyby neprovedení výběrového řízení chybějící objednávky, dodací listy popř. další podklady chybějící smlouvy o výpůjčce partnerům neodůvodněný nákup z „uspořených“ prostředků chybějící označení závazným logolinkem Kapitola 4 – Místní kancelář v nepřímých nákladech 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 5 – Nákup služeb bezprostřední souvislost s realizací projektu (v souladu s cíli projektu) výběr dodavatelů v souladu s postupy pro zadávání zakázek OP VK člení se: publikace, školící materiály, manuály vytvořené dodavatelem (na zakázku); výdaje na odborné služby, studie, výzkum; výdaje na konference, kurzy; podpora účastníků (stravování, ubytování): limit pro občerstvení 300,00 Kč/osobu/den* příp. 400,00 Kč/osobu/den* pro ubytování 1 500,00 Kč/osobu/noc* v ČR (v Praze 2 000,00 Kč/osobu/noc*) * pokud interními předpisy neupravena nižší částka jiné výdaje; 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 5 – Nákup služeb zahrnují se výdaje, které zajišťuje příjemce dodávkou služby v rámci vlastní činnost (upravuje MD č. 17) dodavatelem služeb v rámci projektu nemůže být osoba, která má uzavřen pracovně-právní vztah s příjemce / partnerem projektu a je hrazena z kapitoly 1 Osobní výdaje již vydané publikace volně dostupné k zakoupení (učebnice) se zahrnují do položky 3.3 drobný hmotný majetek pro cílovou skupinu Kapitola 5 – Nákup služeb - dokladování faktury, objednávky (nad 10 000,00 Kč), dodací listy popř. další doklady podklady k výběrovým řízení na pořízení zboží výpisy ze zvláštního bankovního účtu / provozního účtu 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 5 – Nákup služeb - nejčastější chyby nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení, věcné chyby neprovedení výběrového řízení chybějící objednávky, dodací listy popř. další podklady nedoložení prezenčních listin z uskutečněných kurzů překročení limitů stanovených pro stravné a ubytování obecný popis obsahu účetního dokladu (např. občerstvení) 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 6 – Stavební úpravy bezprostřední souvislost s projektem – úprava pracovního místa pro osoby se zdravotním postižením / úprava prostor na realizaci aktivit s cílovou skupinou pořízení materiálu a provedení prací svépomocí není stavební úpravou drobné stavební úpravy - nesmí přesáhnout 40 000,00 Kč v účetním období za jednotlivou účetní položku majetku stavební úpravy v rámci křížového financování – převyšují částku 40 000,00 Kč => rekonstrukce / modernizace možné provádět pouze na majetku příjemce / partnerů, v případě škol a školských zařízení na majetku zřizovatele 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 7 – Přímá podpora výdaje spojené se zapojením cílové skupiny do aktivit – nespadají do nepřímých nákladů člení se: mzdové příspěvky (náhrada mzdy zaměstnavateli pro pracovníka po dobu jeho účasti na vzdělávání – 100% skutečně vyplacených mzdových nákladů vč. zák. odvodů max. do trojnásobku minimální mzdy) cestovné (jízdní výdaje odpovídající jízdence 2. třídy hromadné dopravy), ubytování (nejvýše 1 500,00 Kč/osobu/noc pro hl. město Praha max. 2 000,00Kč), stravné (300,00 Kč/osobu/den nebo 400,00 Kč v případě výjezdní akce spojené s ubytováním) doprovodné aktivity mzdové příspěvky propláceny na základě smlouvy o vzdělávání mezi příjemcem a zaměstnavatelem cílové skupiny 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 7 – Přímá podpora – dokladování rozpis mzdových příspěvků pro školené osoby a seznam školení - originál doklady k prokázání jednotlivých výdajů – v případě mzdových příspěvků stejné podklady jako k prokazování mezd Kapitola 7 – Přímá podpora – nejčastější chyby chybně vyplněné přílohy chybějící doklady (jízdenky, doklady k ubytování, výpisy prokazující úhradu cílové skupině) 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 8 – Náklady vyplývající přímo ze smlouvy audit dle Příručky pro příjemce verze 5 způsobilý u projektů od 10 000 000,00 Kč dle Smlouvy o realizaci GP způsobilý u projektů od 3 000 000,00 Kč Smlouva nadřazena příručce, proto je audit povinný u projektů se schválenými způsobilými výdaji od 3 000 000,00 Kč publicita a bankovní poplatky v nepřímých nákladech 13. října 2017

Rozpočet projektu Kapitola 9 – Nepřímé výdaje (dále jen „NN“) nejsou nebo nemohou být jednoznačně spojené s konkrétní aktivitou projektu náklady na administraci projektu nebo náklady související s cílovou skupinou vykonávané v rámci běžných činností organizace stanoveny % dle výzvy z přímých výdajů ponížených o křížové financování nedokládají a neprokazují se jednotlivými účetními doklady nejsou předmětem administrativní kontroly ani kontroly na místě ZS 13. října 2017

Rozpočet projektu pravidly nepřímých výdajů nejsou nijak dotčeny povinnosti organizace vymezení nepřímých výdajů v příručce pro příjemce (verze 5) str. 61 a v příloze prezentace čerpání nepřímých výdajů z jednotlivých zálohových plateb by mělo odpovídat % stanovenému ve Smlouvě: NN hrazeny přímo ze ZBU na účet dodavatele nerovnoměrné čerpání => převedení části NN na provozní účet organizace nutné průběžně sledovat čerpání NN, které je závislé na čerpání přímých výdajů ponížených o křížové financování v případě vyčerpání vyšší částky nepřímých výdajů (v závěrečném vyúčtování) než je způsobilé => porušení rozpočtové kázně a nesrovnalost stále platí pravidlo PŘÍMÉ SOUVISLOSTI VÝDAJE S REALIZACÍ PROJETKU 13. října 2017

Rozpočet projektu Nezpůsobilé výdaje nelze hradit z prostředků OP VK nejsou vynaloženy v souladu s cíli projektu, nejsou pro realizaci projektu nezbytné, nejsou přiměřené (vynaložené v souladu s principem hospodárnosti), nejsou v souladu s českou nebo evropskou legislativou vymezeny v příručce pro příjemce (verze 5) str. 66 – 69 a v příloze prezentace úhrada nezpůsobilého výdaje z prostředků dotace znamení podezření na porušení rozpočtové kázně a nesrovnalost 13. října 2017

Dokladování vedení oddělené účetní evidence (ve smyslu zákona 563/1991 Sb.) – platí i pro partnery s finančním příspěvkem (analytika / střediska / kombinace), kterou je dále nutné členit na přímé a nepřímé výdaje účetní doklady vystaveny v souladu se zákonem o účetnictví (daňový doklad není totéž co účetní doklad) originál účetního dokladu označit identifikací projektu (registrační číslo + zkrácený název projektu) pokud neobsahuje v původním popisu projektová pokladna není nutná zahrnout projekt do vnitřních směrnic příjemce – plátce DPH, který má nárok na odpočet DPH na vstupu => DPH je nezpůsobilý výdaj a nemůže být hrazeno z dotace úroky vzniklé na ZBU od okamžiku připsání dotace vykazovat a odečítat v Žádosti o platbu 13. října 2017

Partnerství Partnerství smluvní vztah mezi dvěma nebo více subjekty, založený na společné odpovědnosti za realizaci projektu => Smlouva o partnerství => součástí Smlouvy o realizaci GP účast partnerů opodstatněná a nezastupitelná – zajištění aktivit, monitorovacích indikátorů, cílové skupiny (bez jeho účasti by nemohl být projekt realizovaný) nemůže být dodavatelem běžně komerčně poskytovaných dodávek, služeb či stavebních prací příjemce může uzavřít pracovně-právní vztah se zaměstnancem partnera, náplň práce však musí být odlišná od předmětu partnerství => porušení principů partnerství => nezpůsobilé výdaje 13. října 2017

Partnerství Typy partnerství Partner s finančním příspěvkem prostřednictvím příjemce přijímá část finanční podpory na realizaci aktivit projektu dle Smlouvy o partnerství finanční toky upraveny ve Smlouvě o partnerství ex-ante financování – nutné, aby partner měl zřízen také zvláštní bankovní účet projektu, na který je mu poskytnuta část zálohy ex-post financování – příjemce proplácí partnerovi na základě předloženého vyúčtování, ZBU není nutný S Partner bez finančního příspěvku není mu poskytován finanční příspěvek podílí se na realizaci věcných aktivit např. formou konzultací, odborné garance, zajištěním cílové skupiny apod. smlouva u výpůjčce 13. října 2017

Změny v rozpočtu projektu Nepodstatné změny možné bez předchozího souhlasu poskytovatele neovlivní cíle projektu, nedotkne se povinností ve Smlouvě přesun prostředků mezi položkami uvnitř jednotlivých kapitol přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami do 15% vytvoření / zrušení položky rozpočtu přepracovaný rozpočet projektu + popis v monitorovací zprávě omezení v provádění nepodstatných změn: osobní výdaje - změna pracovně-právního vztahu - rozdělení / sloučení schválených úvazků - vytvoření / navýšení položky povinné ze zákona služební cesty zahraniční – nesmí být navýšena celková hodnota položky, možné přesuny v rámci položek nemající vliv na charakter cesty křížové financování – pouze snížení 13. října 2017

Změny v rozpočtu projektu Podstatné změny v rozpočtu jakákoli jiná změna povinnost předložit žádost o schválení (viz. sborník dokumentů) předložena nejpozději 60 kalendářních dní před koncem realizace projektu => dodatek ke smlouvě o realizaci GP realizace podstatné změny rozpočtu před souhlasem poskytovatele nebo bez jeho souhlasu je porušením rozpočtové kázně 13. října 2017

Na závěr Upozornění na závěr spolu s vyúčtováním monitorovací zprávy a žádostí o platbu se předkládají kopie všech účetních dokladů hrazených z přímých nákladů (vč. dokladu o provedené finanční kontrole „košilka“) doklady označovat dle Příručky pro příjemce tj. názvem + registračním číslem projektu (+ logolinkem je-li relevantní) každý nezpůsobilý výdaj a mylná platba ze zvláštního bankovního účtu => nesrovnalost => porušení rozpočtové kázně (zákon č. 250/2000 Sb.) jakékoli nejasnosti konzultujte s finančním nebo projektovým manažerem, který má Váš projekt na starosti 13. října 2017

Prostor pro Vaše dotazy 13. října 2017

Děkuji za pozornost Krajský úřad kraje Vysočina Odbor regionálního rozvoje Oddělení grantových programů Žižkova 16, Jihlava lisova.m@kr-vysocina.cz 13. října 2017