Národní síť Zdravých měst ČR Univerzita Karlova CIEM, expertní tým

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Propojování metod kvality ve Zdravém městě Kopřivnice Propojení metod kvality.
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
Ing. arch. Marie Petrová Jarní škola NSZM ČR - Litoměřice, Hodnocení MA21 Ing. arch. Marie Petrová Jarní škola NSZM ČR - Litoměřice,
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Záměr založení 16. odborné sekce Rady kvality ČR „KVALITA V ENERGETICE“ Daniel Jarchovský, ČEZ, a. s. Praha,
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Management systému řízení kvality
Marketingové prostředí obce
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
9. Národní konference kvality ve veřejné správě Jak uřídit strategii? Ing. Karel Macků.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
6. Koncepce řízení projektů
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Místní Agenda hodnocení místní udržitelnosti v ČR a evropský kontext Ing. arch. Marie Petrová PS URROU, 11. prosince 2013.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Chytrý Jihomoravský kraj ?
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Společenská odpovědnost a školy
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Národní síť Zdravých měst ČR Univerzita Karlova CIEM, expertní tým Aktivita PORTFOLIO projekt „Spolupráce obcí ke zvýšení kvality veřejné správy za pomoci MA21“ Realizace a spolupráce: Národní síť Zdravých měst ČR Univerzita Karlova CIEM, expertní tým © NSZM ČR 2016 1 1

PORTFOLIO – integrace metod kvality Cíl: Posílit synergii MA21 a dalších metod řízení kvality směrem k udržitelnému rozvoji měst Synergie (z řec. syn-ergazomai, spolu-pracovat) znamená spolupráci, společné působení. Označuje situace, kdy výsledný účinek současně působících složek je větší než souhrn účinků jednotlivých složek. Někdy se symbolicky vyjadřuje jako „1+1>2“. Zdroj: Wikipedie

Jak řídíme město, obec, region ? Požadavky klientů Změny v prostředí Volební programy Legislativa Strategické řízení Řízení změn výkonu Měření, hodnocení Org. struktura Procesy Schopnosti lidí Ukazatele Projekty Porady Úkoly Rozpočty Vybavení Termíny Kvalita Zpětné vazby Prostředí strategického dokumenty cíle a ukazatele K čemu ještě metody kvality? Všechny oblasti řízení aspoň nějak fungují, tlaky na změny nás zaměstnávají dostatečně, tak proč si ještě vymýšlet nějaké METODY ? 3

Zainteresované strany ve městě, obci, regionu Chceme-li pomoci našim klientům, musíme znát jejich klienty a jejich očekávání. Pak můžeme definovat služby, procesy a další prvky modelu. Bude o tom dále hovořit paní tajemnice

Metody kvality a jejich přínos pro zainteresované strany ISO 9001 EFQM / CAF Zdravé město / MA21 Občan Hodnocení a zlepšení kvality všech služeb Zlepšení komunikace Transparentnost fungování úřadu Dlouhodobé zlepšování kvality života Vyšší míra zapojení do věcí veřejných Vedení města Komplexní systémový přístup k řízení města Externí zpětná vazba Snížení rizik statutárního zástupce Porovnání interní a externí zpětné vazby k fungování úřadu Vyšší motivace zaměstnanců ke zlepšování Transparentní informace o kvalitě prostředí Zpřístupnění špičkové dobé praxe Doplnění systému řízení a služeb úřadu Zastupitel Jasně definované a hodnocené služby, které mu úřad poskytuje Transparentnost a stabilita úřadu Lepší znalost problematiky řízení a zlepšování úřadu, lepší orientace v rozvojových aktivitách Průběžné informace o klíčových preferencích voličů Úředník Jasné pracovní úlohy a hodnocení Dlouhodobá motivace – politiky cíle Zlepšení personálních služeb Vyšší možnost zapojení do zlepšování úřadu – motivace Vyšší znalost komplexního fungování úřadu Vyšší smysluplnost práce – podíl na zvyšování kvality života ve městě Stát Transparentnost Připravenost na standardizaci agend a modernizaci VS Vyšší schopnost trvalého zlepšování – rozvoj veřejné správy Vyšší schopnost města implementovat cíle v oblasti rozvoje prostředí

Kvalita života – základní cíl měst, obcí, regionů (3E / 5U) Chceme-li pomoci našim klientům, musíme znát jejich klienty a jejich očekávání. Pak můžeme definovat služby, procesy a další prvky modelu. Bude o tom dále hovořit paní tajemnice (Zdroj NSZM a SDGs)

Metody kvality ISO 9001,CAF, EFQM, EMAS, Legislativa Státní správa cca 800 služeb Samospráva cca 800 služeb Standardy řízení Přenesená působnost, ICT Metody kvality ISO 9001,CAF, EFQM, EMAS, ISO 27001, ISO 14001 UR, MA21, Zdraví2020 ZDROJE Lidé Budovy ICT Vozidla Energie ČINNOSTI Procesy Projekty Úkoly Služby Státní správa Samospráva Zákazníci Občan obyvatel, klient Podnikatel Politik Stát Podmínky pro kvalitu života 10 témat UR

Uspořádání Ukazatelů Udržitelně Úspěšného Úřadu Model 5U Uspořádání Ukazatelů Udržitelně Úspěšného Úřadu Úspornost (Economy) pořízení zdrojů pro procesy (budovy, vybavení, lidé… ) za přiměřenou cenu Účinnost (Efficiency) – spotřeba zdrojů v procesech (pro dodání požadovaných výstupů) Účelnost (Effectiveness) – naplnění účelu procesu (parametry dodaných výstupů) Užitečnost (Utility) – bezprostřední vnímání kvality (užitku) služby klientem (FO, PO…) Udržitelnost (Sustainability) – dlouhodobé dopady na kvalitu života Interní ukazatele Externí ukazatele

Model 5 U dělat SPRÁVNÉ VĚCI SPRÁVNĚ Vnější vlivy Klient Potřeba Očekávání Dopady Proč? Co ? Udržitelně Ukazatele Výsledky Užití výstupů Kdy a jak ? Užitečně Cíle Účelně Úsporně SPRÁVNÉ VĚCI Účinně Zdroje a vstupy Výstupy VĚCI SPRÁVNĚ Procesy Činnosti

Zabývejte se všemi tématy UR Jak dosahovat synergie metod ? ISO 9001:2015 Vyhodnocujte kontext organizace Definujte zainteresované strany a jejich zájmy Zabývejte se riziky Zapojte veřejnost do plánování Alespoň nějaké strategické řízení přece máme - jak nám pomohou metody ? Určitě pomohou částečně předvídat a stabilizovat dopad změn a možná je i omezit. Vysvětlit, jak je důležité chápat metody v souvislostech Příklad – urvaný „strategický tým…!“ Budujeme strategické řízení podle zásad zvolených metod !!!! Jeden tým !!! ZM,MA21 Zabývejte se všemi tématy UR 10

Jak přispívá PORTFOLIO? Referenční model řízení města Pro všechny prvky systému řízení jsou zpracována vzorová řešení, která: vyhovují základním metodám řízení kvality vyhovují metodikám MV ČR jsou vzájemně provázána umožňují rychlý přenos do praxe úřadu

Procesní model strategického řízení – produkt projektu PORTFOLIO Procesní model strategie

Příručka integrovaného systému řízení Témata projektu PORTFOLIO Zainteresované strany Strategické řízení Řízení veřejných služeb Finanční řízení obce Řízení veřejnoprávní korporace Procesní řízení Projektové řízení Řízení lidských zdrojů Řízení rizik Monitorování, měření a hodnocení Řízení změn a zlepšování Aplikované metody a standardy: Metodické doporučení MVČR Principy Zdravého města a MA21 ISO 9001:2016 CAF, EFQM ISO 31000 – Řízení rizik ISO 27001 - Řízení bezpečnosti informací

? JAK REALIZUJEME ? Rozvíjíme jeden systém řízení !!! ISO tým Koordinátor ZM,MA21  Strategický tým ? JAK REALIZUJEME ? Rozvíjíme jeden systém řízení !!! 14

Valašské Klobouky, Břeclav Příklady zaměření PORTFOLIA v jednotlivých městech Valašské Klobouky, Břeclav Integrace ISO 9001:2016 a ZM a MA21

Řízení změn a tréninkové centrum pro zaměstnance Příklady zaměření PORTFOLIA v jednotlivých městech Opava Řízení změn a tréninkové centrum pro zaměstnance

Spolupráce při zavádění integrovaného systému řízení Příklady zaměření PORTFOLIA v jednotlivých městech MČ PRAHA 12, 20, 21 Spolupráce při zavádění integrovaného systému řízení

Integrovaný systém řízení kvality (města) Příklady zaměření PORTFOLIA v jednotlivých městech Benešov Integrovaný systém řízení kvality (města) ZM, MA21, ISO 9001:2016, EFQM, BI

Děkuji za pozornost  fiser@nszm.cz