Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Hledám práci. Co teď a co potom?.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Digitální učební materiál
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Umění prezentace.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak na pracovní pohovor?
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Personální řízení Cvičení 1
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
IMK088b - Seminář kritiky a on-line publicistiky II. (dálkaři, JS 2010) Vyučující: Jan Miessler (pátky 26.2., 26.3., 23.4., 21.5.,
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
První zaměstnání Petr Machala.
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
Seminář kurzů Alfa Praha Příprava a péče o kvalitní tým kurzu.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Absolventi na trhu práce
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
ARTETERAPIE.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
. Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA – pro Magistrát města Frýdku-Místku Dolní Lomná zpracovala: Lucie Dužíková Manažerské dovednosti.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Cacio Otázky z personalistiky pro IT Manažery: Jak vybrat vhodné pracovníky.
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Assessment centrum.
Komunikace Umění přesvědčit. Komunikace Umění přesvědčit.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
Pedagogika a psychologie
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Assessment centrum.
Organizace jako seskupení skupin – týmy
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu

Přijímací pohovor Uchazeč má zaměstnavatele přesvědčit o tom, že je vhodným kandidátem na nabízené pracovní místo. Je důležité zaměřit se na sebeprezentaci – poukázat na své osobnostní kvality, motivaci, odhodlání učit se novým věcem.

Je dobré zjistit si dopředu o firmě dostatek informací (prokážu tím svůj aktivní zájem). Personalista sleduje naše měkké dovednosti (např. tvořivost, komunikativnost). Nesmí nás zaskočit otázka typu: „Jaké jsou vaše přednosti a nedostatky?“ Zbytečně se nepodceňujte ani příliš nevychloubejte. Tvrdé dovednosti – odborné znalosti, vzdělání, kurzy, dovednosti.

Hodnocena je verbální i neverbální komunikace. Důležitý je první dojem Hodnocena je verbální i neverbální komunikace. Důležitý je první dojem . Napište si ve dvojici seznam činností, na které byste při přijímacím pohovoru neměli zapomenout, které jsou důležité – např. včasný příchod… (včasný příchod, pozdrav, představení, podání ruky – podle pravidel etikety, vhodné oblečení, zdvořilé chování, pozitivní vystupování, oficiální tón – bez důvěrností, pravdivé odpovědi na otázky) Na některé otázky nemusíme odpovídat (rodinné poměry, sexuální orientace…)

Podívejte se společně na portály nabízející práci, např. http://www Podívejte se společně na portály nabízející práci, např. http://www.prace.cz/ , http://www.jobs.cz/ Najděte si oblast, ve které žijete a obor, který vás zajímá. V nabízených inzerátech hledejte tvrdé a měkké dovednosti, které zaměstnavatel po uchazeči požaduje. Dovednosti vypište:

Firmy využívají týmovou práci – setkávají se tam lidé s různými zkušenostmi, dovednostmi, vědomostmi. Navzájem se obohacují, zvyšuje se efektivita práce. V týmu je důležité vymezit cíle, pravidla, role, postupy práce. V týmech by měla být podporována zdravá komunikace – člověk se nebojí říct, co si myslí a cítí.

Týmový hráč ví, že: Všichni členové týmu jsou stejně důležití. Práce v týmu není soupeření. Členové si vzájemně naslouchají a nebojí se ptát. Používají otevřené otázky , dávají tak druhému více prostoru pro sdělení myšlenek. Pochopení úkolu potvrzují parafrázováním a shrnutím.

Úkol: Sami, pak ve dvojici popište situace, kdy jste ve škole pracovali v týmu, skupině. Jaká byla vaše role? Kdo přicházel s novými nápady, kdo hlídal čas, kdo upozorňoval na nedostatky návrhů, kdo oceňoval nápady ostatních, kdo zapisoval průběh činnosti, kdo, posouval práci dopředu…? Kdy je vhodnější zvolit individuální práci, kdy týmovou?

Zdroje: Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 3 Zdroje: Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 3. – 4. díl. První vydání. Brno: Didaktis, 2012. 128 s. ISBN 978-80-7358-199-2 Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 3. – 4. díl – Pracovní sešit. První vydání. Brno: Didaktis, 2012. 128 s. ISBN 978-80-7358-200-5