Zásobování systému ČEPRO pomocí dodávek železniční dopravou Havarijní odstávka rafinérských kapacit PETROL SUMMIT listopad 2016
Železniční doprava a ČEPRO, a.s.
ČEPRO, a.s.
Logistický systém – zdroj PHL Produktovod Smysl logistického systému = využití sítě produktovodů k odběru PHL z rafinérií napojených na systém: - rafinérie Litvínov - rafinérie Kralupy nad Vltavou - rafinérie Pardubice - rafinérie Bratislava Železniční dodávky V oblasti PHL jde o doplňkový a záložní systém zásobování
Logistický systém – zdroj PHL Železniční dodávky Logistický systém ČEPRA je připraven na plnohodnotný příjem pomocí dodávek železniční dopravou: 12 vleček v celkové délce cca 40 km Provozuje 11 vlastních lokotraktorů (1 sklad služby ČD) Aktuální kapacita stáčení 15 ucelených železničních souprav/24 hodin
Logistický systém – zdroj PHL Operativnost Ve vazbě na aktuální technologickou či obchodní situaci umožňuje logistický systém zásobování jednotlivých terminálů PHL. Všechny vlečky plně operativní. Omezení dané plánovanou rolí železničního zásobování: Lidské zdroje – sdílené pozice, počet zaměstnanců Technologie plně funkční
Role železniční dopravy společnosti ČEPRO, a. s Role železniční dopravy společnosti ČEPRO, a.s. v období havarijní odstávky rafinérských kapacit
PHL naskladněný do systému ČEPRO Procentuální poměr ŽC a produktovodní přepravy Období havarijního zásobování pomocí ŽC Plánovaná odstávka rafinérských kapacit
ŽC dodávky po jednotlivých skladech Bělčice Cerekvice Hájek Hněvice Loukov Mstětice Sedlnice Smyslov Střelice Šlapanov Třemošná Včelná Celkový součet leden 2 1 3 5 15 4 10 0 51 únor 7 12 40 březen 23 18 8 76 duben 20 14 88 květen 6 26 11 96 červen 38 21 13 17 9 145 červenec 39 19 147 srpen 34 133 září 1 12 6 38 11 10 9 12 5 6 120 62 193 121 70 52 84 31 764
Doba dojezdu a zdržení Průměr zdržení soupravy na skladu (dny) Průměr zdržení soupravy na skladu (dny) Průměrná doba přepravy na sklad (dny) Baza Gdańsk 1 4 ČESKÁ RAFINÉRSKÁ, a.s. 2 Gunvor Raffinerie Ingolstadt GmbH 3 Holborn Europa Raffinerie GmbH Krailling Oils Development GmbH|Krailling Oils Development GmbH MOL Nyrt Százhalombatta Kőolajf. Ar Oiltanking Deutschland GmbH & Co. KG Oiltanking Deutschland GmbH & Co. KG - Tanklager Hamburg OMV Deutschland GmbH OMV Refining & Marketing GmbH PCK Raffinerie GmbH Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Terminal Paliw nr 74 Ostrów Wielkopolski 5 Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Zakład Produkcyjny w Płocku SHELL DEUTSCHLAND OIL GMBH TERMINAL HAMBURG-HARBURG SLOVNAFT, a.s. TOTAL RAFFINERIE MITTELDEUTSCHLAND Vopak Dupeg Terminal Hamburg GmbH
Železniční doprava Rozdělení zásobování dle dopravců (%) - ČD Cargo 17% - Spedica 10% - UNIDO 6% - RailSped 21% - IDS Cargo 41% - RCL ČR 5% Opotřebení techniky sklad počet dní důvod Hájek 3 výměna prasklé pružiny na tažném háku u lokotraktoru Loukov 5 závada registrovaného rychloměru u lokotraktoru 2 opětovná závada registrovaného rychloměru u lokotraktoru Třemošná 1 oprava STOP motoru na lokotraktoru 17 oprava palivového systému na lokotraktoru
Jak se nám to podařilo ?
Poučení Techniky a technologie Lidské zdroje - správnost strategie jednoho záložního lokotraktoru - zvýšení nákladů na údržbu – následné opotřebení v posledních měsících - postupné rozšíření smluvních servisních partnerů - rozšíření smluvních partnerů umožňujících zapůjčení lokotraktorů Lidské zdroje Nejsou dimenzovány na dlouhodobé obdobné zatížení: - rozšíření počtu strojvedoucích a posunu - vytvoření smluvních servisních partnerů pro zapůjčení specialistů
Poděkování Zaměstnancům společnosti ČEPRO SSHR – koordinaci UNIPETROL – kooperaci a spolupráci SLOVNAFT – udržení čerpání do produktovodního systému
Děkuji za pozornost.