VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
VY_32_INOVACE_15_23 _Vznik „železné opony“ Šablona 32.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Блюдо 3. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací, upevňovací učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Jazyk: Ruština Očekávaný výstup: rozšíření.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
VY_32_INOVACE_
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VY_32_INOVACE_11_31_Oblečení
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_15_22_POVRCH EVROPY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Prezentace – výklad učiva
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Základní zapojení zesilovačů
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodní zdroje na Zemi
Šablona 32 VY_32_INOVACE_13_16_Jídlo 1..
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_28CJ_2_SLAB.Ě
Chemické vlastnosti technických materiálů
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_30_ Hydrostatický tlak.
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
VY_32_INOVACE_14_31_Fráze - onemocnění
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
Název projektu: Moderní škola
Prezentace – výklad učiva
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vady dřeva – úvod, rozdělení, suky VY_32_INOVACE_28_566
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Název pomůcky: Animals - prezentace Číslo sady/pomůcky: A 9
Název pomůcky: Family - prezentace Číslo sady/pomůcky: A 12
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Tvrdé souhlásky Číslo projektu : 11
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Název pomůcky: Clothes - prezentace Číslo sady/pomůcky: A 2. 9
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE

Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: obohacení a rozšíření učiva na téma nerosty a horniny Speciální vzdělávací potřeby: dataprojektor, interaktivní tabule Klíčová slova: energie, zdroje energie, obnovitelné zdroje, neobnovitelné zdroje, elektrárny, biomasa Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina: 9 -11 let

Neobnovitelné a obnovitelné přírodní zdroje

Neobnovitelné přírodní zdroje

Neobnovitelné přírodní zdroje Suroviny vzniklé v zemské kůře v dávné minulosti v současné době už nevznikají. Jejich množství je tedy omezené. Většinu těchto zdrojů během několika desítek let vyčerpáme. Nazýváme je neobnovitelné přírodní zdroje. Na našem území se např. nachází stavební kámen, železné rudy a různá paliva (ropa, uhlí…).

Stavební kámen

Ropa

uhlí zpět

Obnovitelné zdroje energie Obnovitelnými přírodními zdroji jsou např. energie Slunce, větru, energie pohybů mořské a říční vody nebo energie vnitřního tepla Země nebo energie biomasy (hmota pocházející z živých nebo odumřelých organizmů – kůra a větve stromů, dřevěné piliny, kompost). Tyto zdroje jsou nevyčerpatelné, případně jsme schopni je znovu vypěstovat ( např. stromy na výrobu biomasy). Některé z těchto zdrojů však umíme využívat pouze částečně.

biomasa zpět

Zdroje - obrázky http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/4/4693/4693740_8881599e520883da12d8a3442c68b91a/images/Detail_mi stni_zelezne_rudy.jpg http://ted.coe.wayne.edu/sse/wq/getzen/OilBarrels.jpg http://www.cskamen.cz/editor/filestore/Image/kamen%20upraveny.jpg http://www.astro.cz/_data/cron/soho_eit_304/latest_eit_304.jpg http://www.peem.cz/img/data/biomasa2-big.jpg http://www.waterwideweb.org/wp-content/uploads/2010/12/ocean-wave.jpg http://www.justlogiclifescience.com/images/windfarm.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Nellis_AFB_Solar_panels.jpg