IS SŽDC – pořizování dat dopravci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
E-PK aktuální stav služeb DDS Markéta Hlasivcová Zuzana Švastová ÚIV - NPKK.
Řízení přístupových práv uživatelů
Spisová služba GINIS Bc. Jan Podloučka.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
S NÁMI DOKÁŽETE VÍCE... Zákaznický den k verzi V E R Z E Systém a Personalistika Výdej
Realizační tým ICZ duben 2005
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Setkání s dopravci - Praha 26. listopadu 2014 Ing. Martin Neumaier Změny legislativy na O11 SŽDC od 14.prosince 2014.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 Základní dokument – EMZ v BENEFIT7 platnost k
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Setkání s dopravciPraha | 26. listopadu Elektronické jízdní řády (ETD) Aktuální informace a stav vývoje Petr Vacek Setkání s dopravci, Praha, 26.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
REVOZ - Registr vozidel - Ing. Rudolf Mrzena, SŽDC, s.o.
Diagnostika jedoucích železničních vozidel DJŽV
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
e-PK aktuální stav služeb DDS
Obsah prezentace Požadavky u kterých dochází ke změně v procesu
Setkání s dopravci leden 2012
Přihlášení uživatele do portálu
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
IS KAPO WEB prostředí Martin Havránek Praha, –
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webové portály LDS/MDS
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Distribuční portál (DIP)
JUDr. David Bauer ředitel odboru 28 – Regulace a metodika účetnictví
Změna systému zpoplatnění
Legislativa výlukové činnosti
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Hlášení dodávek LP dodaných držitelem registrace do ČR
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Národního registru hospitalizací
Transkript prezentace:

IS SŽDC – pořizování dat dopravci Ing. Miloš Futera, Ph.D. Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy Praha, 6. 12. 2016

Obsah Žádost o trasu Odklonová žádost Skládání tras Aktivace Změna parametrů při aktivaci Změna parametrů/úkonů/mimořádností po aktivaci Provozní odklon Složení vlaku / Rozbor vlaku / Vlak připraven TJŘ ad hoc vlaku Změny v datové komunikaci Změna v číselníku úkonů Další informace Přístupy do aplikací SŽDC Stručný přehled IS SŽDC Související dokumenty

Jedinečná identifikace vlaku Identifikace TR (TRID) je identifikátorem, na základě kterého systémy SŽDC přiřazují obsah zpráv o aktivacích/deaktivacích, skládání tras, Složení vlaku a Vlak připraven k příslušným vlakům v informačních systémech SŽDC. Je nezbytné pořizovat a zasílat zprávy datové komunikace vždy se správnou identifikací TRID, případně PAID. Toto platí zejména v případě jízdy ze zahraničí přes půlnoc. Vydána pravidla pro tvorbu identifikátorů počínaje JŘ 2016. Trasy ročního JŘ vztahují denní část identifikátoru TRID ke dni odjezdu z výchozí stanice v zahraničí v přidělené trase. Trasy ad hoc vztahují denní část identifikátoru TRID ke dni odjezdu z prvního bodu na síti SŽDC. Denní část identifikátoru PAID je vždy vztažena k odjezdu z prvního bodu na síti SŽDC.

Žádost o trasu - 1 Nutno vždy uvést technologii v cílovém či nácestném bodě Formou úkonu případně doplněného poznámkou k bodu (v cílovém bodě je poznámka k bodu povinná). Poznámka k žádosti (poslední formulář) NESLOUŽÍ k informování provozních zaměstnanců – slouží pouze pro přídělce kapacity. Zde např. dopravce uvede informaci o nutnosti dodržet příjezd do cílové stanice (z důvodu použití pro skládání tras) Poznámka k bodu NESLOUŽÍ k předávání informací o spojení na strojvedoucího. Do poznámky k bodu dopravce uvede např. informaci o projednání obsazení staničních kolejí s příslušnou OS SŽDC. Nová položka „Jiná omezující opatření“ (viz čl. 2348 předpisu SŽDC D1) – předáváno do ISOŘ jako mimořádnosti JINÉ. Nutnost zadávat identifikaci MZ ve formátu EGID.

Žádost o trasu - 2 Novinky od JŘ 2017: JŘ 2017 - Rutinní komunikace TSI 2.1 + ukončení stávajících formátů komunikace - stávající formáty budou dočasně zachovány, avšak nebudou udržovány a nebudou rozvíjeny ani upravovány. JŘ 2017 - TJŘ ad hoc vlaku zahájení fáze 2 - stažení TJŘ z KADR bezprostředně po přidělení (současně možno stáhnout z APORT). JŘ 2017 – Zahájení rutinního provozu změny parametrů při aktivacích. JŘ 2017 – Povinné zadávání jízdního odporu – nebude-li zadán budou jízdní doby počítány s jízdním odporem typu S.

Odklonová žádost V případě změny přidělené trasy před aktivací je nutné, aby dopravce podal odklonovou žádost prostřednictvím datové komunikace či prostřednictvím obsluhy IS KADR záložky „Žádosti“. Neumožňuje-li datová komunikace podání odklonové žádosti je nezbytné podat novou žádost z výchozí do cílové stanice a původní trasu v celé trase odříci – odřeknutí provede na základě žádosti dopravce zaměstnanec SŽDC. Datová komunikace s KADR ve věci podání odklonové žádosti je možná ve verzi komunikace dle TSI 2.1 Provozní odklony prováděné DA SŽDC neslouží k řešení tras, které měly být vyřešeny v rámci ROV!

Skládání tras před aktivací – 1 Rutinní provoz skládání tras byl zahájen 19. 10. 2015 Dopravce má právo skládat trasy s přidělenou kapacitou jak z ročního JŘ, tak trasy ad hoc. Lze skládat trasy, které nebyly dosud aktivovány/deaktivovány. Trasy na sebe musí geograficky navazovat - musí mít společný dopravní bod. Trasy musí časově navazovat – časové rozpětí +3 min až +12 h. Složením tras zaniknou původní trasy a vznikne trasa nová s novou identifikací TRID a PAID při zachování původních parametrů. Od prvního výskytu trasy ve zbytkové kapacitě je zbytek složené trasy také ve zbytkové kapacitě Parametry složené trasy lze od JŘ 2017 změnit volbou změna parametrů při aktivaci. Skládání tras dostupné na provoz.szdc.cz/KADR na záložce aktivace. Datová komunikace dostupná. Složením tras vznikne TJŘ ad hoc vlaku – složená trasa.

Skládání tras před aktivací - 2 Pokud dopravce nevyužije aparát skládání tras a zátěž z jednoho vlaku přechází na vlak jiný, informuje o této skutečnosti SŽDC. Jedná se o sdělení technologie v cílovém/výchozím bodě. Poznámkou k bodu při změně parametrů při aktivacích v místě přechodu zátěže u obou tras – bude dostupné od data vyhlášení. ISOŘ data předá automaticky do IS výpravčích Poznámkou k bodu u nové žádosti v KADR, pokud zátěž přechází z trasy KADR nebo do trasy KADR E-mailem nebo telefonicky místně příslušnému PD SŽDC, kde dochází k přechodu zátěže PD SŽDC zapíše tyto informace jako poznámku k danému bodu v ISOŘ a předá do IS výpravčích. V případě přechodu zátěže z jednoho vlaku na jiný vlak mimo proces skládání tras – všechny vlaky jsou z pohledu IS považovány za vlaky výchozí a končící a dopravce je povinen pořídit složení/rozbor vlaku a připravenost k odjezdu dle podmínek uvedených v IS 10.

Aktivace / Deaktivace Aktivace vlaku je úkon, kterým dopravce sdělí IM, že trasa přidělená (ať již v rámci sestavy ročního JŘ nebo ad hoc) konkrétnímu vlaku v daný den bude skutečně použita, a to buď v celé své délce nebo na vybraném úseku trasy. Deaktivace vlaku je úkon, kterým dopravce sděluje IM, že již jednou aktivovaný vlak v daný den nepojede a to buď v celé nebo v části své trasy Výchozí stav tras K aktivaci – 12 hodin před odjezdem vlaku z prvního bodu SŽDC automaticky odeslány do ISOŘ – tj. „zavedeny“ – K deaktivaci – (pp trasy) vždy 12 hodin po čase odjezdu z  daného bodu odeslány do ISOŘ - „deaktivované systémem“ – tj. „odřeknuty“. SŽDC nabízí dopravcům převést všechny trasy z ročního JŘ do stavu „k deaktivaci“. Trasy ad hoc dle přepínače „Souhlas s aktivací“ při žádosti o trasu Deaktivace vlaku je nevratná

Aktivace / Deaktivace Deaktivace provedená dopravcem je považována za nevyužití trasy z důvodu dopravce. Pokud se jedná o deaktivaci z důvodu SŽDC (výluka, nehoda…), provede deaktivaci DA SŽDC na základě požadavku dopravce – např. prostřednictvím mailu či telefonu kde uvede: číslo vlaku (příp. identifikaci TRID), místo deaktivace, důvod požadované deaktivace. Max. náskok 3 hodiny, max. zpoždění 20 hodin. Pokud vlak dosáhne zpoždění více než 20 hodin, bude odstaven a deaktivován DA SŽDC. DA SŽDC před odstavením vlaku a deaktivací kontaktuje dopravce. DA SŽDC má právo určit důvod deaktivace.

Změna parametrů při aktivaci - 1 V rámci aktivací je od JŘ 2017 možné měnit parametry trasy Ovládání změny parametrů je z uživatelského hlediska podobné editaci dopravních bodů při tvorbě žádosti o trasu. Změny parametrů je možné provádět do doby převedení příslušného bodu trasy do stavu „ aktivovaný / deaktivovaný“. V okamžiku aktivace je poslední stav změněných parametrů předán do ISOŘ, kde je zobrazen k posouzení dispečerskému aparátu SŽDC a poté předán provozním zaměstnancům SŽDC. Po aktivaci příslušného vlaku v příslušném dopravním bodě již není možné parametry dále měnit pomocí funkce změna parametrů při aktivacích. Další změny jsou možné prostřednictvím zprávy Složení vlaku nebo prostřednictvím aplikace ComposT. Pokud nelze parametry změnit – kontaktujte DA SŽDC (viz čl. 2349 SŽDC D1).

Změna parametrů při aktivaci - 2 Délka vlaku - mimořádnost na vlaku Rychlost vlaku – mimořádnost na vlaku Snížená rychlost do odbočky mimořádnost na vlaku Mimořádná zásilka na vlaku – mimořádnost na vlaku Nebezpečné věci Vozidla dle D2/81 - mimořádnost na vlaku Vojenská přeprava – mimořádnost na vlaku Jiná omezující opatření – mimořádnost na vlaku Úkony dopravce (přidání, změna, zrušení) Poznámka k bodu Hnací vozidla – vč. náhradní dopravy (řada ND) Druh vlaku

Změna parametrů/mimořádností po aktivaci Změna parametrů po aktivaci možná zprávou Složení vlaku prostřednictvím ComposT či datové komunikace s ComposT. ComposT tyto informace předá do ISOŘ; ISOŘ změněné parametry vyhodnotí a vybrané vyhlásí jako mimořádnost na vlaku. V rámci zpráv do ComposT je možné měnit i úkony na vlaku. Informace, které nelze předat prostřednictvím zpráv Složení vlaku sdělí dopravce DA SŽDC přímo nebo prostřednictvím výpravčího. DA SŽDC zapíše informace do ISOŘ a vyhlásí v plánu vlakové dopravy.

Změna úkonů po aktivaci Změna úkonů po aktivaci je možná v Složení vlaku prostřednictvím ComposT. V případě, že není možno informace předat zprávou Složení vlaku sdělí dopravce požadavek DA SŽDC přímo nebo prostřednictvím výpravčího. DA SŽDC zajistí zadání změny úkonů do ISOŘ a jejich vyhlášení v plánu vlakové dopravy. Pokud v bodě byly úkony a mají být všechny zrušeny, tak dopravce zadá úkon „Všechny plánované úkony zrušeny“. Pokud v daném bodě dojde ke změně v úkonech, dopravce zadá pouze ty úkony, které budou v daném bodě prováděny. Pokud nezadá dopravce žádný úkon, platí předchozí stav. Změna úkonů je předána výpravčím. Odebrání úkonů nemá vliv na nesouhlas s jízdou Přidání úkonů způsobí nesouhlas z jízdou z daného bodu příp. bodu výskytu (viz dále).

Důsledek změn po aktivaci Při změně mimořádností na jedoucím vlaku méně než 30 minut (součet přidělených jízdních dob) ISOŘ automaticky vystaví nesouhlas s jízdou z bodu aktuálního výskytu vlaku. Při změně mimořádností na jedoucím vlaku více než 30 minut (součet jízdních dob) ISOŘ automaticky vystaví nesouhlas s jízdou z bodu změny mimořádností. → Nutno měnit Složení vlaku dostatečně včas! Nesouhlas s jízdou je zrušen okamžikem vyhlášení v plánu vlakové dopravy (není-li i jiná příčina nesouhlasu s jízdou).

Změny přidělené trasy po aktivaci Provozní komplikace v případě neprojednaného odstavení vlaku v ŽST (zamknutí vlaku z důvodu překročení povoleného času řízení drážního vozidla). → Požadavky na krátkodobé odstavení vlaků/souprav vozidel nutno projednat s DA CDP. → Po projednání s DA CDP může dopravce informovat o odchylce od přidělené trasy prostřednictvím úkonu v IS ComposT. → Plánována úprava IS ComposT, pořízení poznámky k bodu např. pro sdělení změněné technologie ve stanici

Provozní odklon V případě nutnosti změny cesty aktivované trasy z důvodu na straně SŽDC je DA SŽDC oprávněn vytvořit provozní odklon. DA SŽDC kontaktuje dopravce a dohodne s ním řešení situace. Provozní odklon z důvodu dopravce MŮŽE DA vytvořit pouze na základě žádosti dopravce. Provozní odklon může mít nové číslo či původní číslo vlaku V okamžiku přidělení bude vytvořen TJŘ ad hoc vlaku. Aparátem provozního odklonu nelze napojit trasy přidělené dopravci. Původní trasa z místa počátku odklonu bude DA SŽDC deaktivována. Novou trasu provozního odklonu lze deaktivovat, pořizovat rozbor, složení vlaku a připravenost k odjezdu. Trasa přidělená provoznímu odklonu je dostupná v KADR a datové komunikaci s KADR Provozní odklony prováděné DA SŽDC neslouží k řešení tras, které měly být vyřešeny v rámci ROV!

Přečíslování vlaku Na síti SŽDC je zakázán násobný výskyt téhož čísla vlaku (čl. 2148 předpisu SŽDC D1) V případě duplicit čísel vlaků kontaktuje DA SŽDC dopravce a po dohodě s ním jeden z vlaků přečísluje. Na přečíslovaný vlak nebude vytvářen nový TJŘ. Strojvedoucí bude o přečíslování zpraven všeobecným rozkazem. Strojvedoucí se řídí původním TJŘ. V ISOŘ bude přečíslování vlaku vyhlášeno jako mimořádnost.

Rozbor / Složení vlaku / Vlak připraven Vlak připraven – dopravce oznamuje, že v čase uvedeném v této zprávě má splněny všechny potřebné podmínky k odjezdu vlaku ze zadaného dopravního bodu a že je připraven, po postavení vlakové cesty, okamžitě odjet. Nutno pořizovat rozbor / složení a připravenost i na vstupu ze zahraničí – bez informací vlak není možno převzít!!! Dojde-li ke změně času připravenosti – nutno aktualizovat – vyslat opravnou zprávu. Kontakt na strojvedoucího – v případě náhradního spojení nutné vybavení Cz SIM kartou

TJŘ ad hoc vlaku - 1 Vydáno nové Opatření NŘP SŽDC o zahájení rutinního provozu TJŘ ad hoc vlaku s platností od 13. 12. 2016 Fáze 1 – zasílání TJŘ ad hoc vlaku na pro vybrané trasy na vybrané adresy dopravce – fáze bude ukončena k 12. 2 .2017 Fáze 2 – fáze bude zahájena k 13.12.2016. zobrazování TJŘ všech vlaků v IS KADR a IS APORT. Datové předávání TJŘ ad hoc vlaku systému dopravce v PDF či XML. Souběžný provoz fáze 1 a fáze 2 do 12. 2. 2017 Za doručení TJŘ strojvedoucímu odpovídá dopravce. Pokud nebude mít strojvedoucí na stanovišti TJŘ (ad hoc vlaku), je oprávněn se po dobu nezbytně nutnou řídit tabulkou 5a příslušného SJŘ. Tuto skutečnost musí dopravce oznámit DA SŽDC přímo (položka „Jiné omezující opatření“ v KADR /změna parametrů při aktivacích či v ComposT“) či prostřednictvím výpravčího. DA SŽDC tuto skutečnost vyhlásí jako mimořádnost.

TJŘ ad hoc vlaku - 2 TJŘ ad hoc tras – možnost stáhnout TJŘ ihned po přidělení - od 13.12.2016 TJŘ složených tras - možnost stáhnout TJŘ složených tras ihned po složení tras – od 13.12.2016 TJŘ odklonových tras – možnost stáhnout TJŘ ihned po přidělení od 13.12.2016 TJŘ provozních odklonů – možnost stáhnout TJŘ ihned po přidělení - od 13.12.2016 TJŘ tras v ročním JŘ – možnost stáhnout každý TJŘ z ročního JŘ (včetně tras v tabulce 5) V JEDNOM souboru ve formátu PDF a XML . Předpoklad 2/2017

Datová komunikace SŽDC komunikuje s dopravci dle vyhlášených datových rozhraní dle standardů TSI. SŽDC v rámci dotačního programu OPD provedlo úpravu IS KADR, Kango, ISOŘ a ComposT na procesy TSI dle verzi TSI 5.3 (2.1) Rozhraní jsou zveřejněna na provoz.szdc.cz Nová verze TSI 2.1 – nutno upravit datovou komunikaci mezi systémy dopravce a SŽDC. Podpora, rozvoj a užívání stávajících datových rozhraní budou ukončeny ke konci roku 2016 SŽDC informovala všechny dopravce dopisem ze dne 5. 1. 2015 č. j. 55182/2014-O12 o plánovaných změnách v datové komunikaci

Změna v číselníků úkonů S platností od 11. 12. 2016 byly vytvořeny tyto nové úkony: Technická prohlídka (TP) Zastavuje od otevření zastávky (OZ) Nástup osoby se sníženou mobilitou (NSM) Výstup osoby se sníženou mobilitou (VSM) K  termínu 10. 12. 2016 byla ukončena platnost těchto úkonů: Vážení Konečná technická prohlídka Přechodová technická prohlídka Technicko-přepravní prohlídka SŽDC dopravcům doporučuje, aby v období JŘ 2017 již nepoužívali úkony „Výchozí technická prohlídka“ a „Nácestná technická prohlídka“ v IS KADR a IS ComposT (včetně datové komunikace) – od JŘ 2018 budou ukončeny.

Další informace - 1 KADR předpoklad provádění změn ročního JŘ v KADRu – 2018 datové řešení změn tras z důvodu výluk – Trasa není dostupná ISOŘ datové poskytování prognózy jízdy vlaku 11/2016 - zahájen rutinní provoz on-line schvalování plánu vlakové dopravy. ComposT nový Compost – testovací provoz 1/2017 rutinní provoz cca 3/2017 možnost pořízení poznámky k bodu v rámci „Složení vlaku“ Ukončení stávající verze komunikace – přechod na verzi TSI 2.1 (5.3) Předpoklad povinného pořizování Složení vlaku u všech vlaků Předpoklad používání zprávy „Složení vlaku v osobní dopravě“. 24

Další informace - 2 TTP - budou vytvářeny z dat Kango kmen – výstup PDF zveřejněný na portále Provoz. Zvýšení kvality dat. TIS – pohyb vlaku v zahraničí - příjem dat ze systému TIS – je dále předáváno GRAPP (promítnutí na bod st. hranice). Do systému dopravců nutno uzavřít placenou smlouvu s RNE TIS (nutné CI). APORT – ukončení datové komunikace 1/2017 GRAPP – 12/2016 - nová mapová komponenta HTML5 (bez Silverlight) – funkční na všech prohlížečích a mobilních zařízeních DOMIN – dostupná informace o skutečném zahájení/ukončení o nově vzniklých omezeních. REVOZ možnost hromadného importu hnacích i tažených vozidel. Nutnost zajistit zapsání veškerých HV a SHV v REVOZ – bude testováno při pořizování informací Složení vlaku. Předpoklad povinného obsažení všech tažených vozidel v REVOZ 25

Další informace - 3 INDIK - IS shromaždující a vyhodnocující data z indikátorů (horkoběžnosti) – předběžná informace 1 Indikátory (cca 60 ks) vyhodnocují tyto informace: Závady na vozidlech Horké obruče Plochá kola Délka vlaku Počet náprav Hmotnost vlaku (orientačně) Závady na vozech – závažné či méně závažné Při závažných závadách nebo chybném rozboru vlaku je výpravčí informován. Méně závažné závady – evidovány v INDIK k příslušnému vozidlu a při opakovaném výskytu závady informován dopravce. 26

Další informace - 4 INDIK - IS shromaždující a vyhodnocující data z indikátorů (horkoběžnosti) – předběžná informace 2 Porovnání a vyhodnocení dat v INDIK oproti informacím o vlaku uvedeným v ISOŘi . Při rozporu informován výpravčí o nesprávně pořízených informací dopravcem (bezpečnostní riziko) – Zákaz jízdy vlaku (vystavuje PD ve vhodném dopravním bodě) do doby uvedení správných údajů. Ověřovací provoz 02/17 – žst. Laštovičky. Důsledek – zvýšený důraz na správnost pořizovaných dat dopravcem Sankční režim dle Prohlášení o Dráze – vyhodnocován na základě dat ISOŘe. 27

Přístupy do aplikací SŽDC Požadavky dopravců na nové přístupy, ukončení přístupů, úpravu kontaktních údajů zajišťuje O12/SEPA na zástupné adrese pro přístupy ppdpristup@szdc.cz Požadavek musí být podám oprávněným zástupcem společnosti a obsahovat informace o uživateli: Jméno, Příjmení, Titul Název společnosti, adresu Telefon, Fax, Mobil, E-mail Seznam požadovaných aplikací a požadovaná přístupová práva 28

Zabezpečovací zařízení Stručný přehled IS SŽDC TJŘ (ad hoc vlaku) ETD DOMIN Tvorba / zpracování provozního odklonu IS KAPO Omezení infrastruktury REVOZ MIMOZA Přidělený DJŘ GRAPP DJŘ plánovaného odklonu Jízda vlaku TIS DJŘ provozního odklonu Rozbor vlaku IS cestující DJŘ složené trasy DJŘ provozního odklonu TPV Jízda vlaku DJŘ provozního odklonu Přidělený DJŘ DJŘ plánovaného odklonu KADR ISOŘ Aktivace, zm. parametrů DJŘ složené trasy Přidělený DJŘ DJŘ složené trasy Přidělený DJŘ DJŘ plánovaného odklonu Vlak připraven DJŘ plánovaného odklonu Vyhlášení plánu vlakové dopravy Rozbor vlaku DJŘ složené trasy Jízda vlaku Rozbor vlaku Vlak připraven Aktivace Souhlas s jízdou Aktivace, změna parametrů DJŘ provozního odklonu DJŘ provozního odklonu Skládání tras Plánovaný odklon / DJŘ Jízda vlaku Přidělený roční JŘ ComposT GTN, EDD GRADO, … Přidělený DJŘ Žádost o trasu ad hoc Vlak připraven Vlak připraven Rozbor vlaku WEB KADR KANGO Vlaková cesta Složení vlaku ASVC Jízda vlaku APORT IS Dopravce Zabezpečovací zařízení Žádost o trasu do ročního JŘ / DJŘ trasy ročního JŘ

Související dokumenty - 1 Datové rozhraní APORT Datové rozhraní IS COMPOST Datové rozhraní IS ETD Datové rozhraní KADR IS 10 - Směrnice SŽDC pro užívání informačních systémů provozovatele dráhy Opatření náměstka pro řízení provozu SŽDC ve věci ovládání vybraných IS SŽDC při výlukové činnosti ve znění změny č. 1 (včetně příloh) Opatření náměstka pro řízení provozu SŽDC ve věci pořizování dat dopravci v souvislosti s jízdou vlaku (včetně přílohy) Pokyn provozovatele dráhy pro zajištění plynulé a bezpečné drážní dopravy č. 2/2014 - Ověřovací provoz informačního systému ETD

Související dokumenty - 1 Datové rozhraní APORT Datové rozhraní IS COMPOST Datové rozhraní IS ETD Datové rozhraní KADR IS 10 - Směrnice SŽDC pro užívání informačních systémů provozovatele dráhy Opatření náměstka pro řízení provozu SŽDC ve věci ovládání vybraných IS SŽDC při výlukové činnosti ve znění změny č. 1 (včetně příloh) Opatření náměstka pro řízení provozu SŽDC ve věci pořizování dat dopravci v souvislosti s jízdou vlaku (včetně přílohy) Pokyn provozovatele dráhy pro zajištění plynulé a bezpečné drážní dopravy č. 2/2014 - Ověřovací provoz informačního systému ETD

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Děkuji za pozornost © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace www.szdc.cz 32