Slovní úlohy řešené soustavou rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnice s parametrem. Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2. a)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Logické úlohy z matematiky pro 2. ročník
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Graf nepřímé úměrnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Pravidla pro počítání s mocninami
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o společné práci
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Autorem materiálu a všech jeho částí je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Jirka s maminkou byl na nákupu. Maminka koupila 2 kg broskví a 5 kg brambor a platila 173 Kč. Sousedka koupila 3 kg broskví a 4 kg brambor a platila 186 Kč. Kolik stál 1 kg broskví a 1 kg brambor? 1kg broskví ........... x Kč 1kg brambor ......... y Kč 1. nákup ................ 173 Kč Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. 2. nákup ................ 186 Kč 1kg brambor stojí 21 Kč a 1kg broskví stojí 34 Kč.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Ve družině je 42 žáků, chlapců je o 4 více než děvčat. Kolik je v družině chlapců a kolik děvčat? počet chlapců ....... x počet děvčat ......... y celkový počet ........ 42 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. rozdíl ......................4 Ve družině je 23 chlapců a 19 dívek.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Podíl dvou čísel jsou 4, jejich součet je 75. Urči obě čísla první číslo ......... x druhé číslo ......... y podíl ................... 4 součet ................. 75 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. První číslo je 60 a druhé 15.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Otec je 3x starší než syn. Za 8 let bude otec o 28 let starší než syn. Kolik let je otci a kolik synovi? otec ........... x syn ............ y za osm let otec .......... x + 8 syn ............y + 8 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Otci je 42 let a synovi je 14 let.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Součet dvou čísel je 61. Dělíme-li větší z nich menším, dostaneme podíl 6 a zbytek 5. Která čísla to jsou? první číslo .......... x druhé číslo ......... y podíl .................. 6 zb.5 součet ................. 61 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. První číslo je 53 a druhé 8.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Do obchodu přivezli 50 čtvrtkilových balení másla dvojího druhu. Levnější po 16 Kč za kus a dražší po 18 Kč za kus. Kolik kterého másla bylo v dodávce, jestliže její celková cena byla 844 Kč? levnější máslo ........ x ks dražší máslo .......... y ks celkem ................... 50 ks Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. cena lev. másla ..... 16x Kč cena draž. másla .. 18y Kč celkem ................... 844 Kč V dodávce bylo 28 kusů levnějšího a 22 kusů dražšího másla.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Škola zakoupila celkem 80 květináčů v celkové hodnotě 2 832 Kč. Menší květináče byly po 32 Kč, větší po 40 Kč. Kolik bylo kterých? menší květináč ........ x ks větší květináč .......... y ks celkem ................... 80 ks Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. cena men. květ. ..... 32x Kč cena vět. květ ........ 40y Kč celkem ................... 2832 Kč Škola zakoupila 46 menších a 34 větších květináčů.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Libor si střádal pětikorunové a dvoukorunové mince. Když jich měl 50, zjistil, že uspořil 190 Kč. Kolik nastřádal mincí dvoukorunových a kolik pětikorunových? dvoukoruny …....... x ks pětikoruny ….......... y ks celkem ................... 50 ks celkem ................... 190 Kč Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Libor nastřádal 20 dvoukorun a 30 pětikorun.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Zvětšíme-li délku obdélníka o 2 m a zároveň zmenšíme šířku o 1 m, zůstane jeho obsah nezměněn. Jestliže však délku o 1 m zmenšíme a zároveň šířku o 2 m zvětšíme, zvětší se obsah o 9 m2. Jaké jsou rozměry obdélníku? délka …....... x m šířka …........ y m obsah .......... xy m2 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Délka obdélníku je 8 metrů a jeho šířka je 5 metrů..

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Ve firmě je dvakrát tolik mužů jako žen. Žen je o 255 méně, než mužů. Kolik zaměstnanců má firma? muži ....... x ženy ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Ve firmě je zaměstnáno 765 lidí.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Dá-li Hana Sylvě tři bonbóny, bude mít stále ještě o jeden bonbón více. Dá-li Sylva Haně jeden bonbón, bude jich mít Hana dvakrát více než Sylva. Kolik bonbónů má každá z nich? Hana ....... x Sylva ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Hana má 17 a Sylva 10 bonbónů.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Dvojnásobek rozdílu dvou neznámých čísel je 16. Třetina jejich součtu je 18. Urči tato čísla. 1. číslo ....... x 2. číslo ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. První číslo je 23 a druhé číslo je 31.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Firma objednala za 4 560 Kč stolní a nástěnné kalendáře. Stolní stál 62 Kč, nástěnný 135 Kč. Za došlý balík firma zaplatila 5 290 Kč. Po rozbalení zjistili, že počty kalendářů byly prohozeny. Kolik kterých kalendářů bylo původně? stolní ............ x nástěnný ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Bylo objednáno 30 stolních a 20 nástěnných kalendářů.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Po okruhu dlouhém 2 500 m jezdí dva motocykly. Potkávají se každou minutu, jezdí-li proti sobě. Jezdí-li týmž směrem, potkávají se každých pět minut. Urči jejich rychlosti. 1. motocykl ............ x km/h 2. motocykl ............ y km/h Stejný směr – součet délek úseků, které urazí za 1min, se rovná celému okruhu Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Opačný směr – rychlejší motocykl urazí za 5 minut o 1 okruh více Rychlejší motocykl jel 90 km/h a pomalejší 60 km/h.