VÝZVA VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
III. Finanční řízení Ing. Lenka Nováková.
Finanční řízení Ing. Michal Čech.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Praha, 15. února 2016 Seminář pro žadatele.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Praha, 12. února 2016 Seminář pro žadatele.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 3.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Finanční řízení Lenka Geržová Ing. Michal Čech. 2 Rozpočet.
1 Finanční řízení Ing. Jana Literová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet 3 Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 4.
1 Finanční řízení Ing. Jana Čandová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
IV. Finanční řízení Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje Ing. Petra Kalinová 1.
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Cíl a identifikace výzvy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Finanční řízení Lenka Geržová
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Informace o výzvě pro školy
PROJEKTOVÝ MANAGEMENT VE SPORTU
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
RP04-18 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín,
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Š A B L O N Y II.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Seminář MAS– Prorodinná opatření - realizace
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

VÝZVA VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY Praha, 28. dubna 2017

Způsobilé výdaje

Způsobilé výdaje Hlediska způsobilosti výdajů: Věcná způsobilost Časová způsobilost Místní způsobilost Přiměřenost výdaje (Prokazatelnost výdaje) Základem dobře sestaveného rozpočtu je respektování několika základních pravidel neboli hledisek způsobilosti.

Věcná, místní a časová způsobilost výdajů Věcná způsobilost Soulad s právními předpisy EU a ČR, Pravidly pro žadatele a příjemce (dále PpŽP) – obecná a specifická část, Metodickými dopisy a dalšími dokumenty, výzvou apod.. Místní způsobilost Místo dopadu realizace a místo realizace projektu je na území ČR. Časová způsobilost Způsobilými jsou výdaje související s náklady, které vznikly v průběhu realizace projektu. Současně platí, že v rámci této výzvy jsou způsobilé výdaje ode dne vydání právního aktu o poskytnutí/převodu podpory.

Přiměřenost výdajů Dosažení optimálního vztahu mezi hospodárností, účelností a efektivností výdajů. Hospodárností se rozumí dosažení odpovídající kvality plněných úkolů za minimální cenu. Efektivnost poměřuje účinnost vložených zdrojů s užitkem, který se danou aktivitou získá. Účelností je takové použití prostředků, které zajistí optimální míru dosažení cílů při plnění stanovených úkolů. Zdůvodnění výdajů v rozpočtu – povinné přílohy Realizační tým, SWOT analýza, popis Klíčových aktivit projektu. Míra konkretizace rozpočtu – rozpoložkování kapitol rozpočtu.

Hodnotící kritéria V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 5 bodů) Zhodnocení plánovaných pozic, počtu osob, úvazků a délky zapojení; Nadhodnocení nebo podhodnocení –> krácení bodů; Nadhodnocení následně zohledněno v kritériu 4.1, kde je příslušně krácen rozpočet.

Hodnotící kritéria V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 11 bodů) Posuzuje se rozpočet dle hlediska přiměřenosti. Opodstatněnost položek rozpočtu a respektování pravidla 3E – hospodárnosti, efektivnosti, účelnosti. Posuzuje se přehlednost rozpočtu – zřejmost členění nákladů do položek a skupin a míra jejich konkretizace.

Hodnotící kritéria V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 2 body) Posuzuje se rozpočet z pohledu obecných podmínek způsobilosti výdajů, tj. věcné, místní a časové způsobilosti výdajů v rozpočtu. Posuzuje se, zda rozpočet neobsahuje výdaje spojené s vyloučenými aktivitami a další nezpůsobilé výdaje uvedené v PpŽP – obecná část.

Rozpočet

Celkové způsobilé výdaje Přiměřenost a opodstatněnost celkové výše rozpočtu a jednotlivých rozpočtových položek zejména vzhledem: k cílům a obsahu projektu a jednotlivých aktivit; cílové skupině; délce trvání projektu; cílovým hodnotám výstupových a výsledkových indikátorů. Vzájemná provázanost jednotlivých položek rozpočtu s plánovanými aktivitami projektu a výdaji s nimi spojenými. Specifikování jednotlivých výdajů projektu v souhrnném rozpočtu v žádosti o podporu – členění na položky. Zdůvodnění plánovaných osobních výdajů v žádosti o podporu a přílohách.

Celkové způsobilé výdaje Pro žadatele/příjemce OSS a PO OSS platí úplné vykazování. Ostatní žadatelé – zjednodušené vykazování formou financování paušální sazbou 40 % přímých způsobilých nákladů na zaměstnance. V rozpočtu projektu plánovány pouze osobní výdaje (realizační tým), paušální náklady dopočteny sazbou 40 % z osobních výdajů. Paušální náklady Slouží k pokrytí zbývajících způsobilých nákladů na projekt; nejsou rozepsány v rozpočtu projektu; příjemce je nebude v Žádostech o platbu vyúčtovávat.

Zjednodušené vykazování výdajů

Rozpočet - zjednodušené vykazování výdajů 1.1 Celkové způsobilé osobní přímé výdaje 1.1.1 Platy, odměny z dohod a autorské příspěvky 1.1.1.1 Administrativní tým 1.1.1.1.1 Platy 1.1.1.1.2 DPČ 1.1.1.1.3 DPP 1.1.1.2 Odborný tým 1.1.1.2.1 Platy 1.1.1.2.2 DPČ 1.1.1.2.3 DPP 1.1.1.3 Autorské příspěvky Důležité: Platy, DPČ a DPP dále členit dle pozic (Projektový manažer, Garant, apod.)

Rozpočet - zjednodušené vykazování výdajů 1.1.2 Pojistné na sociální zabezpečení nutno dopočítat 25% z platů a DPČ pokud je plánováno DPP nad 10 000,- měsíčně za 1 osobu, lze narozpočtovat též SP z příslušné DPP, uvést do přílohy 1.1.3 Pojistné na zdravotní zabezpečení nutno dopočítat 9% z platů a DPČ 1.1.4 Jiné povinné výdaje 1.1.4.1 Pojištění odpovědnosti zaměstnavatele 1.1.4.3 Ostatní jiné povinné výdaje 1.1.4.4 FKSP 1.2 Paušální náklady

Úplné vykazování výdajů

Rozpočet – úplné vykazování výdajů 1 Celkové způsobilé výdaje (dále CZV) 1.1 Výdaje na přímé aktivity 1.1.1 Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 1.1.1.1 Osobní výdaje 1.1.1.2 Cestovní náhrady 1.1.1.3 Hmotný majetek a materiál 1.1.1.4 Nehmotný majetek 1.1.1.5 Odpisy 1.1.1.6 Místní kancelář 1.1.1.7 Nákup služeb 1.1.1.8 Přímá podpora 1.2 Úspory projektu – tvořeny až v realizaci projektu 2 Celkové nezpůsobilé výdaje – do rozpočtu se nevyplňují

Rozpočet - úplné vykazování výdajů 1.1.1.2 Cestovní náhrady 1.1.1.2.1 Tuzemské 1.1.1.2.2 Zahraniční 1.1.1.2.3 Per diem – pro zahraniční experty, pouze na krátkodobé akce Důležité: navázání na příslušnou aktivitu projektu; popis a zdůvodnění v Žádosti o podporu nebo v příloze Komentář k rozpočtu – kdo, kam, délka cesty; rozčlenění položek na konkrétnější podpoložky.

Rozpočet - úplné vykazování výdajů 1.1.1.3 Hmotný majetek a materiál 1.1.1.3.1 HW a osobní vybavení 1.1.1.3.2 Stroje a zařízení 1.1.1.3.3 Materiál – materiál pro cílovou skupinu 1.1.1.4 Nehmotný majetek Doporučené maximální ceny vybavení stanoveny dokumentem Seznam obvyklých cen vybavení: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/seznam-obvyklych-cen-vybaveni. Výdaje na pořízení hmotného majetku do 40 tis. Kč a nehmotného majetku do 60 tis. Kč s dobou použitelnosti méně jak 1 rok. 1.1.1.5 Odpisy

Rozpočet - úplné vykazování výdajů 1.1.1.6 Místní kancelář – výdaje na administrativu projektu 1.1.1.7 Nákup služeb 1.1.1.7.1 Outsourcované služby Dle náplně jednotlivých aktivit – odborné služby, studie, korektury, překlady, stravné, apod. 1.1.1.7.2 Nájem a leasing 1.1.1.7.3 Správní a jiné poplatky 1.1.1.8 Přímá podpora Výdaje týkající se přímo cílové skupiny a jejího zapojení do aktivit projektu – cestovné, ubytování a stravné (hrazené přímo cílové skupině).

Osobní výdaje, stanovení mezd/platů, odměn z dohod

Osobní výdaje Realizační tým projektu = administrativní a odborní pracovníci projektu Administrativní tým: zaměstnanci projektu zajišťující chod projektu – monitorování, příprava vyúčtování, zajištění publicity, apod. Odborný tým: zaměstnanci projektu podílející se na odborné a věcné stránce klíčových aktivit – tvorba vzdělávacích materiálů, metod hodnocení, inovace praxí, apod. Popis realizačního týmu: povinná aktivita Řízení projektu; příloha Realizační tým – specifikace pozic, úvazků, náplně práce.

Osobní výdaje Způsobilé výdaje Hrubá mzda/plat, odměny z dohod zaměstnanců pracujících na projektu, autorské příspěvky; dovolená (dle úvazku a zapojení do projektu); odvody na sociální a zdravotní pojištění; zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele a ostatní obligatorní výdaje (FKSP, Sociální fond). Důležité: Úvazek zaměstnanců projektu – 1 osoba maximálně 1,0 souhrnně u všech subjektů (příjemce a partneři) zapojených do daného projektu a to po celou dobu zapojení daného zaměstnance do realizace projektu OP VVV. Součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele/ů včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek.

Stanovení sazeb mezd/platů Dokument Seznam mezd/platů a možné postupy stanovení mezd/platů pro zaměstnance/pracovníky podílející se na realizaci projektů OP VVV http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/op-vvv/mzdovelimity.pdf Konkrétní postup pro danou výzvu upravují Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část: dle bodu 1 – Stanovení sazby pomocí ISPV databáze průměrných výdělků dostupné na http://www.mpsv.cz/ISPV.php

Stanovení sazeb mezd/platů – ISPV

Stanovení sazeb mezd/platů – ISPV Postup: Žadatel uvede v příloze Realizační tým k příslušné pozici/položce rozpočtu o jakou sféru se jedná (mzda/plat) a čtyřmístný kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil. Pro stanovení sazby žadatel využije hodnotu průměrné mzdy/platu/odměny z dohody dle ISPV, která je uvedena pro danou pozici v době přípravy žádosti o podporu nebo v době zřízení nové pracovní pozice v průběhu realizace projektu a současně při stanovení sazby zohlední výši mezd/platů/odměn z dohod v místě a čase obvyklou. Horní limit tvoří hodnoty uvedené pro třetí kvartil (Q3). Plat - Platem jsou odměňování zaměstnanci – státu, územních samosprávných celků (krajů a obcí), státních fondů, příspěvkových organizací, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele, školských právnických osob zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem nebo obcí a veřejných neziskových ústavních zdravotnických zařízení. Mzdu - Mzdou jsou odměňováni zaměstnanci ostatních zaměstnavatelů. Mzdou se rozumí peněžitá plnění nebo plnění peněžité hodnoty (naturální mzdy) poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci za vykonanou práci.

Stanovení sazeb mezd/platů – ISPV

Stanovení sazeb mezd/platů Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu pro OP VVV je 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod. Při stanovení mezd/platů/odměn z dohod musí žadatel zohlednit sazby obvyklé v čase a místě. tzn. skutečné výše mezd/platů/odměn z dohod zaměstnanců projektu nemusí při zohlednění sazeb obvyklých v čase a místě pro danou pracovní pozici dosahovat uváděného maximálního limitu stanoveného dokumentem Seznam mezd/platů …. Mzdy/platy/odměn z dohod bezdůvodně přesahující sazby v čase a místě obvyklé, budou považovány za neefektivní a nehospodárné, i když nebudou dosahovat daného limitu.

Nezpůsobilé výdaje

Nezpůsobilé výdaje – Vyloučené aktivity Ve výzvě nejsou podporovány tyto aktivity: pořizování pomůcek nebo knih, které přímo nesouvisejí s projektem; vybavování tříd nebo budov; stavební úpravy; stáže pedagogů ve firmách; zahraniční stáže pedagogických pracovníků, studentů VOŠ; Veškeré výdaje související s vyloučenými aktivitami jsou nezpůsobilé.

Nezpůsobilé výdaje – Vyloučené aktivity aktivity podpořené ve výzvě Podpora škol formou projektů zjednoduš. vykazování – Šablony pro SŠ a VOŠ I, aktivity pro VOŠ: sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv; tandemová výuka na VOŠ; zapojení odborníka z praxe do výuky na VOŠ; CLIL ve výuce na VOŠ; zapojení ICT technika do výuky na VOŠ; zřizování následujících pracovních pozic ve školách (personální podpora VOŠ): školní kariérový poradce, koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele; vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ – DVPP včetně vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na inkluzi – DVPP.

Finanční plán

Finanční plán Finanční plán vyplňován již v Žádosti o podporu v ISKP14+. Aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování - > nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. Na základě finančního plánu stanoveny v Právním aktu finanční milníky: Průběžné finanční ukazatele Hraniční finanční ukazatel 60 % kumulativní částky vyúčtování uvedené ve finančním plánu za období odpovídající cca 60 % doby realizace projektu.

Finanční plán 1. pořadí finančního plánu – 1. zálohová platba Žadatelé s ex-ante financováním bude poskytnuta první zálohová platba ve výši částky vypočtené součtem plánovaných výdajů (vyúčtování) za dvě první sledovaná období uvedená ve finančním plánu, max. 30% CZV. Žadatelé OSS a PO OSS financování ex post. 2. – X. pořadí fin. plánu – průběžné Žádosti o platbu Předposlední pořadí fin. plánu – závěrečná Žádost o platbu Poslední pořadí fin. plánu – součtový – částky Vyúčtování – plán a Záloha – plán se musí rovnat.

Děkuji za pozornost