Základní údaje p-kap, KAP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Aktuální informace o KAP a MAP
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Příspěvek na konferenci
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
Transkript prezentace:

PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ (P-KAP) Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz Ing. Mgr. Lenka Návratová Ostrava 18. 1. 2017

Základní údaje p-kap, KAP P-KAP Příjemce NÚV Praha Doba trvání 70 měsíců 1. 3. 2016 – 31. 12. 2021 Podpořeny všechny kraje ČR včetně Prahy KAP Příjemce MSK Doba trvání 72 měsíců 1.12. 2015 – 30. 11. 2021

Obecný cíl projektu P-KAP Obecným cílem projektu je podpora vzdělávání na středních a vyšších odborných školách v souladu se vzdělávací strategií MŠMT a s využitím akčního (strategického) plánování. Uvedený obecný cíl bude realizován prostřednictvím dvou dílčích cílů.

Dílčí cílE DC 1 Podpora přípravy a realizace krajských akčních plánů v oblasti vzdělávání (KAP) DC 2 Cílená podpora škol při přípravě plánů aktivit rozvoje vzdělávání (PA), resp. školních akčních plánů (ŠAP), jejich vyhodnocování a zajišťování kvality realizovaných činností

princip metodické podpory projektu P-KAP Analytické a metodické zázemí Tvorba KAP Odborní garanti intervencí Tvorba ŠAP a PA Odborní garanti v krajích

Dotazníkové šetření na školách PROCESY PŘI TVORBĚ KAP (naplnění dílčího cíle č. 1) Analýza potřeb území Prioritizace potřeb Sestavení KAP Dotazníkové šetření na školách Analýza potřeb škol Vytvořené analytické výstupy 5

VYTVOŘENÉ ANALYTICKÉ VÝSTUPY Zpracování výsledků dotazníkového šetření První vlna šetření proběhla v období 25.11.2015 – 19.1.2016, v období 9.5.2016 – 30.6.2016 realizován dosběr – celková návratnost činí 98 % za ČR ( v MSK 100% návratnost). Pro každý kraj byl vytvořen detailní report s výsledky dotazníkového šetření v úplné a zkrácené podobě, vždy pro příslušný kraj. Momentálně jsou připravovány podklady pro celorepublikovou analýzu a následně komparační analýzu výsledků. Zpracování regionálně specifických dat Pro každý kraj byly zpracovány výstupy obsahující informace o struktuře pracovní síly, vývoji vzdělanostní struktury a nezaměstnanosti. Výstupy obsahují časové řady, které budou dále aktualizovány.

PLATFORMY PODPORY KAP Odborní garanti v krajích Komunikace s RT KAP Semináře - Uplatňování intervencí - Výměna zkušeností při přípravě a realizaci KAP - Témata dle poptávky krajů - Příprava KAP II (až 2018) PS Vzdělávání Analytické a metodické zázemí Odborní garanti intervencí Workshopy s řediteli škol Minitýmy intervencí

METODICKÉ MATERIÁLY VYTVOŘENÉ NA PODPORU TVORBY KAP Metodické listy pro jednotlivé fáze tvorby KAP ML 01 – Analýza potřeb v území ML 02 – Rámec pro investice do infrastruktury (+ ML 06 k jeho aktualizaci) ML 03 – Analýza potřeb škol ML 04 – Prioritizace potřeb ML 05 – Sestavení krajského akčního plánu ML 07 – Dokumentace krajského akčního plánu

Š A P PA a ŠAP, ROZDÍL MEZI ŠAP a PA (naplnění 2. dílčího cíle) PA ŠAP budou zahrnovat všechny povinné oblasti intervencí(+ příp. další nepovinné i vlastní), vstupní brána pro zapojení se do Ipo (individuální projekty ostatní) PA budou jen pro vybranou oblast nebo více oblasti (povinné, nepovinné i vlastní), jsou vstupní bráou pro zapojení se do projektů se zjednodušeným vykazováním tzv. šablony Š A P Plán aktivit lze chápat jako podmnožinu ŠAP pro vybranou oblast nebo oblasti. PA

Oblastí intervencí Povinné oblasti intervencí: kvalita spolupráce škol a zaměstnavatelů; polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální); podnikavost;   kariérové poradenství, sítě škol CŽU včetně potřeb infrastruktury, inkluzivní vzdělávání (spolupráce s ASZ – Agentura pro sociální začleňování), potřeby infrastruktury SŠ a VOŠ (pro oblast polytechnického vzdělávání ).

Oblasti intervencí Volitelné oblasti intervencí: jazykové vzdělávání včetně potřeb infrastruktury, ICT včetně potřeb infrastruktury (podpora digitálních kompetencí, konektivita škol), základní gramotnosti

PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH Odborní garanti v krajích Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti intervencí

PODPORA ŠKOLÁM V RÁMCI PROJEKTU P-KAP Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) nabízí školám: Přímou práci odborného garanta ve škole při přípravě ŠAP. Metodiku tvorby ŠAP, včetně příkladů pro jednotlivé tematické oblasti. Videometodiku pro tvůrce ŠAP/PA. Semináře k akčnímu plánování a pro tvůrce ŠAP/PA (4hod. nebo dvoudenní). Semináře k tématům jednotlivých strategických oblastí (intervencí) v rámci přípravy nebo naplňování ŠAP/PA. Semináře k výměně zkušeností s tvorbou nebo naplňováním ŠAP/PA.

OBECNÁ STRUKTURA kap, šap, pa Priority školy Kariérové poradenství jako součást vzdělávání. Vytvořit ve škole funkční systém kariérového poradenství (KP) pro žáky školy. Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria jejich hodnocení Realizovat exkurze žáků u zaměstnavatelů zohledňující různé kariérové orientace. Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost Ve spolupráci s odbornými učiteli a s externisty zpracovat varianty kariérové orientace žáků po absolvování školy. 14

Vytvořené materiály na podporu tvorby ŠAP, PA Základní metodika Metodika tvorby školního akčního plánu Příloha 1 k metodice - příklady částí ŠAP pro všechny povinné oblasti intervencí Příloha 2 k metodice - šablona ŠAP Příloha 3 k metodice - specifika PA oproti ŠAP Příloha 4 k metodice - šablona PA Školicí/metodické prezentace Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – kratší verze Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – delší verze Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ Jsou připraveny školicí prezentace pro první kolo seminářů k tvorbě ŠAP a PA

Činnosti škol školy se zapojily do dotazníkového šetření, které identifikuje jejich potřeby (100% vyplnění), tvorba plánů aktivit rozvoje vzdělávání (PA), - jejich zpracování je v každé SŠ a VOŠ závazné, - při zpracování bude školám poskytnuta metodická podpora, - plán je posouzen a odsouhlasen odborným garantem ve spolupráci s realizačním týmem, tvorba školních akčních plánů (ŠAP), - budou zpracovávat školy, které chtějí požádat o individuální projekt, - metodickou podporu školám budou zajišťovat garanti intervencí a odborní garanti školy budou přímo realizovat aktivity naplánované ve svých PA/ŠAP, - z největší části prostřednictvím šablon, - minoritně individuálními projekty, - tematická partnerství a sítě.

Role v projektu p-kap vzhledem ke školám Školám budou nápomocni: Garanti intervencí zajišťují podporu škol a vedou semináře v oblastech jednotlivých intervencí Garant inkluze mapuje situaci v oblasti inkluzivního vzdělávání na všech SŠ a VOŠ v kraji a připravuje zprávy o stavu inkluze a návrh opatření. Metodici podílejí se na seminářích pro školy v oblastech intervencí doplňují činnost odborných garantů a garantů intervencíintervencí spolupracují při sběru zpětnovazebných informací

Role v projektu p-kap vzhledem ke školám Odborný garant řídí veškerou projektovou činnost v kraji, především metodickou a konzultační podporu intenzivně spolupracuje se SŠ a VOŠ realizuje konzultace, semináře pro školy ( přímá práce se školami) schvaluje KAP, ŠAP aj.

příležitosti pro školy ŠAP/PA jako příležitost: Finanční - možnost získat finanční prostředky pro školu v rámci IPo, - možnost uplatnit se v krajských projektech „Tématické sítě a partnerství“, Manažerská – zkvalitnění práce školy s využitím prvků akčního plánování, Výměna zkušeností v jednotlivých prioritách mezi kraji Prohloubení pojetí jednotlivých priorit: návrhy do budoucna návrhy pro revize ŠVP Posílení strategického plánování a řízení školy Příprava na společné vzdělávání

SOUČASNÝ STAV TVORBY KAP Projednání KAP v PS Vzdělávání 7. 12. 2016 Schválení v RSK 4. 1. 2017 Odesláno na MŠMT ke schválení 10. 1. 2017

Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Mgr. Lenka Návratová lenka.navratova@nuv.cz Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz