Zadávání a kontrola veřejných zakázek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Veřejné zakázky 1 Ústí nad Labem, Zdroje informací o veřejných zakázkách 2.Právní prostředí – normy a řídící akty 3.Základní pojmy 4.Povinnosti.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Podmínky pro zadávání veřejných zakázek. Důležité upozornění! Uvedené postupy se vztahují na celou dobu realizace projektu!!! U aktivit spojených s regenerací.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Požadavky na položkový rozpočet u zakázky na stavební práce
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Zadávání a kontrola veřejných zakázek Seminář pro výzvy Infrastruktura základních škol a Infrastruktura základních škol v SVL (SC 2.4) Kolové výzvy č. 46 a 47 Ing. Markéta Vavrincová – specialista na administraci veřejných zakázek 18. 08. 2016

DOPORUČENÍ Poskytovatel dotace upozorňuje žadatele a příjemce na možnost konzultovat všechny problémy nebo pochybnosti, související se zadáváním zakázek, s pracovníky CRR.

Zadávání zakázek

Pojem „zakázka“ (dle obecných pravidel pro žadatele a příjemce) Zakázkou je myšlena každá zakázka, realizovaná na základě smlouvy mezi zadavatelem a jedním či více dodavateli – předmětem je úplatné poskytnutí dodávek či služeb nebo úplatné provedení stavebních prací.

Zadávání zakázek - předpisy a pravidla Zákon č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ) – pro zadavatele uvedené v § 4 zákona - odst.1 veřejné zadavatele, odst.2 zadavatele „dotovaných“ zakázek, odst.3 zadavatele sektorových veřejných zakázek včetně sektorových koncesí, pro zadávání nadlimitní a podlimitní VZ, nový zákon, účinnost od 1.10. 2016. Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění (dále jen ZVZ) – pro zadavatele dle § 2 veřejné, dotované a sektorové zadavatele, pro zadávání nadlimitní a podlimitní VZ, minulost – účinnost do 30.9.2016, (pro zakázky zahájené před 1.10.2016) Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 (MPZ) – zakázky nespadající pod působnost ZZVZ a ZVZ. Pro účely MPZ se jedná o zakázky malé hodnoty (pro zadavatele dle ZVZ a ZZVZ jsou to veřejné zakázky malého rozsahu - VZMR) a zakázky vyšší hodnoty (pro zadavatele, kteří nejsou zadavateli dle ZVZ a ZZVZ. Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – kapitola 5 a 6 – další pravidla stanovená poskytovatelem dotace

Základní zásady zadávání zakázek (Dle obecných pravidel pro žadatele a příjemce) Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace, nově od 1.10.2016 dle ZZVZ zásada přiměřenosti a dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole.

Metodický Pokyn pro oblast zadávání zakázek (pro programové období 2014-2020) - MPZ Definuje základní povinnosti zadavatelů v oblasti zadávání veřejných zakázek nespadajících pod působnost ZVZ (a nově ZZVZ) - upravuje zadávání zakázek ve výběrovém řízení

MPZ předpokládaná hodnota a cena zakázky Zadavatel je povinen stanovit předpokládanou hodnotu zakázky pro účely postupu ve výběrovém řízení před jeho zahájením Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva dle bodu 8.4.1 MPZ musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým. Platí i pro přímé objednávky či nákupy! Stanovení předpokládané hodnoty se řídí principy uvedenými v bodě 6.5. MPZ.

MPZ – výše předpokládané hodnoty zakázky Zakázka malé hodnoty (ZMH) předpokládaná hodnota nedosáhne 2.000.000,- Kč bez DPH v případě zakázky na dodávky a/nebo služby a 6.000.000, Kč v případě stavebních prací Zakázka vyšší hodnoty (ZVH) předpokládaná hodnota činí nejméně 2.000.000,- Kč bez DPH a 6.000.000, Kč v případě stavebních prací

Výše uvedené limity se vztahují k výši předpokládané hodnoty VZ MPZ - Zadávání veřejných zakázek – zadavatel dle § 2 ZVZ veřejný + dotovaný zadavatel a dle § 4 ZZVZ MPZ stanoví pro výše uvedené zadavatele při zadávání VZMR následující limity: - méně než 400.000,- bez DPH = tzv. zakázka malé hodnoty, nespadající pod pravidla MPZ (čl.5.5 MPZ), lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od 400.000,- bez DPH do 2.000.000,- bez DPH (6.000.000,-) = zakázka malé hodnoty dle MPZ, nutné soutěžit postupem dle MPZ (zejm. Kapitola 7 – Výběrové řízení) - od 2.000.000,- bez DPH (6.000.000,-) = postup dle ZVZ a ZZVZ Výše uvedené limity se vztahují k výši předpokládané hodnoty VZ 10 10

MPZ – („soukromý“) zadavatel Zadavatel, který není zadavatelem podle ZVZ a ZZVZ - dotace poskytovaná na zadávanou zakázku není vyšší než 50 % Předpokládaná hodnota činí méně než 500.000,- Kč bez DPH lze realizovat přímý nákup nebo objednávku Předpokládaná hodnota činí nejméně 500.000,- Kč bez DPH a nedosahuje limitu podlimitní veřejné zakázky Postupuje podle MPZ (zakázka malé hodnoty) Předpokládaná hodnota dosahuje limitu podlimitní veřejné zakázky Postupuje podle MPZ (zakázka vyšší hodnoty), a to i v případě nadlimitních VZ

MPZ – věcné členění předmětu zakázky Shodné jako v ZVZ: zakázky na dodávky zakázky na služby zakázky na stavební práce

MPZ – vymezení předmětu zakázky Zadavatel stanoví předmět jedné zakázky tak, aby předmětem jedné zakázky byla: všechna plnění, tvořící jeden funkční celek všechna obdobná a spolu související plnění související plnění jsou ta, která spolu místně, věcně a časově souvisí Shodná pravidla jako v zákoně: povinnost stanovit předmět zakázky v souladu se základními zásadami a v souladu zákonem (§ 13 ZVZ, § 16 a násl. ZZVZ) zákaz neoprávněného dělení předmětu zakázky zákaz diskriminačního slučování předmětu zakázky zákaz značkové specifikace

MPZ – procesní postup Zadavatel může zadat zakázku (čl.7 MPZ): v otevřené výzvě (profil zadavatele, Věstník VZ - od 1.10.2016 nedoporučujeme – může být považováno za zahájení podle zákona, není zřejmý dopad § 4 odst. 5 ZZVZ) nebo na elektronickém tržišti nebo v případě zakázek malé hodnoty v uzavřené výzvě (výzva min. 3 zájemcům – způsobilí požadované plnění poskytnout, nevyzývat opakovaně stejný okruh zájemců) Lhůta pro podání nabídek nesmí být u zakázek malé hodnoty kratší než 10 kalendářních dnů.

MPZ – e-tržiště Pokud zadavatel zadává na elektronickém tržišti, zadává podle pravidel elektronického tržiště. v takovém případě se ustanovení upravující zadávání zakázek tohoto MPZ nepoužijí (vyjma základních zásad)

MPZ – lhůta pro podání nabídek Lhůta stanovená podle tohoto MPZ (bod 7.3.2) počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malé hodnoty 15 kalendářních u zakázek vyšší hodnoty 35 kalendářních v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní veřejné zakázky pro sektorové zadavatele podle nařízení vlády č. 77/2008 Sb.

MPZ určuje – další náležitosti Zadávací podmínky – obsah (čl.7.2 MP) Kvalifikace (čl. 7.2.2 MP) Dodatečné informace (čl.7.3 MP) Stanovení komise (čl.8.1.1 MP) Otevírání obálek (čl.8 MP) Posouzení a hodnocení nabídek (čl.8 MP) Uzavření smlouvy (čl.8.4 MP) Změny uzavřené smlouvy (čl.8.4.4 MP)

MPZ - přílohy Příloha č. 1 – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce (závazné i pro zakázky dle ZVZ!!!!) Příloha č. 2 - Formulář oznámení výběrového řízení – zadávací podmínky Příloha č. 3 - Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 4 - Jmenování hodnotící komise/Pověření k otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek

Obecná pravidla pro žadatele a příjemce (OP) – požadavky při zadávání Soulad předmětu zakázky s obsahem projektu - nezakazuje ale přítomnost nezpůsobilých výdajů (např. servisní služby – funkční celek!!!) Požadavky na publicitu – nově (čl.5.1 OP – bod 5) „Povinnosti příjemců v oblasti publicity se nevztahují na dokumentaci o zakázce (zadávací dokumentace, protokoly z jednání komisí apod.)“. Ustanovení smluvních podmínek (čl.5.4 OP): Označování účetních dokladů názvem a číslem projektu. Uvedení povinnosti dodavatele poskytovat informace a dokumentaci oprávněným orgánům do roku 2028. Ustanovení o archivaci dokladů do roku 2028.

Kontrola zakázek v IROP

Kontrola zakázek Proces kontroly: Povinnosti stanovují Obecná pravidla pro žadatele a příjemce (OP) (zejm. kapitola 5 Investiční plánování a zadávání zakázek) + Podmínky Rozhodnutí o poskytnutí dotace (lhůty, finanční opravy…) Kontrola VZ probíhá průběžně ve 3 + 2 fázích Relevantní dokumentaci o zakázce zadavatel předkládá prostřednictvím MS2014+ - přílohou žádosti o podporu (při registraci projektu) – pouze smlouvy u ukončených zadávacích/výběrových řízení nebo formou změnového řízení

Kontrola zakázek Proces kontroly : 1. Fáze = kontrola zadávacích podmínek zakázek předložení zadávacích podmínek zakázky k posouzení a konzultaci CRR 10 pracovních dní před plánovaným zahájením zadávacího/výběrového řízení pro zakázky zadávané dle zákona o veřejných zakázkách a ZVH (vyšší hodnoty) se jedná o povinnost, pro ZMH (zakázky malé hodnoty) se jedná o doporučení

Kontrola veřejných zakázek Proces kontroly VZ: 2. Fáze = kontrola průběhu zad. řízení před uzavřením smlouvy předložení dokumentace k průběhu zadávacího řízení před uzavřením smlouvy na plnění zakázky ke kontrole CRR pro zakázky zadávané dle zákona o veřejných zakázkách a ZVH se jedná o povinnost, pro ZMH se jedná o doporučení kontroluje se kompletní dokumentace, vítězná nabídka a nabídky všech vyloučených uchazečů

Kontrola zakázek Proces kontroly: 3. Fáze = kontrola dokončení zadávacího řízení musí proběhnout vždy před schválením první žádosti o platbu po dokončení kontroly je zasíláno stanovisko CRR ke kontrole zadávacího či výběrového řízení

Kontrola zakázek Proces kontroly : 4. Fáze = kontrola dodatku ke smlouvě před jeho uzavřením dle Pravidel je stanovena povinnost předložit dodatek ke smlouvě před jeho uzavřením ke kontrole CRR pro zakázky zadávané dle zákona o veřejných zakázkách a ZVH se jedná o povinnost, pro ZMH se jedná o doporučení

Kontrola zakázek Proces kontroly: 5. Fáze = kontrola uzavřeného dodatku musí proběhnout vždy před schválením nejbližší (zpravidla první) žádosti o platbu

Kontrola zakázek Proces kontroly zakázek v IROP: Povinnost předkládat dokumentaci zakázky ke kontrole je upravena v bodě 5.2 a 5.3. Obecných pravidel pro žadatele a příjemce (platné k dané „Výzvě”. Jako povinnou přílohu žádosti o podporu (při registraci projektu) žadatel předkládá pouze uzavřenou smlouvu/vy na plnění zakázky/zek, kterou/ré uplatňuje v projektu, včetně případných uzavřených dodatků . Smlouvu přiloží prostřednictvím MS2014+ na záložku Veřejné zakázky k odpovídající zakázce. Již uskutečněné přímé nákupy budou obsahem přílohy č. 10 – Seznam objednávek – přímých nákupů.

Kontrola zakázek Ostatní zakázky a dokumentaci předkládá žadatel ke kontrole na základě depeše stanovující vznik této povinnosti - tzv. “rozhodný okamžik“ - vyrozumění o tom, že projekt prošel úspěšně hodnocením. V takovém případě zadavatel přiloží příslušnou dokumentaci v termínech stanovených obecnými pravidly a to formou žádosti o změnu v MS2014+. (platí pro zakázky vyšší hodnoty a zakázky dle ZVZ a ZZVZ) Výběrová řízení na zakázky malé hodnoty – žadatel má povinnost dokumentaci k uzavřené smlouvě nebo uzavřenému dodatku předložit bez zbytečného odkladu po jejich uzavření.

Výčet kontrolované dokumentace Uvedeno v čl. 5 Obecných pravidel dokumentace před zahájením zadávacího řízení dokumentace realizovaného zadávacího řízení Uvedeno zvlášť pro zakázky dle ZVZ/ZZVZ a zakázky dle MPZ. Výčet je pouze orientační – IROP si může vyžádat doplňující dokumentaci ke kontrole.

Zakázky na stavební práce Zvláštní povinnosti předkládání dokumentace u zakázek na stavební práce zakázky zadávané dle výkazu výměr - pro kontrolu stanovení předpokládané hodnoty je žadatel povinen od okamžiku obdržení Vyrozumění před zahájením zadávacího řízení předložit položkový rozpočet stavby vypracovaný na základě ocenění výkazu výměr vypracovaný ve struktuře dle vyhlášky č. 230/2012 Sb. (od 1.10. 2016 dle vyhlášky č. 169/2016 Sb.). Po ukončení zadávacího řízení je pak žadatel povinen předložit ke kontrole položkový rozpočet stavby z vítězné nabídky uchazeče. (předkládá se v PDF a v elektronické podobě ve formátu .esoupis, .xc4, Excel VZ nebo obdobný výstup z rozpočtového softwaru.) zakázky na stavební práce soutěžené na základě požadavků na funkci a výkon dle ZVZ/ZZVZ – výše uvedená povinnost neplatí.

Děkuji za pozornost Ing. Markéta Vavrincová marketa.vavrincova@crr.cz tel. 412 870 929