MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Dramacentrum jako služba komunitě a veřejnosti Pavel Němeček Konference Olomouc
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Taneční a pohybová výchova
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Minimální preventivní program školy
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Osobní asistence. osobní pomoc osobám se zdravotním postižením zahrnuje služby, které zmírňují důsledky postižení pro jedince při všech jeho činnostech.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
Příjemce podpory: TRIALOG
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Šablony OP VVV a podpora nadání
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Konflikt, koření života
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Podpora výchovných poradců 2018
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Vítejte na třetí místní konferenci
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Novinky v preventivně výchovné činnosti u HZS ČR
Školní vzdělávací program
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000131 Workshop: Příběh pana Tydýta Šternberk, 10. 2. 2017

Prožitkem formujeme osobnost

Programová nabídka Šternberk 10.2.2017

Kdo jsme ? Nezisková organizace, existující od roku 2000 - sdružující současné aktivní pedagogy a lektory - bývalé studenty tvořivé (výchovné) dramatiky na DAMU či JAMU a Pdf Univerzity Palackého Vzděláváme děti, mládež i dospělé interaktivními vzdělávacími metodami - především metodami tvořivé dramatiky. Posláním Sdružení D je posilovat osobnostní růst, rozvíjet sociální a emoční inteligenci, vracet umění do hry … akreditovaná instituce MŠMT čís.: 11 422/2016-1

Jak pracujeme v oblasti prevence ? stupeň – cesta ke spolupráci, hodnotám, fantazii a čtenářství (Klíče, Méďové, Jonathan a R.S.B., Kryštofe, neblbni!, Hustej net, Největší poklad, Kouzelná baterka, Malý malým) 2. stupeň – cesta k ochraně zdraví, růstu sociálního cítění a prevenci rizikového chování (Outsider, Drama s Linkem, Petřin příběh, Jsem v tom sama, Zase já?, Velká změna, Neboj se promluvit, Jsem kdo jsem) 3. stupeň – cesta k formování osobnosti (Cesta zpátky, Artprotest, Kelly a Anna, Šíp času) Prožitkové programy, strukturovaná dramata, Divadlo forum

Jak pracujeme v oblasti prevence se školou? Formy práce se třídou: 1/ Roční preventivní program (3 dopol.setkání + intervence našeho psychologa) Program=1 třída, 2 lektoři nebo náš psycholog Pedagogové jsou součást třídy a jsou na progr. vyžadováni Předchází analýza prostředí školy/třídy + kontrakt se školou Závěrečná zpráva obsahující doporučení další práce se třídou Cena: dotovaný 4 500,- nedotovaný 11 800,- 2/ Jednorázový program (2 vyuč.hod – doplněk MPP) Program=1 třída, 2 lektoři, pedagogové vítáni Písem. hodnocení programu našimi lektory + 15 minut pohovor s pedagogem Cena: dotovaný 1 400,- nedotovaný 3 100,- Formy, principy, cena

Základní principy tvorby pozitivního třídního klimatu (SBOROVNA)

Základní principy tvorby pozitivního třídního klimatu (SBOROVNA) Kurz se zabývá předpoklady pedagoga, jeho výbavou, zkušeností a intuicí, které jsou nezbytné k vedení třídy. Interaktivní (teoretická i praktická část) Pracuje s pravidly ve skupině a s principy respektujícího chování Zabývá se m.j. nácvikem a rozvíjením empatické reakce, ale také principy práce v jednání s agresivním člověkem Je určen vždy jen kolektivu jedné školy (cca 30 osob) Dvoudenní (16 hod) – v Dramacentru Olomouc Součástí „balíčku“ jsou metodické materiály pro každého účastníka, osvědčení (akreditace MŠMT – 886/2016-1-142) Cena: dotovaný 6 900,- nedotovaný 21 800,-

Příběhy pana Tydýta Praktický program posilování principů inkluze pro děti i pedagogy, skládá se z kurzu pro učitele a z realizace programu přímo se třídou v MŠ či ZŠ Program pro děti (2 * 1 vyuč. hodina) vychází ze speciálního literárně - didaktického textu a je založen na hře s loutkou pana Tydýta (realizují lektoři Sdružení D) Součástí je 4 hod kurz pro pedagogy využívající příběh pro další pedagogické a inkluzivní cíle Součástí balíčku je metodika a pracovní listy „Příběhy pana Tydýta“ a loutka Tydýta

Příběhy pan Tydýta Účastnící kurzu se naučí jednoduché animaci loutky a dalšímu využití námětů metodiky pro práci se třídou. Inkluzivní témata: fyzický či mentální handicap, sociální inkluze, jiná národnost a kultura, řečová bariéra, hyperaktivita… Rozvíjí: kamarádství, osobní kontakt, odvahu, poznání toho, co neznám a co není běžné, překonání bariér a předsudků

Příběhy pan Tydýta Pan Tydýt jako „motivátor“: využití loutky jako motivace k dalším činnostem během roku v MŠ či ZŠ – roční období, počítání, rozvoj jemné motoriky… součástí jsou pracovní listy Půl - denní kurz (4 hod) Pro účastníky z více škol (min 10, max 20 osob) Bude se otevírat v roce 2017 maximálně 1 kurz Cena: 4 500,- na 1 účastníka ze školy

Hlavní lektoři Magda Strejčková, Ivana Němečková, Alena Palarčíková, Pavel Němeček, Magda Ada Johnová

Organizace spolupráce se školami Kurzy pro pedagogy – Dramacentrum Olomouc (budova S – klubu na tř. 17. listopadu v Olomouci) Příběhy pana Tydýta – programy pro děti mohou být buď v Dramacentru nebo přímo ve školách. Vhodný je prostor pro jednu třídu bez lavic – např. místnost družiny, pokud to ale není z organizačního hlediska možné, postačí běžná třída. Přihlášky na kurzy a programy: koordinátor Sdružení D ( pí. Marcela Nesvadbová – programy@sdruzenid.cz, 733 104 076, Skype: Dramacentrum)

Děkujeme za pozornost a těšíme se na setkání s Vámi při našich společných zážitcích!