Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

Opakování Mezopotámie
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
VÝVOJ SUMERSKÝCH MĚSTSKÝCH STÁTŮ
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
Staří Sumerové Barbora Broncová.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
STAROVĚKÁ ČÍNA.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Počátek řeckých civilizací.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Starověká Mezopotámie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.2 Starověká Mezopotámie Název sady: Staroorientální státy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Mgr. Jindřiška Řehořková
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Starověk.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
VY_32_INOVACE_
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
MEZOPOTÁMIE.
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Digitální učební materiál:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vznik městských států Vznik hospodářsky soběstačných vesnic
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Život mezi řekami Mezopotámie.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Slunce.
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Sumerové a vznik městských států (EUPŠD12), D 6.r. Zpracoval: Mgr. Kijanica Pavel

Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o sumerské civilizace. Žáci se učí o vzniku městských států, písma (klínové), číslicích a sumerských vynálezech. DUM byl vytvořen dne: 30.10.2011

Starověká Mezopotámie Samostatná práce Překresli mapku do sešitu, vyznač a pojmenuj dvě nejvýznamnější řeky

Sumerové Vypiš pár fakt o životě Sumerů – pracuj s učebnicí Např.: Osídlili oblast okolo Eufratu a Tigridu kolem roku 3 500 př.n.l. Budovali zavlažovací zařízení Znali bronz Bronz je slitina dvou kovů, jakých ? Bronz = měď + cín

Vznik městských států Pomocí učebnice odpověz na tyto otázky Co tvořilo městský stát? Městský stát tvořilo největší město obehnané hradbami a jeho okolí menšími vesnicemi Kde nejčastěji vznikala města? Města vznikala kolem chrámů některého z bohů, kterého Sumerové uctívali

Vznik písma Pro spravování měst byla třeba dokonalejší správa Co bylo potřeba evidovat? množství uskladněného obilí počet dobytka počet obyvatel lidé si tedy vytvořili číslice a písmo. (vznikly základy matematiky)

Klínové písmo Zjisti z učebnice pár informací o klínovém písmu Např.: Vyvinulo se z obrázkového písma Psalo se rákosem do hliněných destiček Mělo několik set znaků Ostatní státy písmo přebíraly

Sumerské číslice Zpočátku se užívala desítková pak se začala užívat šedesátková soustava Kde se dnes uplatňuje šedesátková soustava? Např.měření času

Co je na výše znázorněném obrázku? Vynálezy Sumerů Co je na výše znázorněném obrázku? Rádlo s nálevkou

Co je na výše znázorněném obrázku? Vynálezy Sumerů Co je na výše znázorněném obrázku? Sumerský vůz s koly

Použité zdroje Obrázky dostupné z: BEDNAŘIKOVA, J; KYSUČAN, L; FEJFUŠOVÁ, M. Dějepis., 2007. 80 s. ISBN 80-7289-082-4. VÁLKOVÁ, Veronika . Dějepis 6. Vyd. 1. Praha : SNP, 2006. 144 s. ISBN 80-7235-337-3. http://www.google.cz/url?q=http://www.zsn5vy.ipex.cz/~marsikova/dejepis6/Mezopotamie-prezentace%252027.11.ppt&sa=U&ei=M1CpTsuYELTb4QSdlKH3Dw&ved=0CA4QFjAA&usg=AFQjCNE2DOB4rjgcbFT4bfCfqUFSjab_Cw http://www.google.cz/url?q=http://zs-senov.cz/download/dejepis/starovek.ppt&sa=U&ei=YlCpTpvFM_H04QTTsKjbCg&ved=0CA4QFjAA&usg=AFQjCNEzDtRqWw8U2rMLcnkNGJfxxzTElA Obrázky dostupné z: http://imgs.idnes.cz/igsvet/A030407_TOM_IRAKPAMATKY1V_N.JPG http://leccos.com/pics/pic/sumerove-_ukazka.jpg http://www.knihy-a.cz/wp-content/uploads/2010/06/full2_22349.jpg http://mrwiggles.biz/8c390930.jpg http://hci.webpark.cz/klinovep.jpg http://hledani.gnosis9.net/img/sumer-vuz-tazeny-onagery-2800-2300.jpg