Celá čísla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
ČÍSLO NULA.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebra II..
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Čísla Množiny a podmnožiny čísel Přirozená čísla Nula Celá čísla
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Racionální čísla.
Rozklad mnohočlenů na součin
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělitelnost přirozených čísel
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Definiční obor a obor hodnot
ČÍSLA KOLEM NÁS.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Dělitelnost přirozených čísel
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Rozklad mnohočlenů na součin
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Celá čísla

Historie čísel Zřejmě poprvé se čísla začala zapisovat v Elamu, Starověkém státě na území dnešního Íránu před více než šesti tisíci lety Pro zápis některých číselných hodnot se tam používaly klínové znaky a tento systém později převzali Sumerové. 

Jaké známe? Podobně jako přirozená čísla, tvoří celá čísla nekonečnou spočetnou množinu Množina celých čísel se v matematice většinou označuje Z Celá čísla jsou: Čísla kladná i záporná, která nemají desetinnou část Mezi celá čísla patří i nula, která není kladné, ani záporné číslo

Přirozená a záporná čísla Ke každému celému číslu c existuje záporné číslo –c Pokud máme celé číslo 10, je záporné číslo -10, pro 55 je to -55 A stejně tak se zápornými čísly, pro -13 je to 13 Záporným číslem k 0 je zase 0

Sudá a lichá čísla Celá čísla můžeme rozdělit na sudá a lichá čísla Sudá čísla jsou čísla, která jsou dělitelná dvěma Lichá čísla mají po dělení dvěma zbytek jedna

Algebraické vlastnosti Množina celých čísel Z je uzavřená na operaci sčítání a násobení – součet i součin je opět celé číslo Je uzavřena i pro odčítání Není uzavřená pro dělení, neboť podíl dvou celých čísel už nemusí být celé číslo

Čísla se mohou: Násobit Dělit Sčítat Odčítat

Kde se vyskytují ? Čísla se mohou vyskytovat skoro všude kam se podíváte Mohou se vyskytovat např. na různých budovách nebo domech Také můžou být v obchodech, na účtenkách, na kalkulačce, na penězích atd.. Čísla se učíme v matematice a občas i v jiných předmětech např. ve fyzice nebo v dějepise Také se mohou vyskytovat na různých autobusových linkách

Konec Zpracovaly: Nicolle E. Aneta K. Karla J.