Aplikace geometrických tvarů v realitě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOMETRICKÉ TVARY Matematika, 2. třída. Trojúhelník strany vrcholy úhly 3.
Advertisements

Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Základní škola Čelákovice
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
Slovní úlohy I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Známe-li délku úhlopříčky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Přímka a kuželosečka Název školy
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_11_Bod, čára, úsečka
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Útvary souměrné podle osy
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dvourozměrné geometrické útvary
Konstrukce trojúhelníku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
UŽITÍ DIFERENCIÁLNÍHO POČTU I.
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Dvourozměrné geometrické útvary
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Dvourozměrné geometrické útvary
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_12_Přímka TEMA: Přímka
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Aplikace geometrických tvarů v realitě I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Aplikace geometrických tvarů v realitě Mgr. Marie Králová

Jaké známe geometrické tvary? Bod Přímka Polopřímka Úsečka Trojúhelník Čtverec Obdélník Kruh

Bod Je trochu problémový pojem, je to základní geometrický útvar. Bod nemá rozměr a také nemá tvar (není to kruh, čtverec ani koule, krychle..). Představte si křížek (ze dvou čárek). Bod je to místo, kde se ty dvě čárky protínají.

Bod v realitě Bod je tam, kde se vlákna pavučiny protínají. Bod je to místo, které zasáhla kulka.

Přímka - je nekonečná rovná čára, která se nám nevejde ani do sešitu - proto do sešitu rýsujeme pouze její část!!! Označuje se malým písmenem. Co nám tedy na obrázku vyznačují šipky? Lze tedy přímka změřit? Polopřímka - je nekonečná rovná čára, která se nám nevejde ani do sešitu - proto do sešitu rýsujeme pouze její část!!! Narozdíl od přímky má ale svůj počáteční bod (značíme velkým tiskacím písmenem), můžeme tedy říci, že víme, že někde začíná, ale nikde nekončí. Co nám tedy na obrázku vyznačuje šipka? Lze tedy polopřímku změřit? Přímka ani polopřímka se nedá změřit !

Úsečka Je rovná čára, která má dva krajní body (značíme je velkými tiskacími písmeny). Lze tedy úsečku změřit? Samozřejmě, že lze! Potřebujeme k tomu jakékoli pravítko. Př.: Pes na vodítku – vodítko je úsečka, krajní bod A – ruka, bod B – pes. Př.: Trasa na mapě (vzdušnou čarou). Z bodu A – Humpolec do bodu B – Polná. A B

Trojúhelník -je geometrický útvar, který je tvořen třemi vrcholy, které jsou spojeny třemi úsečkami. Setkáme se s nim např.: U dopravních výstražných značek a upravující přednost: 2. Na nářadí: 3. Zub z žraloka: 4. V matematice-geometrii – trojúhelník. pravítko:

Čtverec Je druhý nejčastější geometrický tvar, který nás ve větší míře obklopuje (půdorys domu, některé druhy oken, obrazy, stěny domů, dlaždice, hra sudoku, šachovnici, v módě, ve špercích, aj…).

obdélník -je první nejčastěji využívaný geometrický tvar – kam se podíváte všude ho vidíte. ( půdorysy domů, okna, dveře, dlaždice, obrazy, kuchyňské nádobí – pekáč.., krabice, elektrotechnika, dopr.značky aj.)

kruh - Je rovinný geometrický útvar, omezený kružnicí. Kruh je určen svým středem S a poloměrem r.

Jaké geometrické tvary vidíte?

Zdroje: Landová, V.; Staudková, H.; Tůmová, V. (2007). Matematika pro 2.ročník – 5., 6., 7. Praha: Alter. Čížková, M. (2007). Matematika pro 2.ročník ZŠ – 1.,2.díl. Praha: SPN Molnár, J.; Mikulenková, H. (2007) Matematika a její aplikace 2.ročník – 1., 2., 3.díl. Olomouc: Prodos. Coufalová, J.; Pěchoučková, Š.; Hejl, J.; Hervert, J. (1994) Matematika pro 2.ročník ZŠ – 1.,2.díl. Praha: FORTUNA. Cihlář, J.; Melichar, J.; Zelenka, M. (1994) Matematika pro druhou třídu – pracovní učebnice – 1., 2.díl. Praha: FORTUNA. Rosecká, Z. a kol. (1999) Matematika 2 – učebnice pro 2.ročník ZŠ - Počítám s radostí. Brno: Nová škola. Rosecká, Z. ( 2000) Poznávám geometrii – prac.sešit pro 2.ročník. Brno: Nová škola. Kittler, J.; Kuřina, F. ( 1991) Matematika pro 2.ročník základní školy. Praha: SPN. Webové stránky: http://www.obrazky.cz/ http://www.matweb.cz/ http://www.zsamspavlovice.cz/ http://eu.skola-loucany.cz/ http://activacek.cz/