Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Informační systémyRočník:4 Téma: ITIL® 4 – SO part 2 Tematický okruh: Útvar IT Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR018 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR018 Anotace: ITIL® – techniky pro správu služeb IT. Provozování služeb - Service Operation (SO) – dodávka a provoz služeb – funkce správy služeb IT.
Sbírka knih 4) Service Operation (SO) Provoz služeb Procesy v rámci provozu služby & Funkce správy služeb IT
Procesy SO Provoz služeb Správa incidentů Správa událostí Service desk Technická správa Správa provozu IT Správa aplikací Správa přístupů Plnění požadavků Správa problémů
Service desk Primární kontaktní místo při hlášení poruch služeb (incidentů) a žádostech o službu Interní koordinační místo centrální SD lokální SD virtuální SD SD následující slunce (např. různá časová pásma)
Technická správa potřebné technické znalosti a odpovídající zdroje k udržení stabilního provozu infrastruktury IT plánování, implementace a provoz infrastruktury IT
Správa provozu IT oddělení, skupina nebo tým provádějící běžné denní činnosti, které podporují provoz infrastruktury IT řízení provozu IT správa zařízení
Správa aplikací identifikace požadavků na funkce aplikací, jejich návrh a provoz aplikace musí být: rentabilní stabilní spolehlivé
Zdroje ITIL vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN LOGO THE CABINET OFFICE. ITIL Qualification Scheme [online] [cit ]. Dostupné z: officialsite.com/Qualifications/ITILQualificationScheme.aspx