Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém uplatňování informací o dalším vzdělávání v pražských médiích Vladimír Dubský Šárka Hastrmanová.
Advertisements

… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
… aneb Všude samý sponzoring
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Požadavek na řešení „problému“ Řešení vlastními prostředky/řešení s podporou Přípravná fáze před rozhodnutím o podání žádosti o podporu Zpracování a podání.
Prezentace SPASS Sponzoring ve sportu Prezentuje: Ing. Maxim Sládek
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Rámcové představení projektu TRIATLON DĚTI 9. listopadu 2013 Voroněž, Brno.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
PhDr. Radek Eichl, Ph.D. Jednatel společnosti.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingová komunikace
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Rozvoj Zoologické zahrady Jihlava Záměr projektu Smysl projektu Lidské zdroje Fin. analýza předkladatele.
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Liberec, 9. ledna 2008.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
KOMERCIALIZACE SPORTU
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Marketing v knihovnách Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo  Zákon klesajících výnosů  Teorie komparativní výhody.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Strategie.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Společensky odpovědné podnikání
ROZDĚLENÍ HOSTIN Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Trhy kulturního dědictví a umění
Tvorba značky.
CENA.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Sponzoring.
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Marketingová komunikace
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
Transkript prezentace:

Sponzoring

Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)

Typy sponzoringu Státní: plně dotuje nebo celkově platí rozpočtové organizace Částečně státní, částečně soukromý Soukromý

Možnosti sponzoringu Kulturní sponzoring Sociosponzoring Ekosponzoring Sponzoring vědy, výzkumu, vzdělávání, církve

Další možnosti (nejedná se o čistý sponzoring) Sportovní sponzoring Politický sponzoring Sponzorství pořadů v médiích

Zaměření sponzoringu Osoba – sportovci, umělci, vědci Skupina – klub, mužstvo, vědecký tým Organizace Událost, akce

Cíle sponzoringu Známost, popularita firmy Image Prestiž Renomé Sympatie, důvěra, goodwill Obcházení komunikačních bariér Motivace spolupracovníků (zvýšení prestiže)

Cílové skupiny Stávající a potenciální zákazníci Státní a místní úřady a organizace Stávající a potenciální zaměstnanci Média

Geografický rozměr sponzorských cílů Celosvětový dosah Celostátní Regionální Lokální (místní)

Podmínky sponzoringu Věrohodnost konceptu Jedinečnost konceptu Publicita konceptu Etika

Druhy sponzoringu Jednorázový Dlouhodobý Finanční Naturální Investiční kapitál (dlouhodobý) Spolusponzoring Výlučný sponzoring Nositelé jména

Sponzor si vybírá Jeden nebo více projektů Podle cílových skupin Podle počtu oslovených Podle úrovně prezentace v médiích Podle způsobu propagace akce Podle možnosti získat kontakty

Cena za sponzoring Neodvozuje se z nákladů AVE – Advertising Value Equivalent Přínos pro sponzora Publicita a její účinnost Neformální kontakty

Etika sponzoringu Poškození jména Střet zájmů Diskutabilní vnímání

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_11_Sponzoring Nebo stránky zaměstnanců © Radka Johnová, 2007